Ga naar inhoud

Windows verkenner blijft hangen


Aanbevolen berichten

Bij diverse acties in windows verkenner blijft de PC \"hangen\". Ik moet dan via taakbeheer de toepassing afsluiten. Dit probleem heb ik onder meer bij: \r\n- Het aanmaken van een nieuwe map (na het hard afsluiten vd toepassing is de map dan wel aangemaakt)\r\n- Zoeken via de verkenner (dit lukt dus niet meer)\r\n\r\nDaarnaast heeft de PC ook nog de volgende problemen die er mogelijk aan gerelateerd zijn:\r\n- Na afsluiten van windows mail wordt de toepassing niet goed afgesloten. Ook deze moet dan eerst via taakbeheer: processen afsluiten worden afgesloten alvorens deze weer op te starten is.\r\n- In taakbeheer zie ik ook veel sessies van internet explorer actief terwijl die niet meer actief zijn\r\n- een koppeling per e-mail versturen vanuit internet explorer werkt ook niet meer\r\n\r\nIk heb al diverse dingen geprobeerd: \r\n- Microsoft Safety Scanner: niets gevonden\r\n- na het disablen van niet microsoft \"shells\" was het probleem ook niet opgelost.\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen bij deze problemen. Alvast dank!
Link naar reactie
- Op PC staat altijd Norton 360 aan en wordt ook dagelijks geupdate en regelmatig gescand.\r\n\r\n- pc is NIET gescand met een uptodate malwarebytes [url]http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php[/url] (free download is voldoende)\r\nscans moet je sowieso doen, daarna kan je met de installatie-schijf opstarten en repair uitvoeren.\r\nT.a.v. opstarten met installatieschijf: als ik deze niet heb, kan ik dan de scan met het genoemde programma niet doen?
Link naar reactie
Heb je wel de volledige scan met Malwarebytes gedaan en niet de snelle?\n\nVerder: Staat er Vista of Windows 7 op?\nZo het Vista is: Dat [B]kan[/B] dit verschijnsel zich gaan vertonen na langdurig (ca 3 jaar) gebruik.\n\nAls je CTRL-ALT-DELETE drukt en je kiest taakbeheer. Hoeveel processen lopen er dan en valt je iets op, dat een bepaald proces veel cpu tijd vergt.?\n\nKan je verder dit eens uitvoeren: \n\n[QUOTE]Open een opdrachtprompt met verhoogde bevoegdheid. Hiertoe klikt u op Start, op Alle programma\'s, Bureau-accessoires, klikt u met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klikt u vervolgens op Als administrator uitvoeren. Als u wordt gevraagd om een beheerderswachtwoord of om bevestiging, typt u het wachtwoord of klikt u op Toestaan.\n\nTyp de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk vervolgens op ENTER:\nsfc /scannow\nDoor de opdracht sfc /scannow worden alle beveiligde systeembestanden gescand en worden onjuiste versies vervangen door juiste Microsoft-versies. [/QUOTE]\n\n(geleend van: [url]http://support.microsoft.com/kb/929833/nl[/url] )\n\nNiek
Link naar reactie
Ik had inderdaad de snelle gedaan omdat dit aanbvolen was.\r\nNu de volledige gedaan maar ook daar geen fouten.\r\n\r\nEr staat inderdaad Vista op.\r\nJe geeft aan dat dit dan mogelijk kan gebeuren. Bedoel je dan dat daar ook geen oplossing voor is?\r\n\r\nTaakbeheer: er lopen 81 processen. Voor mijn gevoel (maar heb er niet zo veel vesrtand van) niet veel CPU gebruik. Varieert tussen 5% en 18% nu ik alleen windows mail en internet explorer open heb. \r\nALs ik mail e/o internet afsluit zie ik wel dat winmail en iexplore nog wel actief zijn. Alvorens ik winmail dan opniuew kan opstarten moet ik meestal is prces winmail stoppen.\r\n\r\nVerder de scannow oprdracht uitgeveord. Wel wat gerepareerd. Ik kan echter het log bestand CBS. niet openen. Leek even te helpen. Ik kon weer mappen aanmaken in internet explorer maar ook maar even. Toen kreeg ik weer dezelfde problemen\r\n\r\nNog meer suggesties zijn zeker welkom. Zo is er niet met deze PC te werken als ik mijn betanden en mn foto\'s wil beheren in overzichtelijke mapjes.
