Ga naar inhoud
  • 0

Anti-virus/ad/malware software


Anoniem2

Vraag

Hallo, ik heb net m\'n pc opnieuw gëinstaleerd voor thuisgebruik met Win XP Pro, en ben op zoek naar goede antivirus software.\r\n\r\nHad de gratis versie van Comodo, maar was er niet tevreden mee, dus wil graag betaalde antivirus software gaan gebruiken.\r\n\r\nOp topreviews staat Bitdefender antivirus plus als beste software aangegeven.\r\nWat is volgens jullie de beste antivirus software??\r\n\r\nMet vriendelijkle groet,\r\n\r\nMari de B
Link naar reactie

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hey MarideB,\n\nEen goede Anti-virus hoeft niet betaald te zijn. Er zijn voldoende gratis alternatieve. (Ik vertrouw Comodo btw niet.. dus die komt er bij mij niet in)\n\nIk gebruik zelf AVG anti virus (Gratis) en ben hier zeer tevreden over. Als je meer research zou willen doen, kijk dan eens op [url]http://chart.av-comparatives.org/chart1.php[/url].\n\nHier vind je een maandelijkse proef hoe goed de virusscanners zou eigenlijk zijn.\n\nHopelijk heb je hier iets aan.\n\nGreetz,,\nTECH
Link naar reactie
  • 0
Dat je niets vindt wil niet zeggen dat het er niet is, en MSE staat bekend als een middelmatig programma [I]at best[/I].\n\nIk heb zelf ervaring met Avast en AVG. Avira lijkt ook wel in orde te zijn, AVG kan ik momenteel moeilijk aanraden met de hoeveelheid vals-positieven waarmee ze de laatste tijd in het nieuws zijn.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=JohnL;639661]Dat je niets vindt wil niet zeggen dat het er niet is, en MSE staat bekend als een middelmatig programma [I]at best[/I].\r\n\r\n.[/QUOTE]\r\nKlopt, echter met het (internet)gebruik hier durf ik het wel aan. Als je veel last hebt van virussen zegt dat volgens mij ook iets over het gebruik en de gebruiker.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Niels68;639657]Ik houd het bij het eveneens gratis Microsoft Security Essentials. Eens in de zoveel tijd scan ik met Panda (online) en kom nooit noemenswaardige rotzooi tegen.\n \nM.v.g. Niels[/QUOTE]\n\nNiels,\n\nIk zou niet teveel vertrouwen op de combinatie MSE & Panda\n\n[URL]https://www.security.nl/artikel/46470/1/Security_Essentials_weer_laatste_in_anti-virustest.html[/URL]\n\nMaar je hebt verder wel gelijk dat de meeste malware ellende de schuld van de gebruikers zelf is. \nIk ben al jaren werkzaam in deze branche en verbaas me elke dag weer hoe mensen het toch steeds voor elkaar krijgen om een systeem vol malware te krijgen.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Niels68;639663]Klopt, echter met het (internet)gebruik hier durf ik het wel aan. Als je veel last hebt van virussen zegt dat volgens mij ook iets over het gebruik en de gebruiker.\n\nM.v.g. Niels[/QUOTE]\n\nZonder meer. Ik krijg überhaupt maar heel zelden meldingen van mijn virusscanner en ik draai MBAM hooguit een paar keer per jaar, en zelfs dan wordt er niets gevonden. Weten waar je mee bezig bent scheelt al een ontzettend groot deel van de rotzooi.
Link naar reactie
  • 0
Toch MBAM maar weer eens van stal gehaald, volledige scan gedraaid en volgens MBAM een schoon systeem. Ik heb ook een adblocker in chrome draaien en de malware via Nu.nl blijkt van een advertentiesite te komen. Je zou een adblocker dus ook als anti-malware kunnen gebruiken of draaf ik nu door :confused:\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
  • 0
Een wereld van verschil\nMalwarebytes Free\n[img]http://www.imgdumper.nl/uploads6/51b23ca7c849f/51b23ca7c6d0d-VAF_Player_for_FREE.jpg[/img]\n \nMalwarebytes Pro\n[img]http://www.imgdumper.nl/uploads6/51b23cc77cf38/51b23cc77c38a-De_webpagina_kan_niet_worden_weergegeven.jpg[/img]\n \nMalware dus
Link naar reactie
  • 0
Mijn voorkeur gaat uit naar norton of avg.\r\n\r\nhet voordeel aan norton is dat je meer zelf kan instellen.\r\ndus dat je niet steeds de berichten kreigt van er is een bedreiging.\r\nmaar het nadeel is dat het best wel veel ram en geheugen kost vergeleken met somige andere anti virus programma\'s.\r\n\r\nik gebruik zelf op laptop altijd avg dat is omdat het weinig trekt van de computer/laptop.\r\nhet voordeel is dat het niet veel geheugen kost.\r\nmaar het beschermt wel minder goed.\r\n\r\nwilt u de hele top 10 zien [URL=\"http://www.topreviews.nl/anti-virus-software/de-beste-antivirus-software/\"]klik hier.[/URL]
Link naar reactie
  • 0
Nou ik geloof eerlijk gezegd niet zozeer in de top 10 van jouw link, want daar staan toch wat virusscanners bovenaan die daar niet thuis horen.\nAldus zeggen ook meer gerenommeerde sites die naar andere testen verwijzen.\nKijk maar eens naar [url=https://www.security.nl/artikel/46470/1/Security_Essentials_weer_laatste_in_anti-virustest.html][color=red][u]deze[/color][/u][/url] test.\nDaar kan men ook zien dat MSE bijzonder laag scoort (al vaker trouwens) dan de rest.\nAVG is prima, die staat dan weer hoger en dan weer iets lager. Staat normaliter ergens waar Avira nu ook staat. Beetje stuivertje wisselen.\n\n[quote]dus dat je niet steeds de berichten kreigt van er is een bedreiging.[/quote]\nDat kun je in Avast ook instellen, en die zit vrijwel altijd in de top bij de testen, is dus ook beter dan Norton. Avast kun je in Stille/gaming modus zetten en dan laat ie je ook met rust. Heel handig als je aan het game bent.\nRam en geheugen is trouwens hetzelfde.:)\nAvast is ook iets zwaarder dan AVG en Avira maar dat scheelt tegenwoordig nog maar vrij weinig, dat was vroeger wel anders.\nDus misschien kun je dat eens als alternatief bekijken. Volgens mij kun je er ook meer instellen dan bij Norton.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=BlackTiger;640035]Nou ik geloof eerlijk gezegd niet zozeer in de top 10 van jouw link, want daar staan toch wat virusscanners bovenaan die daar niet thuis horen.\n[/QUOTE]\n\nIk ook niet. Het is een site waar de producten ook te koop zijn en de producten waar meer aan wordt verdiend komen hoger in de top 10 te staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...