Ga naar inhoud

Dualboot met windows 7 lukt niet


Aanbevolen berichten

Ondertussen nog even weer geprobeerd om het keuze menu te krijgen en het is gelukt. Hiervoor moest Win7 wel opnieuw geïnstalleerd worden op de RAID schijven. Helaas is er wel een klein probleem tijdens het keuze menu.\n\nDe unifying ontvanger wordt pas na 20 seconden herkent. Je hebt dan niet veel tijd meer om een keuze te maken. Tevens is er voor de airlive x.usb geen win 8 driver te vinden en om welke vage reden dan ook worden ook de 2 utp poorten niet herkent. Dit moet ik nog even uitzoeken.
Link naar reactie
Wat er ondertussen veranderd is weet ik niet, maar het keuze menu is nu wel binnen enkele seconden te besturen. De oorzaak zou misschien aan de USB hub kunnen liggen die er tussen zit. Hierop kan ik zien dat het even duurde voordat de unifying ontvanger gebruikt kon worden of het komt doordat de drivers nog niet geïnstalleerd waren. De ontvanger zit nog steeds achter de hub en nu lukt het wel\nHet klopt wel dat de muis en het toetsenbord via de unifying zijn verbonden.\n\nIets wat me wel is opgevallen is dat wanneer je in het keuze menu aangeeft dat de eerste keus win 7 is, je het menu van win 7 krijgt. In plaats van het kleurrijke win 8 menu is het nu een kale tekst versie.\n\nHet probleem met de netwerkkaarten is dat er geen officiele win 8 drivers te krijgen zijn. Onder win 7 werkt alles gewoon. Ik wil nog uitproberen om de realtek drivers te gebruiken voor de vaste netwerk kaarten. de gebruikte chip komt van deze fabrikant. Voor de USB wifi-dongle heb ik nog geen alternatieve drivers kunnen vinden. De gebruikte chip is van atheros, maar blijkbaar zijn hun gestopt met het ondersteunen van deze chip.
Link naar reactie
Oke, ja dat menu wordt \"ouderwets\" als je W7 als eerste keuze zet.\nEn drivers: Vaak werken de drivers van Vista 64 bit ook met W7 64bit.\nOverigens: gedurende het \"up\"zijn van W8 zal je merken, dat steeds meer ontbrekende drivers vanzelf geïnstalleerd worden.\nDus draai gewoon wat uurtjes per dag W8 en dan denk ik dat die drivers vanzelf komen.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;638110]Oke, ja dat menu wordt \"ouderwets\" als je W7 als eerste keuze zet.\nEn drivers: Vaak werken de drivers van Vista 64 bit ook met W7 64bit.\nOverigens: gedurende het \"up\"zijn van W8 zal je merken, dat steeds meer ontbrekende drivers vanzelf geïnstalleerd worden.\nDus draai gewoon wat uurtjes per dag W8 en dan denk ik dat die drivers vanzelf komen.\n\nNiek[/QUOTE]In windows 7 is er geen probleem met de drivers. Van alle componenten zijn ze wel te vinden op internet. De meeste heb ik via de site van de fabrikant.\n\nAlleen met windows 8 zijn er drivers die niet gevonden worden.\nAls de drivers van internet afgehaald moeten worden geeft dat wel een probleem. De drivers voor de netwerkkaarten ontbreken. Voor de rest ben ik nog geen grote problemen met de drivers tegengekomen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;638157]En als je die voor Windows 7 download en installeert onder Windows 8 ?\n\nOnderaan bij \'Support en downloads\':\n[URL]http://www.gigabyte.co.nl/products/product-page.aspx?pid=3005&dl=1#dl[/URL][/QUOTE]\nVoor de wifi ontvanger werkt dit niet. Dit heb ik al geprobeerd. De drivers voor de vaste netwerkkaart moet ik nog proberen. Ik ben erachter gekomen dat vaste netwerkkaarten een realtek chip hebben. Voor deze chip heeft realtek win 8 drivers op de site staan. Hopelijk werken deze.\n\nDe wifi ontvanger maakt gebruik van een atheros chip. Alleen deze werkt via USB en daarvan zijn volgens mij geen win 8 drivers voor te vinden. Er blijkt wel een oplossing te zijn, maar wanneer ik de link volg kom ik via enkele andere pagina\'s weer op dezelfde site uit.\n\nDe wifi ontvanger is een [URL=\"http://www.airlive.com/product/X.USB\"]Airlive x.USB[/URL]. en de gebruikte chip is een atheros UB 82.\n\nHelaas had ik de laatste dagen weinig tijd om dit probleem op te lossen. De komende week heb ik meer tijd en hopelijk gaat het lukken.
Link naar reactie
Plaats dat ding eens in een usb poort en un-install hem eens in apparaatbeheer. Start daarna opnieuw op. Soms meldt W8 dan dat nieuwe hardware is gevonden en vindt het ook de drivers nog. \nAnders zou ik gewoon de W7 64bit driver proberen van de site van de fabrikant.\n\nNiek\n\nOeps.... Erik
Link naar reactie
