Ga naar inhoud

Windows Verkenner detail-items


Aanbevolen berichten

Als je de Verkenner opent (Windows XP/7) zie je rechts bestanden en submappen staan met eigenschappen. Bij Meer opties (rechtsboven) kun je de instellingen wijzigen, bijv. Lijst, Details, Grote pictogrammen. Maar die instellingen worden nooit vastgehouden! \r\n \r\nJe kunt bij Detail weergave in de Detail balk (boven de bestanden) klikken om evt detail-items weer te geven. Zo wil ik bv in een afbeeldingsmap de Aanmaakdatum, Afmetingen, Belichtingsgegevens zien. Daarnaast open ik vaak een extra Verkenner en dan de (extra) afbeeldingsmap ingesteld op grote pictogrammen, ideaal om bestandsnamen te kunnen editen. En in een muziekmap wil ik bv Titel, Nummer, Album, Albumartiest, Bitsnelheid, Afspeelduur, Genre, Jaar. Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden om weer te geven. \r\n\r\nIk kan ook rechtsklikken op een map, dan Eigenschappen – Aanpassen klikken. Daar staat (Windows 7) dat je ‘Deze map kunt optimaliseren voor’ bv muziek, afbeeldingen, documenten. Maar dat biedt te weinig keuze, en er kunnen geen nieuwe mapsoorten worden toegevoegd.\r\n\r\nElke keer na Windows opstart zijn deze gegevens kwijt en worden weer de standaard (default) waardes weergegeven! Hoe kan ik de instellingen vasthouden? Ook de breedtes wil ik kunnen instellen. Wellicht een register-aanpassing?
Link naar reactie
Ja, meerdere mappen bevatten desktop.ini (Om ze te zien moet je ook \"beveiligde besturingssysteembestanden verbergen\" uitschakelen). Maar de inhoud en werking van deze ini is mij abacadabra. De tip van Erik geeft mij de juiste oplossing (dankjewel!). Om de mapinstellingen vast te leggen had ik wel eens gehoord dat er een limiet is voor het aantal mappen op je PC. Het is nu opgelost door in het register sleutel BagMRU Size op 5000 te zetten, zoals in de link genoemd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...