Ga naar inhoud

PHP vraag van een newbie


Aanbevolen berichten

Ik wil een php script een code laten uitvoeren(die een bestand opent en/of download(code werkend)) en tegelijkertijd een nieuwe website/pagina openen, met bv openen succes, of download succes. De websites zijn gemaakt maar mijn probleem is dat, nadat de code voor het openen van een site gegeven is(header(\'location: xxx.html\');), de andere codes stoppen met werken, logisch, omdat het om een nieuwe site betreft. Maar ik wil dat hij dan de rest van de code uitvoert, bijvoorbeeld readfile($url) (om te downloaden). als ik de code weghaal om de site te openen download hij het bestand wel. Ook werkt echo of print niet, nadat ik de readfile heb gebruikt. Hij doet alsof de script is afgelopen op het moment dat het bestand wordt geopend.\n\nvoorbeelden van scripts die ik heb geprobeerd:\n[B]* url_exists is geen orginele code, maar een fuctie geschreven door iemand anders.[/B]\n[PHP]\nif($downloadtype == \'music\')\n{\nheader(\'Content-disposition: attachment; filename=\' . $url);\nheader(\'Content-type: music/mpeg3\');\nreadfile($url);\nif(url_exists($url) == true)*\n{\nheader(\'location: downloadstart.html\');\n}\nelseif(url_exists($url) == false)\n{\nheader(\'location: geendownload.html\');\n}\n}\n[/PHP]\n\nof\n\n[PHP]\nif($downloadtype == \'music\')\n{\n\nif(url_exists($url) == true)*\n{\nheader(\'Content-disposition: attachment; filename=\' . $url);\nheader(\'Content-type: music/mpeg3\');\nreadfile($url);\nheader(\'location: downloadstart.html\');\n}\nelseif(url_exists($url) == false)\n{\nheader(\'location: geendownload.html\');\n}\n}\n[/PHP]\n\nik heb ook geprobeerd header(\'location:\') en readfile($url) om te draaien, wat geen succes had.\n\nIk weet niet of ik het hier hoor te posten, maar ik heb hierbij hulp nodig.... heb google al geprobeerd btw...\n\n* ik weet dat deze code wat netter/beter kan, maar op dit moment wil ik alleen dat het werkt.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;637621]De location header en het aanbieden van een bestand als download zijn twee dingen die niet samen gaan. Eén script kan namelijk niet allebei.\r\n\r\nJe zult javascript moeten gebruiken om tegelijkertijd een download aan te bieden en door te gaan naar een andere pagina.[/QUOTE]\r\n\r\nHelaas, daar dacht ik ook al aan, had er ook naar gezocht, vond een script die gevens in 1 form naar 2 verschillende scripts kan sturen... is het echt niet anders?
Link naar reactie
[QUOTE=Eldizen;637622]Helaas, daar dacht ik ook al aan, had er ook naar gezocht, vond een script die gevens in 1 form naar 2 verschillende scripts kan sturen... is het echt niet anders?[/QUOTE]\n\nik heb net iets bedacht maar nu geen tijd om te testen, dus vraag ik of het mogelijk is, als iemand het wil beantwoorden.\n\nAls ik nou een main php file maakt en via variables en echo, met daarin een form html code, de info verstuur naar 2 verschillende scripts, door die echo met de form te dupliceren en de action veranderen en verwijzen naar de twee verschillende php scripts, zou dat kunnen werken? het is omslachtig, maar ik heb geen zin om helemaal zitten uit te vogelen hoe de java script werkt, daar heb ik totaal geen verstand van, en heb al moeite met php dus... als het in theorie werkt, op naar de langzame manier dan....\n\nedit* ik zou dat java script kunnen kopieeren en plakken, maar wat is de lol daarvan? ben wel van plan om java te doen, maar niet nu....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...