Ga naar inhoud

engelstalig xp en win 7 vinden geen harde sch


Aanbevolen berichten

Probeerde diverse Engelstalige XP Pro 32bit versie\'s te installeren op een Acer Aspire5315 maar bij de set up krijg ik steeds de (engelse) melding: kan geen schijfstations vinden. Echter indien ik een Nederlandse XP Pro installeer vindt die wel de HDD. Ik kan dat niet verklaren. Ben thans bezig er een Nederlandtalige 32 bits versie van Ultimate op te zetten (gaat nog net qua systeemvereisten) om de gebruikersinterface dan later om te zetten in een Engelse. Iemand enig idee waarom de engelse versie geen schijfstation(s) vond?
Link naar reactie
Als het een sata schijf betreft kan het goed zijn, dat de Dutch versie wel drivers daarvoor aan boord had en de Engelse niet. \nKijk eens op de site van Moederbord of chipsetbakker, of je daar een sata/raid driver kunt vinden. Zet die op een floppy of in de root van een usb stick en als je van de cd opstart pers je F6. Later krijg je dan de mogelijkheid om de driver vanaf floppy of usb toe te voegen.\n\nHet probleem is soms ook op te lossen door in het bios de sata configuration op IDE te zetten.\n\nNiek
Link naar reactie
Heren, ik heb het opgelost, Ultimate 32 er op en de gebruikersinterface instellen op Engels. Heb wel weer geleerd van jullie opmerkingen-oplossingen voor gebruik in de toekomst. Zoals John ook terecht opmerkt is een installatie met SP2 wellicht ontoereikend wegens gemis aan SATA drivers en Nieks idee om het bios in dat geval op IDE te zetten is ook heel leerzaam voor volgende gevallen. Nogmaals dank beiden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...