Ga naar inhoud

xp modus in win 7


Aanbevolen berichten

[QUOTE=robglanerbrug;639877]En al die tutorials/video\'s die stellig beweren dat het wel zou kunnen dan Desperado. Door o.a. gebruik te maken van een progje als VMware Player?[/QUOTE]\r\n\r\nMet VMware draai je een virtule Windows XP op je pc. Dan draait XP dus \"in\" Windows 7 als het ware. \r\nIk heb het ooit wel gehad, maar vond het te langzaam om nuttig te kunnen zijn. \r\nJe hebt in elk geval een iso van XP nodig en je moet VMware installeren. \r\nErgens bij de installatie moet je bepalen hoeveel geheugen XP mag gebruiken tijdens het draaien.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
XP mode in Windows 7 is wat anders dan het draaien van een virtuele machine (VM) met XP erop. Daar zit een groot verschil in.\nEen VM met XP op Windows 7 zal geen enkel probleem zijn.\nXP mode zelf zal niet werken op een Windows 7 Home versie.\n\nVM\'s op mijn Windows 8, zoals ik ze ook had op Windows 7.\n[ATTACH]17609[/ATTACH]
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;639886]XP mode in Windows 7 is wat anders dan het draaien van een virtuele machine (VM) met XP erop. Daar zit een groot verschil in. Een VM met XP op Windows 7 zal geen enkel probleem zijn. XP mode zelf zal niet werken op een Windows 7 Home versie.\n \n\n VM\'s op mijn Windows 8, zoals ik ze ook had op Windows 7. [ATTACH]17609[/ATTACH][/QUOTE]\n \n\n Dat verschil valt wel mee, hoor. XP Mode in Win7 is niets anders dan Microsofts eigen tegenhanger van VMWare. Dus gewoon een virtuele PC waar je dan Windows XP op draait.\n \n\n De reden dat het volgens mij onder Basic en Home versies niet werkt is omdat Virtual PC gebruik maakt van hardwarematige virtualisatie, iets dat doorgaans vooral door bedrijven ingezet wordt. Ik denk dat, zelfs als je hardware dat ondersteunt, Windows 7 Basic/Home dat niet correct herkennen en daarom aangeven dat het niet kan.\n \n\n Ik vraag me overigens meer af wat robglanerbrug probeert te draaien omdat hij zo om Windows XP zit te springen. Als het een programma is dat niet werkt, dan zijn er waarschijnlijk makkelijker en zeker goedkoper manieren om dat op te lossen. Om Windows XP onder Windows 7 te laten draaien wil hij nu Windows 7 Ultimate gaan gebruiken – prima, dan werkt XP mode inderdaad. Maar dat kost je honderden euro\'s voor een W7U licentie. Als je XP via VMWare wil draaien, ook prima, dat werkt ook, maar het kost je een WinXP licentie.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;639900]Dat verschil valt wel mee, hoor. XP Mode in Win7 is niets anders dan Microsofts eigen tegenhanger van VMWare. Dus gewoon een virtuele PC waar je dan Windows XP op draait.\n \n\n De reden dat het volgens mij onder Basic en Home versies niet werkt is omdat Virtual PC gebruik maakt van hardwarematige virtualisatie, iets dat doorgaans vooral door bedrijven ingezet wordt. Ik denk dat, zelfs als je hardware dat ondersteunt, Windows 7 Basic/Home dat niet correct herkennen en daarom aangeven dat het niet kan.\n \n\n Ik vraag me overigens meer af wat robglanerbrug probeert te draaien omdat hij zo om Windows XP zit te springen. Als het een programma is dat niet werkt, dan zijn er waarschijnlijk makkelijker en zeker goedkoper manieren om dat op te lossen. Om Windows XP onder Windows 7 te laten draaien wil hij nu Windows 7 Ultimate gaan gebruiken – prima, dan werkt XP mode inderdaad. Maar dat kost je honderden euro\'s voor een W7U licentie. Als je XP via VMWare wil draaien, ook prima, dat werkt ook, maar het kost je een WinXP licentie.[/QUOTE]\n\nHet is puur een licentie probleem, het hele hardware virtualisatie verhaal is hier niet van toepassing. \n\nAls je ultimate/enterprise/prof. heb je gratis een licentie voor XP, en kan je xp mode installeren. \n\nOp elke versie kan je wel Virtual PC installeren, maar dan heb je nog de installatiebestanden en een licentie nodig van XP. \n\nDie hardware virtualisatie support is trouwens niet nodig, die eis is navele klachten vervallen in service pack 1 van windows 7, en als je die niet draait, (wat imho iedereen zou moeten doen), is er een update beschikbaar die die vereiste eruit haalt.
Link naar reactie