Oeps, nog meer...\n\n[url=http://es.airlive.com/support/faq/support_faq_2.php]\n\"Q: What chipset is used by X.USB:\n[COLOR=\"white\"]\"[/COLOR]A: The X.USB is using [B]Atheros AR9170 chipset[/B]. It is Atheros UB82 platform and belongs to AR-9001U family.\n[COLOR=\"white\"]\"[/COLOR]The X.USB is not using standard Atheros VID. The X.USB PID is \"9170\" and VID is \"1B75\".[/url]\n(Product ID en Vendor ID, waaraan Windows USB hem identificeert)\n\nen:\n[url=http://www.laptop-gate.com/nl/atheros-ar9001u-ar9170-802-11n-wireless-lan-usb-adapter-windows-drivers/]\nAtheros AR9001U (AR9170) 802.11n Wireless LAN USB Adapter Windows 7 driver[/url]\n\nDie laatste is voor een aantal uitvoeringen, maar X.USB (or Airlive) staat daar niet bij. Toch zou ik hem in nood ook proberen.\n\nZoeken kan je doen op de termen \n[B]PID_9170 VID_1B75[/B] (met die bovengenoemde VID voor X.USB)\nof\n[B]PID_9170 VID_0CF3[/B] (met het originele VID van Atheros)\n\nHet is best waarschijnlijk dat je met die laatste een standaard (generic) driver vindt.\n\nWat ik wel zie is dat van alle drivers (voor w7) die ik zag die op de fabrikant site (Airlive) de nieuwste is.\n[url]http://www.airlive.com/support/firmware/X.USB[/url]
Link naar reactie
De vaste netwerk kaart is nu werkend. Dit bericht wordt vanuit windows 8 gestuurd. Alleen de verbinding met de wifi ontvanger wil nog niet lukken.\r\n\r\n\r\nWanneer ik via een .inf bestand de drivers installeer komt er een melding dat het apparaat niet is aangesloten of niet herkent wordt.\r\nOok heb ik geprobeerd om de .inf bestand aan te passen. Hierdoor wordt de wifi ontvanger wel herkent, maar verschijnt er een melding dat de hash van het bestand niet overeenkomt. Het bestand is beschadigd of er is met het bestand geknoeid.:eek:\r\n\r\nDe gebruikte drivers zijn de laatste die op de site van airlive staan. Wanneer ik op de PID en VID ga zoeken zijn er veel programma\'s die alle drivers controleren. Alle programma\'s geven aan dat er updates van drivers zijn. Alleen geen enkele herkent de USB wifi ontvanger.\r\n\r\nHet lijkt erop dat ik geduld moet hebben totdat de juiste driver te downloaden is of er maar vanuit gaan dat het alleen mogelijk is om via een UTP kabel het internet op te gaan in win 8
Link naar reactie
[QUOTE=jeroenathome;638202]Wanneer ik via een .inf bestand de drivers installeer komt er een melding dat het apparaat niet is aangesloten of niet herkent wordt.[/QUOTE]\r\nKijk in Apparaatbeheer bij de eigenschappen van het \'Onbekend apparaat\' of de ID\'s kloppen zoals die tekst vertelde:\r\nPID_9170 VID_1B75\r\nof toch\r\nPID_9170 VID_0CF3
Link naar reactie
Bij de eigenschappen zie ik PID_9170 VID_1B75 staan.\n\nDe waardes PID_9170 & VID_0CF3 heb ik vervangen door de bovenstaande en de .inf bestand opgeslagen. Wanneer ik op die manier de drivers van atheros wil installeren verschijnt er een foutmelding dat de bestanden corrupt zijn of dat er met de bestanden is geknoeid.\n\nIk ga ervan uit dat er nog meer gewijzigd moet worden in de .inf bestanden om deze drivers te kunnen gebruiken. Door de aangepaste bestanden lijkt het erwel op dat de wifi ontvanger herkend wordt.
Link naar reactie
De link naar wikidevi.com heeft het klusje geklaard. Eerst wou het nog niet, maar door handmatig naar de drivers te zoeken ging het een stuk beter.\r\n\r\nWanneer je het handmatig doet niet kiezen voor \"netwerk adapters\", maar voor \"alle apparaten weergeven\" kiezen. Daarna naar de map waarin het zip bestand is uitgepakt. Kies daarin voor het bestand met de naam win7x.inf.\r\n\r\nWindows geeft dan zelf aan dat het om een Atheros USB wifi ontvanger gaat. Je hoeft alleen nog te bevestigen dat deze driver gebruikt mag worden en je bent klaar om het netwerk wachtwoord in te toetsen.\r\n\r\nIk vraag me nu alleen af of een van de eerdere oplossingen misschien ook al zouden werken. Het grootste verschil is dat ik nu tijdens het handmatig kiezen niet voor de netwerkadapters ben gegaan, maar voor alle apparaten. De installatie procedure gaat dan iets anders en blijkbaar is dat nodig om zulke apparaten aan het werk te krijgen.\r\n\r\n\r\nIedereen bedankt die heeft meegeholpen. Ik kan nu weer verder met spelen en dingen uitproberen in windows 8.\r\n\r\nPS. Dit bericht is geschreven vanuit win 8 via een airlive x.usb wifi adapter
Link naar reactie
Of dat bij de voorgaande drivers ook zou lukken, ik zou zeggen probeer het (met toch wel een goed herstelpunt achter de hand), want Windows vraagt je om bevestiging.\nDit is in ieder geval wel een driver met dat ID vertegenwoordigd in het .inf bestand.\n\nBtw,\nVID_1B75&PID_9170 is de term om meer te vinden.\nVID_1B75 PID_9170 levert niets op. Blijkbaar interpreteert Google die [B]&[/B] niet zo maar als andere leestekens, welke meestal weggedacht worden. Ik vond deze pagina door uitsluitend op 1B75 9170 te zoeken, waarmee het weer wel gevonden wordt omdat ook 1B75[B]:[/B]9170 op die pagina voor komt; de dubbele punt wordt genegeerd.\n\nMooi hoor, je kan weer ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...