Ga naar inhoud

Internet via repeater valt steeds uit


Aanbevolen berichten

Ik heb een paar maand geleden een wifi repeater gewonnen met een voornop programma, van het merk ICIDU, nu zit ik hier vooral met mn telefoon op, en om de 30-40 min valt het internet weg(heb nog wel verbinding) en moet ik opnieuw verbinden met de repeater, dat kan ook aan mijn smartphone liggen, ik heb de LG optimus 4X HD. Gek genoeg heb ik wel een constante verbinding met de router(als ik daarmee verbind inplaats van de repeater), maar op mn kamer is de verbinding slecht.... Het is geen noodzaak, maar wel irritant. Doe ik misschien iets verkeerd?\r\n\r\nAl vast Bedankt...
Link naar reactie
Probeer de repeater te plaatsen op een locatie waar het signaal van de router nog gewoon goed is. Als hij nu al een slecht signaal ontvangt kan dit gebeuren.\nOok in de buurt uitzendende netwerken op hetzelfde kanaal kunnen voor deze storingen zorgen. \nMet insser [url]http://www.zdnet.nl/ssid/121328/inssider-2-0/[/url] kan je kijken of je router misschien op een ander kanaal zou moeten.\n\nOverigens: Waarom maak je op de repeater geen gebruik van dezelfde ssid en netwerksleutel als op je router? Dan merk je minder van het switchen tussen netwerken.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik denk dat het een Android probleem is, zorg dat je de laatste versie van Android op je telefoon hebt, op [URL=\"http://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/lg/p880-optimus-4x-hd/wifi/zoek-en-verbind-met-een-netwerk/\"]deze[/URL] pagina staat in het Nederlands uitgelegd hoe je wifi instelt op je telefoon.\r\nAls het namelijk een router of repeater probleem zou zijn dan kun je dit ook met een laptop, Tablet of andere telefoon makkelijk reconstrueren en de fout opsporen.
Link naar reactie
bedankt voor al jullie reacties, maar ik moet zeggen dat mijn repeater ook via een lan kabel verbonden is met mijn desktop, en dat ik op mijn mobiel op andere locaties(bv school) internet heb zonder dat het uitvalt, en volgens mijn telefoon en een of andere app is de repeater op een andere kanaal dan de router, en ik heb de repeater niet dezelfde ssid gegeven omdat ik wil dat mijn mobiel alleen verbind met de repeater, 90% van de tijd zit ik in de buurt van mn repeater...
Link naar reactie
Een repeater en een draadloos \"signaal versterkings punt\". Soms moet je die via een kabel aan je pc hangen om hem even te configureren, maar daarna moet dat ding zonder kabel z\'n werk doen. \nDe repeater moet de login gegevens van je router hebben om daarvandaan het signaal op te pikken. \nAls je er al een kabel aan hangt, zou ik die in de router stoppen en hem als accespoint laten functioneren, als dat kan. \nAls je dezelfde ssid, sleutel en kanaal gebruikt, pakt je mobiel in elk geval altijd het sterkste signaal. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;637290]Een repeater en een draadloos \"signaal versterkings punt\". Soms moet je die via een kabel aan je pc hangen om hem even te configureren, maar daarna moet dat ding zonder kabel z\'n werk doen. \r\nDe repeater moet de login gegevens van je router hebben om daarvandaan het signaal op te pikken. \r\nAls je er al een kabel aan hangt, zou ik die in de router stoppen en hem als accespoint laten functioneren, als dat kan. \r\nAls je dezelfde ssid, sleutel en kanaal gebruikt, pakt je mobiel in elk geval altijd het sterkste signaal. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHelaas heb ik geen goede aansluiting op mijn kamer dus ik ben op de repeater zelf aangewezen, en helaas, mijn mobiel heeft niet de voorkeur voor het netwerk met de beste verbinding, als ik eenmaal verbonden ben met de wifi van mijn router dan moet ik handmatig na de beste verbinding wisselen, waarschijnlijk is daar wel een instelling voor, maar die heb ik zover nog niet gevonden, ook niet goed gezocht eerlijk gezegd^^...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...