Ga naar inhoud

CPU Spikes > Audio dropouts.


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,\r\n\r\nIk heb een HP Compaq CQ2700 ED.\r\nIntel Celeron cpu 2.6 GHZ.\r\n4 GB Ram.\r\nWindows 7 Home Premium SP1 64 bit.\r\n\r\n\r\nHet probleem dat ik heb is dat ik op willekeurige momenten audio dropouts / stotters ondervind tijdens het afspelen van muziek op mijn computer.\r\nIk heb daarom de free tool DPC Latency Checker geinstalleerd en zie dat tijdens audiodropouts dit programma hoge spikes laat zien van de CPU.\r\nIk ben in de taskmanager gaan kijken welke processen hiervoor verantwoordelijk zijn en nu blijkt dat er twee processen zijn die op willekeurige momenten de CPU spikes veroorzaken die vervolgens audio dropouts / stotters geven in afgespeelde audio.\r\nHet zijn:\r\n\r\nSQLSERVR\r\nSVCHOST.EXE\r\n\r\nNu ben ik aan het googlen gegaan om te kijken wat ik hier aan kan doen maar ik vind niet echt kant en klare oplossingen.\r\nIk zou erg graag af willen van de audiodropouts/stotters.\r\nWie oh wie kan mij goed helpen met dit probleem ?\r\n\r\n\r\nDank alvast.\r\n\r\nRob.
Link naar reactie
Misschien kan je het straffeloos verwijderen, dan wel uitschakelen\nZie: [url]http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc776276%28v=ws.10%29.aspx[/url]\n\nIk heb daar ook niet veel verstand van, ik zie alleen dat de service op mijn W7 64 bit niet draait, dus het moet zonder kunnen.\n\nAls ik het zo lees, heeft te maken met externe verbindingen en \"hulp op afstand.\"\n\nHeb je malwarebytes al gedraaid? (volledige scan)\nEn doe een online antivirus scan bij ESET of Housecall. \n\nNiek
Link naar reactie
SVCHOST bevat meerdere processen, waaronder de aansturing van windows-update, als ik me niet vergis.\n\nSQLSERV klinkt als voor databasegebruik. \nJe zou bij de opstartprocessen eens kunnen kijken wat er allemaal staat en daar misschien een aantal kunnen verwijderen (en daarmee SQLSERV).\n\nHeb in het verleden gebruik gemaakt van Davilex, dat had MSSQLSERVER nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...