Ga naar inhoud

Mozilla Thunderbird Handleiding


Aanbevolen berichten

Ik werk sedert lange tijd met outlook en wil overstappen naar\r\nMozilla Thunderbird als E-Mail Client\r\n\r\nIs er ergens bekend waar ik een redelijk goede handleiding hierover\r\nkan vinden, omdat ik totaal niet met Thunderbird bekend ben\';\r\nZowel voor wat betreft het werken met Thunderbird als ook de \r\ninstellingen (Provider, E-Mail accounts etc) die gemaakt moeten worden\r\n\r\nLiefst i PDF-formaat
Link naar reactie
Als je Thunderbird installeert dan kun je onder \"help\" in de taakbalk bijna alles wel vinden over het instellen van Thunderbird, voor de moeilijke vragen kun je terecht op het adres welke Foobar aanreikt.\n\nMaar Thunderbird verschilt niet zoveel van Outlook, zelf het aangezicht is bijna hetzelfde.\n\nEen advies download en installeer [URL=\"http://mozbackup.jasnapaka.com/download.php\"]Mozbackup[/URL] waar je altijd een back-up mee kunt maken die je dan na 5 jaar nog opnieuw kunt terugzetten.\n\nIk ben een zeer tevreden gebruiker van beide programma\'s te samen met Firefox.
Link naar reactie
[quote]Maar Thunderbird verschilt niet zoveel van Outlook, zelf het aangezicht is bijna hetzelfde.[/quote]\nNou... dan verschillen we hierover toch wel van mening, ik vind het toch wel anders. Ligt misschien ook aan de versie Outlook.:)\nEdit: Ahnee, ik zie het al, jij hebt vermoedelijk al TB 5.5 en ik had toen 3.3 nog geprobeerd, ze zijn in 1x van 3.x naar 5.5 gegaan qua versie.\n\nOhja, als je geneuzel krijgt met pop logins, dan moet je een patch downloaden.\nHet blijkt dat ze die bug met de \"set-id=\" bij pop aanmelding nu 2 jaar later er nog steeds niet uitgehaald hebben.\nGelukkig is daar de oplossing [url=http://mailtweak.mozdev.org/installation.html][color=red][u]Mailtweak[/color][/u][/url] (klik) voor.\n\nVoor zakelijk gebruik ben ik er snel weer vanaf gestapt, had je 1 ding opgelost kwam weer een volgend geneuzel, zie mijn ervaringen hier:\n[url]http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=20640[/url]\n\nVoor prive is het vrijwel zeker wel prima.\n\nVoor backups gebruik ik Mailstore Home, die is ook gratis en daar kun je veel meer mailprogramma\'s (incl. Thunderbird en nog anderen) mee backuppen en ook na jaren terugzetten, zelfs op CD/DVD branden.:)
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;637342]Nou... dan verschillen we hierover toch wel van mening, ik vind het toch wel anders. Ligt misschien ook aan de versie Outlook.:)\nEdit: Ahnee, ik zie het al, jij hebt vermoedelijk al TB 5.5 en ik had toen 3.3 nog geprobeerd, ze zijn in 1x van 3.x naar 5.5 gegaan qua versie.[/QUOTE]\n\nJe loopt achter, joh. TB zit inmiddels op versie 17...
Link naar reactie
[quote]Je loopt achter, joh. TB zit inmiddels op versie 17...[/quote]\nHuh? Oh ik weet niet meer waar ik het gezien heb, was een mooie site met blauw en Thunderbird 5 released etc. Misschien heb ik bij een addon gezeten per ongeluk.\n\nZe zitten inderdaad op versie 17. Nja, ben benieuwd of ze dan eindelijk die aanmelding fatsoenlijk hebben zodat je die set-id patch niet meer nodig hebt.:)\n\nMaar ik blijf lekker bij m\'n Outlook nog voorlopig, heb hem nu toch en werkt gewoon enorm stabiel.;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...