Ga naar inhoud

Overbodige Partitie verwijderen in Windows 7


Aanbevolen berichten

Een partitie vergroten/verkleinen is geen probleem op een bestaand systeem, zonder nieuwe installatie. Deed ik met Partitie Expert 9.\nMaar nu wil ik er een volledige partitie tussenuit halen (die staat op de eerste HD met Windows op C) zonder nieuw installatie, Windows 7 blijft op C.\nDit niet eerder gedaan, dus weet niet of het zo kan, anders als alternatief die partitie zo klein mogelijk maken en onzichtbaar maken in schijfbeheer.(geen station letter geven) en de ruimte opdelen over de andere partities van dezelfde schijf.\n\nedit.\nDe ruimte van die overbodige partitie heb ik wel nodig, ik moet dus een andere partitie vergroten.\nGaat oom 100 gb.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;638630]Het ligt eraan waar de partitie staat er waar je hem aan toe wil voegen. De lege verwijderbare partitie, moet altijd aansluitend zijn aan de partitie waar je hem bij wilt voegen. (Als je het met W7 doet tenminste)\n\nNiek[/QUOTE]\nOp die schijf staan er 6.\nDe laatste is dan ook degene die volledig naar 5 kan. (is 160 GB en wordt dan 260 GB - totale schijf is 465 GB.)\nWat daar allemaal op staat is niet belangrijk, op externe HD gezet.\nAlleen C moet er compleet op blijven, met Win7 en D met XP.\nDe rest kan allemaal leeg.\n\nIk zag trouwens bij Acronis Disc Director 11 NL. als je op een partitie klikt, de optie: Volume verwijderen.\n\nDus niet Partitie verwijderen.:confused:\nDan neem ik aan dat alle partities dan gewist worden.\nDie kan ik dus niet gebruiken lijkt mij.
Link naar reactie
Houd goed voor ogen dat als de schijf stuk gaat, wat mij dus overkwam, en je niet meer op de schijf kan komen de andere partities ook niet meer bereikbaar zijn.\nIk maak in elk geval geen partities meer en gebruik enkel losse schijven in een open bay voor 3,5 en 2,5 inch schijven één voor IDE en één SATA schijven. Alle schijven liggen in een met foam beklede archiefkast lade.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;638638]Houd goed voor ogen dat als de schijf stuk gaat, wat mij dus overkwam, en je niet meer op de schijf kan komen de andere partities ook niet meer bereikbaar zijn.\nIk maak in elk geval geen partities meer en gebruik enkel losse schijven in een open bay voor 3,5 en 2,5 inch schijven één voor IDE en één SATA schijven. Alle schijven liggen in een met foam beklede archiefkast lade.[/QUOTE]\nAls ik het goed begrijp heb je nu in plaats van bij. 5 partities, 5 schijven?\n\nHeb je ervaring met het kapot gaan van een schijf door partities te maken?\nDaar heb ik er overigens in de loop der tijd heel wat van gemaakt en ook heel veel verwijderd.\nAlleen bedoel ik met verwijderen de hele schijf leeg maken en opnieuw indelen.\nDus niet een enkele partitie er tussenuit halen en die ruimte toevoegen aan een andere bestaande partitie.\nWeet eigenlijk niet met welk programma dat goed zou moeten kunnen, áls het kan.
Link naar reactie
Heb eigenlijk niet zoveel defecte schijven gehad, de laatste hoewel was onderverdeeld in 4 partities en na netjes de computer te hebben afgesloten startte deze nooit meer op, sterker nog de schijf was met geen enkele mogelijkheid meer zichtbaar te maken anders dan met een heel dure recovery bij een recovery bedrijf en 1000 euro als start werd mij toch iets te gek.\r\nHeb daarom 2 losse [URL=\"http://www.beslist.nl/products/computers/r/dock_esata_ide/\"]HD Docks[/URL] aangeschaft en [URL=\"http://www.beslist.nl/products/r/Samsung+Spinpoint+S250+HD200HJ%2C+200GB/\"]enkele kleine harde schijven IDE zowel al SATA[/URL] en alles wat ik op partities had staan daar op over gezet.\r\nDoc Schijf, Foto Schijf enz de defecte schijf was verdeeld in een Windows, Download, Mail en Documenten partitie waarvan gelukkig nog een backup bestond omdat ik een 14 dagen eerder de data had overgeschreven op een ander partitie op een andere schijf.\r\nNu staat alles netjes op losse schijven met de belangrijkste bestanden op 2 schijven.\r\n\r\nJe wilt niet graag de foto\'s van je kinderen en kleinkinderen kwijtraken of dat ene bestand van de bank enz.\r\n\r\nZo\'n [URL=\"http://www.beslist.nl/products/computers/r/dock_esata_ide/\"]HD Dock[/URL] kun je aan en uit zetten en de schijf wisselen en weer aanzetten om zo verder te werken.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;638630]Het ligt eraan waar de partitie staat er waar je hem aan toe wil voegen. De lege verwijderbare partitie, moet altijd aansluitend zijn aan de partitie waar je hem bij wilt voegen. (Als je het met W7 doet tenminste)\n\nNiek[/QUOTE]\nHet ging van een leie dakje, met Acronis Disk Manager 11 NL. Die had ik er op staan om eens te proberen.\nHeb eerst de 2e HD helemaal opnieuw ingedeeld met met 4 flauwekul partities en wat bestanden erop gezet.\ndegene die ik weg wilde hebben kon ik verwijderen met volume verwijderen.\nDie ruimte kon je toevoegen aan een andere willekeurige, paar keer geprobeerd, ook met niet aansluitende partities. \nWat ik er aan software had opgezet bleef er op staan. Natuurlijk niet op de verwijderde partitie.\nPartitie was dus gewoon groter met de bestandjes die er nog op stonden.\n\nOp de schijf met Windows heb ik 2 partities verwijderd, niet aaneengesloten. \n6 partities stonden erop. 1,2,4 en 6 blijven bestaan, 3 en 5 er tussenuit en die vrijgekomen ruimte bij 6 ingedeeld.\nNu moest ie opstarten en kreeg je andere schermen, maar het ging automatisch verder.\nOok weer opgelost. krijg alleen de partitie namen niet in mijn gewenste volgorde, ik nummer ze altijd, maar dat zal wel op te lossen zijn met het toekennen van andere letters.\nBen nu aan het terug zetten van bestanden, dat duurt even.\nBedankt weer voor het meedenken, ook de andere inbrengers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...