Ga naar inhoud

draadloze verbinding van Zyxel naar Gigaset


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk weet redelijk wat van komputers en ben een klein beetje bekend met routers en instellingen.\r\nIk wil iets proberen, waarvoor ik via vele google uurtjes nog niet helemaal uitkom.\r\n\r\nZou iemand mij kunnen vertellen of het volgende überhaupt mogelijk is?\r\n\r\nIk heb van Telfort een Zyxel P-2602HW-D1A modem, welke mijn internet en bellen aansluiting in huis verzorgt. Daar heb ik diverse apparaten draadloos op draaien, zonder probleem.\r\n\r\nNu heb ik ook nog een Siemens Gigaset SX551 liggen.\r\nIs het mogelijk, dat ik een draadloze verbinding maak tussen de Zyxel en de Siemens?\r\n\r\nHet doel is, dat ik dan op een plek in huis, waar ik geen internetkabel naar toe heb lopen, of makkelijk aan kan brengen, dat ik dan daar de Siemens neer zet. De internetverbinding zou ik dan draadloos van de Zyxel naar de Siemens willen laten lopen en daar dan een apparaat bedraad op de siemens willen aansluiten.\r\n\r\n\r\nKan iemans mij vertellen of dit überhaupt mogelijk is?\r\n\r\nZo ja, kunnen jullie me dan een paar hints geven over de instellingen? Ik kom zoveel termen tegen en weet daar niet veel van af: bridge, WDS, enz....\r\n\r\nIk vond iets over WDS op de SIemens, en daar krijg ik mijn draadloze verbinding van de Zyxel zichtbaar.\r\n\r\nIk begreep ook over het kanaalnummer, die is gelijk.\r\nMaar kan iemand mij wat hints geven, wat ik op welk apparaat moet zien in te stellen?\r\n\r\nBedankt\r\nen\r\nGroeten,\r\nBranko.
Link naar reactie
Als ik je goed begrijp dan wil je een draadloze verbinding opzetten tussen twee routers, dit is niet mogelijk er moet namelijk altijd één kabel van router/modem ethernetpoort 1 naar router/modem 2 WAN poort gaan, en daar zit dus ook het draadloos probleem er is geen draadloos WAN aanwezig in de routers.\n\nHet draadloze WAN (Wide Area Network) laat datacommunicatie met een apparaat toe binnen een ruimer bereik dan Wi-Fi-netwerken en word toegepast in telefoons en Tablet\'s.
Link naar reactie
Bedankt voor je snelle reactie.\n\nDat was inderdaad mijn bedoeling.\n\nHet apparaat heeft geen Wifi ingebouwd en het valt niet mee, om een kabel naar die locatie te krijgen.\n\nIk had gehoopt, dat de Siemens de draadloze verbinding naar de Zyxel zou kunnen maken, dan had ik het apparaat weer met een kort kabeltje aan de Siemens kunnen koppelen....\n\nHet gaat om een tv met internetfunctionaliteit.\nEr is wel een speciale wifi dongel verkrijgbaar, maar die is redelijk duur.\nIk heb nog een universele USB dongel liggen, maar dat werkt weer niet op de tv, vanwege ontbrekende drivers.\n\nIk bedacht me toen, dat de Siemens daar misschien een oplossing zou kunnen zijn....helaas niet dus...\n\nAls ik het goed begrepen heb, kan het wel andersom? Een kabel tussen Zyxel en Siemens, om op die manier het wifi bereik uit te breiden?\nAlleen is dat niet de oplossing voor mijn situatie helaas.
