Ga naar inhoud

Na trojan clickeragent.new doe muis niets mee


Aanbevolen berichten

Ik heb een trojan clicker.agent.net gehad die mijn pc met win7/32bit verstierde. de muis deed niets meer,zowel een optische USB, optische bluetooth alsmede standaard snoermuis zijn uitgeschakeld. Kon eerst zelfs geen virusscan draaien, lukte in veilige modus 1x daarna ook niet meer. Systeemherstel naar vorige maand hielp ook niet, geprobeerd win7 te herinstalleren, ging ook niet, maar via een oude xp kon ik de ssd formatteren waarna een schone installatie met win7 64bit volgde. MAARRRRRR.... de muizen doen het nog steeds niet. (wel op deze pc). is er wat in de bios om zeep? Ik kan ook niet in de systeeminstellingen komen, kan niet klikken, om te zien of de muis wel is toegewezen. Wat nu???? plank ASUS MX2N-SE \r\nIk ben nu ten einde raad.\r\n\r\nXotha
Link naar reactie
Doen andere USB-apparaten het wel nog, zoals toetsenbord of usb-stick? En kon je de muis wel gebruiken tijdens de installatie van Windows?\n\nAls het toetsenbord wel werkt: daarmee kun je Windows prima bedienen om bijvoorbeeld het apparaatbeheer te openen.\n\nTrouwens: al alle USB poorten geprobeerd? Zo niet dan zou ik dat nog even testen, bij voorkeur met de snoermuis.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;639890]Doen andere USB-apparaten het wel nog, zoals toetsenbord of usb-stick? En kon je de muis wel gebruiken tijdens de installatie van Windows?\r\n\r\nAls het toetsenbord wel werkt: daarmee kun je Windows prima bedienen om bijvoorbeeld het apparaatbeheer te openen.\r\n\r\nTrouwens: al alle USB poorten geprobeerd? Zo niet dan zou ik dat nog even testen, bij voorkeur met de snoermuis.[/QUOTE]\r\n\r\nHet toetsenbord (USB) werkt wel, tijdens installatie van windows deed de muis het niet ookk de bekabelde muis niet. Dat doet mij dus denken dat de BIOS is beschadigd. de bios naar fabrieksinstelling gezet maar het zelfde resultaat. Het vreemde aan de muis is dat het scollwiel en de opt lezer het niet doen, maar de overige toetsen op de muis het bij de vorige installatie van w7/32bit wel werkten. Opde andere computers werken deze muizen nu ook normaal, dus die acht ik in orde.
Link naar reactie
Het Bios op Default, wil niet zeggen, dat de usb staat ingeschakeld. Dus controleer dat even in het bios.\n\nEn die Trojan kan je USB poorten niet om zeep geholpen hebben. Zie ook: [url]http://www.securelist.com/en/descriptions/111615/Trojan-Clicker.Win32.Agent.bm[/url]\n\nHet zal een toevallige samenloop van omstandigheden zijn geweest.\n\nAndere vraag: Heb je na de installatie van Windows 7 wel al je drivers van je moederbord opgehaald bij de fabrikant en netjes geïnstalleerd? \nVooral de chipset driver is ernstig van belang.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;639896]Het Bios op Default, wil niet zeggen, dat de usb staat ingeschakeld. Dus controleer dat even in het bios.\r\n\r\nEn die Trojan kan je USB poorten niet om zeep geholpen hebben. Zie ook: [url]http://www.securelist.com/en/descriptions/111615/Trojan-Clicker.Win32.Agent.bm[/url]\r\n\r\nHet zal een toevallige samenloop van omstandigheden zijn geweest.\r\n\r\nAndere vraag: Heb je na de installatie van Windows 7 wel al je drivers van je moederbord opgehaald bij de fabrikant en netjes geïnstalleerd? \r\nVooral de chipset driver is ernstig van belang.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\nIk heb in de hardwareconfig gezien dat er een waarschuwing bij USB staat, \" geen drivers geinstalleerd\"\r\nDat is vreemd, die staan toch op de install disk? (win7/64bit sp1)\r\nBij muizen en toetsenborden kan ik niets zien, ik kan het +-teken niet openen zonder muis.Ik kan nu ook geen software ophalen daar veel onderdelen via een click gedownload worden. Of zie ik dat verkeerd?\r\nIs de SSD wel echt schoon als ik een uitgebreide format doe? Wat met de nietgebruikte partitie? kna daar wat instaan die de install om zeep helpt??
Link naar reactie
[QUOTE]Is de SSD wel echt schoon als ik een uitgebreide format doe? Wat met de nietgebruikte partitie? kna daar wat instaan die de install om zeep helpt??\n[/QUOTE] \n\nAls je daar nog over twijfelt begin je even opnieuw en verwijdert alle partities van de ssd. Maak dan één nieuwe aan voor je W7. \n\nMaar dat vraagteken bij de USB zal de oorzaak zijn vermoed ik. \n\nJe geeft geen antwoord op de vraag over de drivers.\n\nHeb je nog ergens een oude PS2 muis liggen, met zo\'n rond paars stekkertje. Pas op: Plug die alleen in als de pc UIT staat en probeer het daar eens mee.\nDaarna de drivers ophalen en installeren.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;639910]Yep inderdaad FooBar. Groen voor de muis.\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nBeste mensen, na een grondige schoonmaak van de SSD en een nieuwe schone install van w7/64 is het nu gelukt! Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van.... Die trojan heeft echt wel invloed gehad. Alles werkt weer (behalve m\'n wifi stcks, die werken kennerlijkm niet met 64 bits, wel met 32bits)\r\nBedankt voor het meedenken.\r\n\r\nXotha.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...