Ga naar inhoud

Java update


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Krijg scherm om Java te updaten. Na acceptatie krijg ik een scherm met de mededeling:\r\n\r\nDownload FileC:\\Documents and Settings\\ Kaat\\Application Data\\Sun\\Java\\re1.7.0_21\\java_sp.dll is corrupt.\r\n\r\nVia Google update Java gezocht en nieuwe poging ondernomen met hetzelfde resultaat.\r\nWat betekent dit en wat moet ik doen?
Link naar reactie
LoL.:mrgreen: \n\nMaar even zonder gekheid, als je maar op 1 site komt is daar ook weinig van te verwachten. Er zijn echter diverse sites, waaronder ook gewone nieuws sites geinfecteerd geweest. Met name met Java 6 zijn er veel pc\'s die last kregen van rootkits en ook van de beruchte ransomware trojans die via die weg naar binnen kwamen.\n\nNog lang niet alle lekken zijn uit Java maar het is wel een stuk beter. Advies blijft... niet nodig? Dan eraf kiepen.\nHet is niet voor niets dat een bekende browser als Firefox inmiddels java helemaal heeft afgeschreven, mede omdat het veel te lang duurt tussen het waarschuwen aan Oracle dat er iets mis is, en het dichten van het lek.\n\nHet meest actief gebruikte probleem heeft gewoon dik 4 maanden zonder fix open gelegen. Want in februari (na 2 maanden) zou het gefixed zijn maar die fix was niet goed waardoor dat dus nog tot nu lek is geweest.\nRonduit belachelijk.\nOracle heeft Java de nek om gedraaid met dit soort nalatigheden.
Link naar reactie
Ik draai het al zolang het bestaat.\nKom denk per dag op 50 verschillende sites.\nMaak gebruik van een gratis virus scanner. (nog nooit een betaalde gehad zelf).\nOok nog nooit een besmetting gehad.\nSan wel af en toe online.\nWaarmee ik niet wil zeggen dat het ongevaarlijk is, maar dat is motorrijden bijvoorbeeld ook niet.\nEen beetje met gezond verstand surfen en lezen.... \nDe angst voor een virus is veel groter bij de gemiddelde pc gebruiker dan de werkelijke kans om besmet te raken. \n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb het n.a.v. berichten uitgeschakeld, en mis het nog niet.\n\nMaar dat is niet helemaal de vraag, je foutmelding blijkt meer voor te komen in latere systemen.\n\n[url]http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_other-windows_programs/javaspdll-is-corrupt/bf3c692c-50c5-43f9-abea-78a13e4e6c4d[/url]\n\nEen genoemde en werkende oplossing:\nDownload de [url=http://www.java.com/winoffline_installer]offline installer[/url]\nDraai het installatieprogramma in compatabiliteitsmodus voor XP. Je doet dat door de .exe die je gedownload hebt te vinden, er op rechtsklikken en kijken onder \'[I]Eigenschappen - Tab Compatabiliteitsmodus[/I]\'.\nAls je executable start doe dat dan met Administratieve rechten.\n\nNiet netjes trouwens, waarom geeft jouw systeem een corrupt melding...? Dat is toch een functie, en misschien dat XP die check niet heeft. En dan begin je gelijk wat te twijfelen aan de veiligheid.
Link naar reactie
[quote]Een beetje met gezond verstand surfen en lezen....\nDe angst voor een virus is veel groter bij de gemiddelde pc gebruiker dan de werkelijke kans om besmet te raken. [/quote]\nNee daar heeft het totaal maar dan ook totaal niets mee te maken. Je hebt dan gewoon puur geluk gehad, net als ik.\nEr zijn mensen die gewoon op spelletjes sites zaken, en bijv. nu.nl is ook een tijd geinfecteerd geweest, een heel gewone nieuwssite. Dan kun je nog zo oplettend zijn, als je op dat moment nu.nl bezocht had, was je de klos geweest en zo gaat het met meer geinfecteerde sites.\nJava is en was een veel groter probleem dan de gemiddelde angst voor virussen en het gemiddelde gevaar wat je loopt in het verkeer.\nIk ben er ook door te pakken geweest en doe ook geen gekke dingen, maar ontdekte het net op tijd door iets raars wat de browser deed en kon toen nog registerwijzigingen ongedaan maken en bestanden verwijderen.\n\nEr wordt dan ook op diverse gerenommeerde plaatsen voor gewaarschuwd en zoals gezegd, o.a. Apple en Firefox en volgens mij zelfs Google Chrome boycotten het inmiddels vanwege de vele gevaren en het lakse updatebeleid van Oracle.\n\n@Rama: Het is volgens Java geen bug maar een probleem wat in meerdere windows OS versies opduikt (ook 7 en 8 etc.) als de installatie niet volledig gelukt is.\n[url]http://www.java.com/en/download/help/error_installshield.xml?printFriendly=true[/url]\n\nMaar gezien je hem er af gegooid hebt... ik zou zeggen houden zo, als het kan.;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...