Ga naar inhoud

Printer delen


Aanbevolen berichten

Ik heb tot voor kort m\'n printer ook bereikbaar gehad vanaf m\'n laptop.\r\nDe printer is een Brother HL1430 zw-wit laser-printer die via een USB-verbinding aan de desktop hangt. Die is via Ethernet verbonden met mijn Fritz!Box-modem en de Laptop is via WiFi ook met dat modem verbonden. \r\nHoe maak ik de printer bereikbaar nu vanuit de laptop bereikbaar.\r\nAlvast dank.
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nVolgens mij kun je alleen de printer delen als desktop aanstaat omdat hij via USB\r\nAan de printer zit, de desktop krijgt print opdracht binnen via netwerk maar gaat via USB poort naar de printer.\r\n\r\nOm een printer te delen zonder dat er een andere pc tussen zit dan moet je het via wifi doen.
Link naar reactie
[QUOTE=Ploeff;639817]\r\nHoe maak ik de printer bereikbaar nu vanuit de laptop bereikbaar.\r\nAlvast dank.[/QUOTE]\r\n\r\nMaak de laptop en pc beiden lid van dezelfde \"Thuisgroep\" of \"Werkgroep\" (afhankelijk van welke Windows je gebruikt.) \r\n\r\nOp de pc en de laptop stel je in dat je bestanden en printers wilt delen. \r\n\r\nGa op de pc ook via het configuratie scherm naar \"Printers en apparaten\" en klik met rechts op de printer, als deze nog niet gedeeld is en keis daar om hem te delen.\r\n\r\nStart de pc opnieuw op en laat pc en de printer ingeschakeld staan. \r\nGa naar de laptop en kies daar in het configuratiescherm bij printers \"Een printer toevoegen\" \r\nKies \"Netwerk printer\" \r\nLaat hem even zoeken en als het goed is wordt de printer gevonden en (al dan niet met het plaatsen van de bij de printer behorende cd) geïnstalleerd.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...