Ga naar inhoud

opstartmelding


Aanbevolen berichten

Ik kan het bestand 3rrjm.dat nergens op Internet vinden. Lijkt dan malware. \nZeker dat het zo heet ? (Net als Niek\'s vraag over RunDLL)\n\nHeb je onlangs iets van een malware scan uitgevoerd die iets verwijderd heeft of in quarantaine heeft gezet ?\n\nJe zou in het register op 3rrjm kunnen zoeken, maar voorlopig [I]alleen zoeken[/I], om te zien wie of wat het start.
Link naar reactie
Ik vermoed dat de virusscanner er korte metten mee heeft gemaakt en dat het gebruiksprogramma nog wel in het opstart menu van Windows staat en dus op wil starten met Windows, maar dit door het ontbreken van de 3rrjm.dat file dit niet meer kan.\nHet enige wat je kunt doen om te ontdekken waaraan die file aan is gerelateerd is om 3rrjm.dat in te geven in het zoekveld van de register editor en steeds door op F3 te klikken een stapje verder te gaan tot je hebt gevonden waaraan de file is gerelateerd.\nWaarom in het register, wel omdat Windows het wil opstarten en dan zal er een verwijzing in het register staan naar die file incl naam van het programma wat de file gebruikt.\nNeem door kopiëren en plakken die tekst regels over in het forum invul formulier, opdat wij je verder kunnen helpen.\n\nAls de naam van het programma bekend is welke de file 3rrjm.dat nodig heeft dan is het een kwestie van opzoeken bij software en deze te verwijderen.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;638285]Je kunt ook proberen Malware bytes eens te draaien, kijken of die iets kan vinden en evt. verwijderen. Lijkt me in eerste instantie verstandiger dan zelf in het register te gaan prutsen.[/QUOTE]\r\n\r\nNiet prutsen in het register maar gewoon kijken welk programma deze file gebruikt en dan netjes in software verwijderen onder Windows wegdoen.
Link naar reactie
ik ga eerst eens kijken welk programma dit bestand gebruikt, want de computer lijkt het verder normaal te doen......\n\nHet probleem is inderdaad ontstaan nadat de virusscanner wat virussen had opgeschoond en misschien teveel heeft weggegooid.\nSysteemherstel had ik geprobeerd, die geeft aan dat er op de datum (toen alles nog goed was) alles hetzelfde was.......
Link naar reactie
het vervelende van dit soort zaken is dat de dll doorgaans wordt opgestart door iets wat die naam juist niet in zich draagt. en dan is het lastig zoeken, óók in msconfig.\r\nals de dll is verdwenen (opgeruimd door de virusscanner) zou de betreffende registersleutel moeten kunnen worden verwijderd door de registercleaner van ccleaner. die werkt immers op basis van het ontbreken van bestanden waarnaar wordt verwezen. kijk de lijst van voorgestelde acties in ccleaner-registercleaner er maar op na.\r\nde beste zoektocht blijft echter die in het register zelf.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...