Ga naar inhoud

draadloos internet valt vaak weg


Aanbevolen berichten

Sinds ongeveer een maand valt het draadloos internet weg op mijn laptop. Het gebeurt zowel met de router thuis als met de wifi op mijn werk, dus het ligt niet aan de router. Bovendien werken andere apparaten wel op beide verbindingen. Daaruit heb ik dus geconcludeerd dat mijn laptop de boosdoener is.\n\nBijna alle mogelijke oplossingen heb ik al geprobeerd. Ik heb:\n- een anti-malware scan gedaan met MalwareBytes\n- mijn antivirus een paar volledige scans laten maken\n- met command prompt de IP configuratie gecheckt (niets bijzonders)\n- een ander wifi-kanaal ingesteld voor de router\n- een statisch IP-adres geprobeerd\n- de software van de netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd (de nieuwste)\n\nIk vermoed - na het internet af te hebben gezocht - dat het een DNS-probleem is. Ik heb echter zo veel geprobeerd dat ik denk dat ik het niet zelfstandig meer op kan lossen.\n\nVaak klik ik op Probleemoplossing als de laptop tevergeefs verbinding probeer te maken met de router. Dit heeft mij diverse \'oorzaken\' voor het probleem opgeleverd:\n- \"reset de router\" (wat niet kan op mijn werk)\n- \"stel de adapter opnieuw in\" (werkt soms)\n- de eerste oorzaak, maar dan met \"\" en \"
Link naar reactie
Geen virussen gehad (tenminste, niet dat ik weet). Ik scan mijn laptop bijna dagelijks.\n\nEen USB-ontvanger of directe verbinding via een LAN-kabel valt te proberen. Mocht dat werken, is het dan verstandig een nieuwe netwerkkaart aan te schaffen? Ik ben namelijk redelijk afhankelijk van draadloos internet.
Link naar reactie
Kijk in apparaatbeheer eens bij je netwerkadapter of er onder de Eigenschappen een tab \'[I]Energiebeheer[/I]\' zit. Daar is meestal (laptop denk ik altijd) de optie \'[I]De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen[/I]\'.\nMocht dat er staan haal dan het vinkje weg, en probeer.\n\nOf het er voor een draadloze adapter ook is weet ik niet.\n[QUOTE=joey1105;637490]\nVoor de duidelijkheid: het is niet zo dat ik nooit verbinding kan maken: vaak valt de verbinding weg, soms valt alleen het internet weg (dan heb ik een internetloze verbinding met de router).[/QUOTE]\nDit las ik te laat, als dat onderdeel is van hetzelfde probleem dan is mijn tip misschien niet zo relevant. \nWel raar twee klachten.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;637501]Kijk in apparaatbeheer eens bij je netwerkadapter of er onder de Eigenschappen een tab \'[I]Energiebeheer[/I]\' zit. Daar is meestal (laptop denk ik altijd) de optie \'[I]De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen[/I]\'.\r\nMocht dat er staan haal dan het vinkje weg, en probeer.\r\n\r\nOf het er voor een draadloze adapter ook is weet ik niet.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb deze oplossing al eens geprobeerd en het is helaas niet de oorzaak van mijn probleem.
Link naar reactie
Ik heb zojuist verbinding met de router gemaakt via een LAN-kabel en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door de hoge internetsnelheid.\n\nDit betekent dus dat het (waarschijnlijk) aan mijn netwerkkaart ligt. Ik ga meteen contact opnemen met de winkel waar ik de laptop heb gekocht, om te informeren naar de garantie. Mocht dat niets opleveren, dan probeer ik het met een netwerkkaart die ik hier nog ergens heb liggen.\n\nWat mij betreft is het probleem opgelost, tenzij er iemand is die denkt dat ik nu de verkeerde conclusie heb getrokken a.d.h.v. het testje met de LAN-kabel.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;637508]Let wel een vaste verbinding is altijd sneller en stabieler als een Wireless verbinding , dus niet met elkaar te vergelijken.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, dat begrijp ik ook wel. Mijn bericht ging ook meer om het feit dat de verbinding via de kabel probleemloos werkt, dan dat de snelheid veel hoger ligt.\r\n\r\nDat de verbinding probleemloos werkt, wijst er namelijk op dat mijn netwerkkaart niet helemaal goed werkt.
Link naar reactie
Hier in huis nagenoeg het zelfde probleem gehad met een MSI laptop. Toen ik speedtest liet lopen was dat via de wifi 3,5 Mb/s en via lan 35 Mb/s. Ook de verbinding viel telkens weg.\nEen usb wifi stickje gaf wel een goede en snelle verbinding.\n\nInterne wifi netwerkkaartje onder garantie vervangen en probleem opgelost. \nDus ik zie het positief voor je in.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...