Link naar reactie
Jawel daar is wel een oplossing voor en dat zou een nieuwe frisse installatie van Windows Vista zijn. (Een wereld van verschil vaak) \nDaarvoor, moet je eerst je data (foto\'s, docs, mail, contactpersonen etc....) extern wegzetten op een schijf, want alles gaat er echt af.\n\nIk weet niet of je recover dvd\'s hebt, maar die zou je daarna kunnen gebruiken.\nAnders de Vista dvd. Op de kast zit een sticker met de licentiecode van Microsoft.\nAls je meer uitleg nodig hebt dan lezen we dat.\n\n81 processen zijn er wat veel, maar niet overdreven veel. Dat zal dus niet het probleem zijn. \n\nMappen aanmaken in Internet Explorer? Hoe bedoel je?\nNiek
Link naar reactie
Nieuwe installatie :( Daar ben ik wel een beetje huiverig voor. Zeker omdat ik geen expert ben. Als ik dat alsnog ga doen en ik heb hulp nodig dan vraag ik die zeker. Dank!\r\n\r\nSteeds als ik de opdracht sfc /scannow lijkt ie het weer even goed te doen.\r\nIk kan dan nieuwe mappen aanmaken. Bestanden versturen vanuit verkenner via e-mail. Winmail sluit goed af etc.\r\nMaar dan zonder aanwijsbare reden gaat het weer fout.\r\n\r\nIk bedoelde nieuwe mappen aanmaken in windows verkenner, inderdaad niet in Internet Explorer.
Link naar reactie
[QUOTE=Dorus2010;640172]\nVerder de scannow oprdracht uitgeveord. Wel wat gerepareerd. Ik kan echter het log bestand CBS. niet openen. [B]Leek even te helpen[/B]. Ik kon weer mappen aanmaken in internet explorer maar ook maar even.[B] Toen kreeg ik weer dezelfde problemen[/B][/QUOTE]\nLijkt op malware... Jammer dat je het log niet kan openen, wat is de foutmelding ?\n\nEen vraag op [url=http://www.nucia.eu/forum/forums/38-Hulp-bij-virusinfecties]Nucia[/url] plaatsen ? Eerste bericht goed lezen, daar staan standaard tips om eerst zelf zoveel mogelijk te scannen. Misschien geeft één van die genoemde scans uitsluitsel.\nDan eventueel daar het probleem op dezelfde manier uitleggen, maar wel goed onderscheid maken tussen Explorer (Verkenner) en Internet Explorer (je browser voor Internet). En vertellen van je SFC ervaringen, dat vind ik zelf wel een belangrijk feit.\nMisschien wil iemand hier op Computeridee het om te beginnen ook wel afhandelen trouwens, maar bij Nucia hebben ze meer loglezers, en ervaring met programma\'s om eventuele troep te verwijderen.\n\nHier een vertaalde pagina waarin het CBS logfile besproken wordt, en de methode om het te lezen. Je hebt daarvoor administratieve rechten nodig, lees daar hoe dat te doen:\n[url]http://support.microsoft.com/kb/928228[/url]\n\nEen snelle uitleg:\nhet logbestand staat hier:\n[B]C:\\Windows\\logs\\cbs\\cbs.log[/B]\n\nJe moet een opdrachtprompt openen met Administratieve rechten (in je Start menu rechtsklikken op een opdrachtprompt, en kiezen voor \'[I]Uitvoeren als... Administrator\'[/I].\n\nIn dat logfile staan meer resultaten dan alleen voor de SFC scans, en om alleen die van SFC /scannow te vinden (alles met [SR]), ga je die er even uithalen en in een ander bestandje plaatsen. Dat doe je met de opdracht:\n[CODE]findstr /c:\"[SR]\" %windir%\\logs\\cbs\\cbs.log > c:\\sfcdetails.txt[/CODE]\nIn c:\\sfcdetails.txt staat dan elke regel met [SR], dus elke regel met betrekking tot de SFC scans.\n\nWat omslachtig, maar het zijn zo :rolleyes:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...