Ga naar inhoud

Windows 8 op Sony Laptop


Aanbevolen berichten

Ik heb een Sony VGN-AR71S laptop waarop bij aankoop Vista stond. Later heb ik Vista vervangen door Windows 7. Nu wilde ik Windows 8 op deze laptop installeren, maar dat lukt niet. Ik vermoed dat dit komt door de NVIDIA 8600M GT videokaart. Is hier een oplossing voor? De drivers kunnen niet via NVIDIA ge update worden en Sony geeft geen nieuwe drivers uit voor deze kaart.
Link naar reactie
De oplossing staat [URL=\"http://forums.laptopvideo2go.com/topic/29917-windows-8-driver-for-vaio-ar-with-nvidia-8600m-gt-graphics/\"]hier[/URL], als je overigens met het Windows 8 programmaatje kijkt naar problemen dan kom je vaker videokaart driver problemen tegen, dit wil overigens niet zeggen dat de installatie van Windows 8 niet goed zou gaan.\nIk denk dat je straks tegen een ander probleem aan gaat lopen, namelijk die van \"Windows 8 activatie\" mits je natuurlijk een originele Windows 7 erop hebt staan want dan is het geen probleem, anders krijg je namelijk geen updates na de installatie.
Link naar reactie
Het kan in principe niet aan die driver liggen, want hier staat tie gewoon bij Nvidia: [url]http://www.nvidia.co.uk/object/notebook-win8-win7-64bit-314.22-whql-driver-uk.html[/url]\nHet is gewoon de 314.22 WHQL.\n\nMaar verwijder je wel alle partities van de harde schijf in het installatie menu van Windows 8 bij schijf opties? \n\nNiek
Link naar reactie
Alvast allemaal bedankt voor jullie reacties. Het win7 programma is legaal, om daar maar eens mee te beginnen. De installatie van win8 stopt gewoon ergens halverwege en aangezien Sony een dvd levert die de problemen bij een upgrade van, door hen geleverde laptops, win7 naar win8 oplost aan biedt zit het probleem dus bij Sony. Bij het updaten met een Nvidia drivers krijg je altijd de melding dat je bij Sony moet zijn en werkt de update niet. Vandaar mijn conclusie dat het de videokaart is die het probleem veroorzaakt.\r\nAangezien ik zelf win7 gekocht en geïnstalleerd heb op deze laptop kom ik niet in aanmerking voor de dvd van Sony. B.T.W. ik upgrade naar win8, dus geen schone installatie.
Link naar reactie
Als je deze dvd bedoeld: [url]http://www.sony.nl/support/nl/topics/landing/windows_upgrade_offer#alternate_disc[/url]\n\nDat is gewoon een dvd met W8, wat drivers speciaal voor jou laptop en wat Sony rommel, die meestal overbodig is.\n\nEen upgrade loopt behoorlijk vaak erg mis. \nIk zou m\'n data backuppen en een schone installatie van Windows 8 uitvoeren.\nDaarna haal je de benodigde drivers op bij Sony op de website. \n\nWindows 8 installeert tijdens die installatie de meeste basis drivers zelf, dus dat gaat goed. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=EdMoolenaar;637817]...Bij het updaten met een Nvidia drivers krijg je altijd de melding dat je bij Sony moet zijn en werkt de update niet. Vandaar mijn conclusie dat het de videokaart is die het probleem veroorzaakt.[/QUOTE]On-board adapters beter altijd bij de fabrikant van het moederbord halen, Sony dus.\r\n\r\nAlleen als er problemen zijn zoals het niet verkrijgbaar zijn voor het OS versie, en die van het vorig OS werkt ook niet, dan kan je verder proberen.
Link naar reactie
[QUOTE=EdMoolenaar;637817]Alvast allemaal bedankt voor jullie reacties. Het win7 programma is legaal, om daar maar eens mee te beginnen. De installatie van win8 stopt gewoon ergens halverwege en aangezien Sony een dvd levert die de problemen bij een upgrade van, door hen geleverde laptops, win7 naar win8 oplost aan biedt zit het probleem dus bij Sony.QUOTE]\r\n\r\nJe zult het wel al klaar hebben, maar toch nog even dit.\r\nStel de videokaart in op standaard beeld waarschijnlijk 16 bit of verwijder de Video driver helemaal en herstart de laptop met de schijf van Windows 8 erin.\r\n\r\nJe krijgt namelijk wel beeld zoals je aangeeft tijdens de installatie dus Windows 8 kan overweg met de videokaart en zal dientengevolge de eigen driver installeren en ook waarschijnlijk nog goed instellen, zo niet dan kun je dit zelf doen als Windows er om vraagt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...