Ga naar inhoud

Google Earth


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik werk met Windows 7 en heb Google Earth, al vrij lang geleden, geïnstalleerd. Bij de laatste start vertoonde Earth opeens een zeer vaag beeld. Dit was niet te veranderen waarop ik Earth heb verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Hoewel ik dit diverse malen herhaald heb, ook met de aangeraden nieuwste versies, verbeterde het niet. De enkele keer dat Earth wél opstartte werd weer dezelfde vage beeld vertoond. (Google Maps laat overigens wél een normaal beeld zien.)
Link naar reactie
Na een systeemherstel heb ik het opnieuw geprobeerd. Zodra ik op het snelkoppeling icoontje van Earth op het bureaublad klik wordt Earth wel geopend. Tenminste....er komt een zeer grof en oranje gekleurd openingsscherm tevoorschijn. Met dit scherm kan op geen enkele manier gewerkt worden en kan alleen door een herstart van de PC beëindigd worden. Ik ga er nu maar van uit dat er een vloek op rust of zoiets en verwijder Earth van m\'n PC en ga voortaan maar met het beperkter Google Maps werken. In ieder geval bedankt voor jullie adviezen.
Link naar reactie
Wil je eens kijken of je niet toevallig een update van je grafische adapter driver hebt gekregen ?\n\nIk had een dag of twee geleden plots problemen met Nvidia onder mijn XP, welke via Windows update (nota bene :o ) mijn driver update (naar Version 307.74 - WHQL Release Date 2013-01-24 0:00:00) die absoluut niet goed werkte. Het was een [I]OPTIONELE[/I] update bij Microsoft update, dus wat het geheel bewogen heeft om brutaal en eigenzinnig mijn systeem verzieken snap ik nu nog niet.\nWel wat off topic, maar jouw probleem lijkt grafisch, vandaar.\n\nEen update van die driver zou je daarna zelf ook kunnen proberen.
Link naar reactie
Hier: [url]http://support.google.com/earth/bin/answer.py?hl=nl&answer=21417[/url] las ik onder andere dit:\n\n\nVolg de onderstaande stappen om ervoor te zorgen dat wazige beelden niet worden veroorzaakt door uw computer:\n[QUOTE]\n Schakel alle lagen in het deelvenster \'Plaatsen\' uit om te verifiëren dat u de beelden niet blokkeert met een overlay.\n Wis uw cachegeheugen door naar Extra > Opties > Cache (Windows) of Google Earth > Voorkeuren > Cache (Mac) te gaan.\n Schakel het anisotropisch filter uit door naar Extra > Opties > 3D-weergave (Windows) of Google Earth > Voorkeuren > 3D-weergave (Mac) te gaan.\n Controleer de aanduiding voor streaming. Deze wordt onder aan het Google Earth-beeld weergegeven en geeft aan of alle beschikbare gegevens zijn gedownload.[/QUOTE]\n\n\nNiek
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb de oplossing gevonden. Na een aanbod van Google om de nieuwste versie van Google Earth te downloaden zijn de problemen begonnen. Na veel proberen heb ik n.a.v. een opmerking in een ander forum de oude versie van Google Earth gedownload en nu draait hij weer normaal. Ik neem aan dat de grafische kaart van m\'n PC niet berekend is op de nieuwe versie die ik n.a.v. het genoemde aanbod gewoon over de oude versie heen heb geladen. Maat in ieder geval allen die hebben mee geholpen met denken bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...