Ga naar inhoud

Internetbankieren in Linux?


Aanbevolen berichten

Ik heb het artikel over \"Veilig internetbankieren in Linux\" doorgenomen. Prachtig!\r\nDie \'Wubi\' heb ik gedownload. Bij het openen ervan krijg ik steeds de melding [B]\'Voer een geldige gebruikersnaam in:\'[/B], dit heb ik dus verscheidene maal geprobeerd, doch zonder resultaat.\r\nOndertussen heb ik via \'Google\' ontdekt dat dit een gekende fout is en er géén oplossing voor is.\r\nIk zou toch graag dit euvel opgelost zien. Heeft er iemand een idee? Dit is ook handig voor anderen vind ik.\r\nBedankt!
Link naar reactie
heb je ook al geprobeerd om direct van de dvd op te starten. Inplaats vanuit windows.\nkies dan wel eerst even voor uitproberen. Dan kan je eerst even kijken of het wat is voor je.\nWant zoals het artikel ook verteld. Heeft het installeren op een eigen partitie de voorkeur. Maar is het verwijderen weer wat lastiger.\nDe live dvd werkt wel trager als een normale instal.
Link naar reactie
Ik heb geen idee waar dat artikel over gaat, en dat voor wel meer mensen hier gelden, maar Wubi is een programma dat Ubuntu installeert op een systeem waar Windows al op staat, zonder daarvoor een aparte partitie te moeten maken. Dus de opmerking van Lampje is niet zo vergezocht als hij klinkt.\n\nHet blijft echter vreemd dat je dan een compleet OS installeert op een systeem waar al een werkend OS op staat, alleen omdat je dan verbinding met je bank wilt leggen. Als je gewoon zorgt dat je virusscanner, firewall en andere beveiligingssoftware die je hebt draaien up-to-date zijn, alle updates voor Windows bijgehouden worden en je browser de nieuwste versie is, dan voegt het installeren van Ubuntu niet zo bijster veel toe, behalve dan een hoop omslachtigheid.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;640502]Sommige Artikelen zijn wel heel erg ver gezocht en in dit geval schrijft de maker van het artikel dit zelf ook al.\r\nMen moet dit soort artikelen nemen met een zak zout, nadat het hele artikel is doorgelezen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk vond vooral het 2e gedeelte nogal chaotisch en van de hak op de tak overkomend. \r\n\r\nMaar goed, terug on topic: Je moet je eigen inlognaam (van Windows) opgeven (werkt niet altijd) of het programma opstarten/uitvoeren als administrator.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;640446]Ik heb geen idee waar dat artikel over gaat, [/QUOTE]\r\n\r\nHet artikel vindt je bovenaan de pagina onder benaming \"Artikelen\"!\r\n\r\nIk heb vandaag pas geprobeerd om \'Ubuntu\' via de live-cd te installeren.\r\nMijn HD is in 4 partities ingedeeld, dus dacht ik om \'Ubuntu\' op één van deze partities te zetten.\r\nDit is dus mijn volgend probleem.
Link naar reactie
[QUOTE=_Pieter;640728]Het artikel vindt je bovenaan de pagina onder benaming \"Artikelen\"!\r\n\r\nIk heb vandaag pas geprobeerd om \'Ubuntu\' via de live-cd te installeren.\r\nMijn HD is in 4 partities ingedeeld, dus dacht ik om \'Ubuntu\' op één van deze partities te zetten.\r\nDit is dus mijn volgend probleem.[/QUOTE]\r\n\r\nWat is je volgende probleem? De eerste partitie is de C-schijf enz dus kies de tweede of de derde partitie Linux partitioneerd toch zelf die partitie met het eigen systeem. De rest zou vanzelf moeten gaan met Ubuntu.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;640734]Wat is je volgende probleem? De eerste partitie is de C-schijf enz [/QUOTE]\r\n\r\nIk had al mijn partities een \'Label\' gegeven:\r\nn.m.l. DISK01 DISK02 enz... Deze waren allen ntfs geformatteerd. Dus heb ik mijn DISK04 via \'Gparted\' verwijderd.\r\nDaarna bij het installeren van \'Ubuntu\' heb ik deze verwijderde partitie aangewezen met een \"/\" teken.\r\nToen is alles vanzelf gegaan!\r\nDeze informatie heb ik via verscheidene sites gevonden, waaronder:\r\n[url]https://sites.google.com/site/computertip/Home[/url]\r\n[url]https://sites.google.com/site/computertip/installeren[/url]\r\n[url]http://www.qsl.net/on4bnc/nindex.html[/url]\r\nwaarvan de eerste 2 verzorgd zijn door Pjotr, waarvoor mijn dank.\r\n\r\nIk bezie dit dus als [OPGELOST] zijnde!\r\n\r\nAllen bedankt voor de begeesterende inzet!!!!\r\n\r\n[B]Maar dat van die \'Wubi\' is natuurlijk nog niet opgelost![/B]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...