Een vraagje tussendoor (als het mag) uit nieuwsgierigheid.\n[quote=Nieke30]Ergens bij de installatie moet je bepalen hoeveel geheugen XP mag gebruiken tijdens het draaien.[/quote]\n@Edmoor: Als ik dat zo lees, Niek vond het ook traag, vraag ik me af of het bij jou wel soepel draait en hoeveel geheugen jij dan bepaald voor het gebruik. Aangezien jij er al een tijd mee werkt.\nTevens is het dan handig om te weten welke processor je hebt en hoeveel intern geheugen. VMware lijkt me immers een stuk handiger dan weer een Windows Mode waar je ook nog een aparte licentie voor nodig hebt.
Link naar reactie
Even corrigeren: Als je VMware gebruikt heb je een aparte licentie van XP nodig.\nIk draaide het onder onder Windows 7 op een Q6600 met 4 Gb mem. Waarbij ik 2 Gb voor XP reserveerde. \n\nEr wordt dan een map op je pc gemaakt met daarin het iso bestand van de XP CD en de overige bestanden, zoals drivers etc. (voorzover ik me herinner)\n\nHet heeft een week of 3 gedraaid als test. (wilde gewoon weten hoe dat liep).\n\nDraai je in XP mode bij W7 pro/ultimate etc. dan heb je geen aparte licentie nodig, zoals Marc H ook al opmerkte.\n\nNiek
Link naar reactie
[quote]Even corrigeren: Als je VMware gebruikt heb je een aparte licentie van XP nodig.[/quote]\nOh oeps... ik heb inderdaad de zaken omgedraaid, bedankt voor de correctie!(Y)\n\nVolgens mij moet het bij dan ook lukken, heb nu een AMD 6-Core met 16 GB geheugen waar XP op draait.\nMaar vind het wel jammer dat XP Mode niet met 7 Home Premium kan.:( Dan ben je dus wel op VMware aangewezen.\nOf VMLite XP mode lees ik net, dat kan dan wel met Home Premium maar dan moet je wel een XP serienr. hebben.
Link naar reactie
even een update: heb de home premium inmiddels geupdated naar ultimate. Xp mode en Windows virtual PC binnengehaald en Xp werkt uitstekend. De vraag naar het gereserveerde geheugen gaat in deze versie dus niet op. Wel vraag ik mij nog af of de XP modus afzonderlijk moet worden beveiligd door een virusscanner of zou dat dubbelop zijn?
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;640092]Waarom beiden? \nJe draait - of XP mode in W7 ultimate -of met VMware.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nVoor XP mode is Windows Virtual Machine nodig.\nDe installatie van XP mode bestaat uit 2 delen.\n1 ervan is de Virtual Machine.\n\n@Rob:\nDat zou inderdaad dubbelop zijn omdat XP mode een Virtual Machine is die in Windows 7 wordt geïntegreerd in plaats van dat deze als losse virtuele machine draait.\nAls je dus met de werkelijke XP mode van Windows 7 werkt is de virus scanner op je Windows 7 voldoende.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;639959]\n@Edmoor: Als ik dat zo lees, Niek vond het ook traag, vraag ik me af of het bij jou wel soepel draait en hoeveel geheugen jij dan bepaald voor het gebruik. Aangezien jij er al een tijd mee werkt.\nTevens is het dan handig om te weten welke processor je hebt en hoeveel intern geheugen. VMware lijkt me immers een stuk handiger dan weer een Windows Mode waar je ook nog een aparte licentie voor nodig hebt.[/QUOTE]\n\nIk heb een standaard PC met een I3 processor, 4 GB geheugen en Windows 8-64.\nDe virtuele machines gebruik ik niet om echt op te werken, daarvoor is het ook op deze machine te traag. Ik gebruik het puur om makkelijk terug te kunnen kijken bij een vraag als: \"Hoe zat dat ook alweer in...\"\nAl heb ik de DOS 6.22 en Windows 98 uit pure nostalgische redenen ;-)\n\nZakelijk heb ik wel een aantal virtuele PC\'s en servers draaien maar daar staat dan ook een beest van een server (meerdere ESX Hosts) voor met 64GB geheugen en een disk array met heel veel ruimte. Daar wordt door zo\'n 20 man tegelijkertijd gebruik van gemaakt.
Link naar reactie
Ter Info\r\n\r\n•Voor Windows XP Mode geldt dezelfde ondersteuningstermijn als voor Windows XP: uitgebreide ondersteuning eindigt op 8 april 2014. Zie het Informatieblad levenscyclus Windows-producten voor meer informatie.\r\n\r\n [url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7[/url]
Link naar reactie
Ik vind de prestaties op een i3 best meevallen. . ok, ik heb 8 GB ram, waarvan ik er twee gebruik voor XP mode, en de disk waarop de xp mode staat is vrij rap, sinds kort een SSD, Kingston SSDNow V300 op een Sata600 controller, en daarvoor op een 4 disk raid 5 op een Perc 5/i hardware raid controller. \nMaar ook op mijn i5 laptop met 1 gewone hdd, draait het rap genoeg voor mijn eisen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...