Link naar reactie
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan met een [URL=\"http://www.routercenter.nl/powerline-adapter-kopen\"]setje powerline adapters[/URL] niks kabels trekken gewoon beneden een kabeltje van de Telfort een Zyxel P-2602HW-D1A modem naar powerline adapter 1 en boven een kabeltje van powerline adapter 2 naar TV, eventueel kun je ook nog tussen powerline adapter 2 en TV een [URL=\"http://tweakers.net/categorie/311/netwerk-switches/producten/\"]switch[/URL] plaatsen zodat je nog 3 netwerk poorten erbij creëert voor bijvoorbeeld een PC enz maar ook kun je de Siemens Gigaset SX551 er nog op aansluiten om vervolgens een extra WIFI netwerk te maken door vanaf de switch een kabel naar de WAN poort van de Siemens Gigaset SX551 te plaatsen.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;636836]Als ik je goed begrijp dan wil je een draadloze verbinding opzetten tussen twee routers, dit is niet mogelijk er moet namelijk altijd één kabel van router/modem ethernetpoort 1 naar router/modem 2 WAN poort gaan, en daar zit dus ook het draadloos probleem er is geen draadloos WAN aanwezig in de routers.\n\nHet draadloze WAN (Wide Area Network) laat datacommunicatie met een apparaat toe binnen een ruimer bereik dan Wi-Fi-netwerken en word toegepast in telefoons en Tablet\'s.[/QUOTE]\n\nIk weet niet of het met deze 2 modem/routers en router mogelijk is, maar in WDS mode kan je gewoon 2 apparaten die wifi hebben, gebruiken om het bereik van je wifi netwerk uit te breiden. De Siemens moet alleen WDS (Wireless distribution system) ondersteunen.\n\nNiek
Link naar reactie
De Siemens Gigaset SX551 ondersteund volgens mij wel WDS maar het word door de KPN software geblokkeerd zover ik mij kan herinneren. Je kunt dit veranderen door de laatste firmware voor de Siemens Gigaset SX551 op te halen bij de fabrikant, maar dan moet je ook eerst nog even door de wachtwoord beveiliging van de KPN heen, toen ik de gigaset nog als ADSL modem/router had was het onmogelijk om de firmware te veranderen want als je het deed en dus door de wachtwoord beveiliging kwam dan stond na één dag de firmware van de KPN er weer op, maar misschien lukt het wel als je de gigaset niet als modem/router maar alleen als router gebruikt.
Link naar reactie
In het configuratie menu van de Siemens zie ik inderdaad wel instellingen voor WDS staan en daar staat zelfs het SSID van mijn hoofdrouter (Zyxel) staan met hetzelfde kanaalnummer en een signaalsterkte van tussen 95 en 100%\r\n\r\n[IMG]https://plus.google.com/photos/100994926406192301874/albums/5861622993670221377/5861622994482927426?authkey=CInN7vqpjbukcg[/IMG]\r\n\r\nZou er dan toch een mogelijkheid zijn, de draadloze verbinding te maken?\r\n\r\nAls ik het goed begrepen heb, moet ik op de Siemens veel dingen uitschakelen, zoals beveiligingen en DHCP.\r\n\r\nOp de Zyxel heb ik een MAC filter en ik weet niet, of het nodig is, maar ik heb het MAC adres van de Siemens ook toegevoegd aan de MAC filter lijst.\r\n\r\nIk weet, dat er oplossingen te koop zijn, maar naast dat dit goedkoper zou zijn, is het ook wel een uitdaging om het aan de gang te krijgen.\r\n\r\nKan iemand me aangeven welke instellingen ik op beide apparaten moet controleren/doen?
Link naar reactie
DHCP moet inderdaad uit op de Siemens. Maar als je voor WDS mode kiest, zal hij dat zelf uitschakelen. \nVerder zou ik alle mac adres filtering even uitschakelen tot het werkt.\nAls het goed is, moet het dan draadloos gaan werken.\n\nIk vraag me alleen af, of je dan nog een bedrade verbinding kan maken via de Siemens, maar dat is een zaak van uit proberen.\n\nLees anders deze ook even door: [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75078&highlight=routers[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Bedankt, ik leer ondertussen een hoop bij, wat erg leuk is! :D\r\n\r\nAls test heb ik een LAN poort van de Zyxel verbonden met een LAN poort van de Siemens. Vervolgens de WIFI van mijn laptop (HP 6820s) uitgeschakeld en met een kabel verbonden aan een LAN poort van de Siemens.\r\n\r\nIk krijg nu internetverbinding.\r\nEr is een IP adres toegewezen (192.168.1.104) wat anders is, dan het gereserveerde IP adres voor deze laptop.\r\n\r\nOp bijgaande afbeelding zie je dat het oorspronkelijk gereserveerde IP adres 192.168.1.100 was.\r\n\r\nBetekent dat nu, dat de instellingen op de Siemens in principe goed staan, maar er alleen nog iets niet klopt in de draadloze instellingen?\r\nMoet ik op de siemens ook niet ergens de beveiligingssleutel invoeren?
Link naar reactie
De schermafbeeldingen zijn wat klein, maar volgens mij zie ik bij de andere \"100\" een ander mac adres staan. Normaal zal het macadres van de wifi kaart gebruikt worden en nu het macadres van de lankaart. \nEn daar zal het toegewezen ip van 192.168.1.104 dan niet van toepassing zijn?\n\nMoet die kabel op die Siemens niet in de Wan poort? (gezien de link die ik eerder gaf)\n\nNiek
Link naar reactie
Op zich werkte het met de kabel op LAN, toen had ik namelijk internet verbinding via de Siemens die dus via LAN weer verbonden was met de Zyxel.\n\nMaar ik probeer uiteindelijk juist de kabel te laten vervallen.\n\nIk zag ook op het kpn forum, dat men daar de originele Siemens firmware er op had gezet en zo meer mgoelijkheden had, die door KPN geblokkeerd waren, zoals Stroke ook al zei. Misschien moet daar nog iets in gebeuren.\nIk zal dat forum ook eens verder doorlezen...
Link naar reactie
Hallo allemaal,\n\nIk ben even een paar dagen niet met bovenstaande bezig geweest.\n\nOndertussen heb ik wel de originele Siemens firmware draaien, waardoor alle, toentertijd KPN, beperkingen verdwenen zijn en ik maximale sturing over het apparaat.\n\nWat ik me echter afvraag, moeten beide apparaten WDS ondersteuen?\n\nDe Siemens heeft dat, maar van de Zyxel weet ik dat (nog) niet
Link naar reactie
Bij de WAN instellingen van de Zyxel kan ik bij de internet setup wel kiezen tussen \"routing\" en \"bridge\".\n\nBij de siemens heb ik ook ergens instellingen gezien voor \"bridge\" en \"bridge (MER)\".\n\nIs het maken van een wireless bridge net zoiets als de WDS functie en/of waarom zie ik beide op de Siemens?
Link naar reactie
WDS hoeft alleen op de Siemens ingesteld te worden.\n\nIk weet niet hoe oud de apparatuur is, maar ik heb nog nooit gehoord dat WPA2 niet zou werken in wds mode. \n\nDe term \"bridge\" wordt meestal gebruikt met bedrade verbindingen. Zoals \"WDS\" voor niet bedrade verbindingen wordt gebruikt. \n\nVolgens mij is een \"wireless bridge\" eigenlijk hetzelfde als WDS. \n(even naar de logica gekeken van het woord \"bridge\".) \n\nNiek
Link naar reactie
Dat klinkt aannemelijk! \n\nIk zit net in de manual van de Siemens te lezen onder het hoofdstukje WDS:\n\n\"If you use a repeater in your wireless network to extend the range, you ust activate the wireless distribution system (WDS) function\"\n\nEn over de lijst waar ik mijn hoofdrouter, de Zyxel zie staan< zegt men:\n\"The name of the client is shown\"\n\nMet andere woorden, als ik het goed begrijp, is de WDS functie van de Siemens ervoor, om juist naar de repeater to te sturen en de Siemens moet dan de hoofdrouter zijn.\nIn dat geval zit ik dus de verkeerde richting op te werken :-)
Link naar reactie
Dan zou je de DHCP naar LAN op de Zyxel in elk geval uit moeten schakelen, want anders gaan er 2 apparaten ip adressen uitdelen.\nIk vind het nu wel ingewikkeld worden hoor. :-) \n\nDe basis is dat er in elk netwerk maar 1 apparaat ip adressen uit mag delen, anders krijg je ip conflicten. \nDe WDS functie zorgt er gewoon voor, dat het draadloze signaal wordt opgepakt en wordt doorgezonden. (zonder dat ip adressen worden uitgedeeld door de \"repeater\".\n \nMaar probeer gewoon wat instellingen uit en test uit, wat er goed werkt.\nHet zijn voor mij ook onbekende apparaten, waarbij ik uitga op de info die je verstrekt. \nIn het hoofdstukje \"WDS\" staat ongetwijfeld meer over WDS als die ene regel. \n\nNiek
Link naar reactie
Ik ben inderdaad wat dingen aan het uitproberen.\n\nIk weet in ieder geval hoe ik mijn hoofdrouter moet bereiken, ook als er even een verkeerde instelling is gebruikt, dus probeer alles op de veilige weg.\nDe Siemens is niet meer in gebruik, dus daar kan ik wat verder gaan met de experimenten :-)\n\nIn ieder geval bedankt voor het meedenken!\nLeerzaam is het sowieso :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...