Ga naar inhoud

Achtergrond kleur vensters ineens groen?


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\nIneens is (na een actie met de muis die \"bleef hangen?!?\") de achtergrondkleur van windows groen. De achtergrond van windows, van google, word, knoppen op de taakbalk etc. etc. allemaal groen. En ik krijg het niet hersteld.\r\n\r\nEerst heb ik gekeken of ik het thema kan wijzigen. Dat kan, maar ook bij de thema\'s zoals Windows Vista Basis, Windows-standaard, of Windows-klassiek is bijvoorbeeld de achtergrond van het vak waar \"Venstertekst\" in staat groen.\r\n\r\nAls ik dan naar geavanceerd ga dan staan bij meerdere items de verkeerde kleur:\r\nActieve titelbalk: kleur groen bij lettertype\r\nGeselecteerde items: kleur groen bij lettertype\r\nKnopinfo: groen bij kleur 1\r\nVenster: groen bij kleur 1\r\n\r\nVia het knopje kleur kan ik deze onderdelen weer wit maken. Dat lukt, maar zodra ik een ander thema kies en dan weer Windows-standaard; is alles toch weer groen. Ook als ik het thema opsla en zelf een naam geef, vervolgens wissel tussen thema\'s en dan weer het opgeslagen thema kies: weer groen.\r\n\r\nHet rare is dat wanneer ik via het knopje kleur vervolgens naar \"overig\" ga ik bij de zogenaamde basiskleuren helemaal geen wit zie? Wel zie ik rechtsonder in de hoek van het pallet met basiskleuren het groen staan?\r\n\r\nDe kleurtinten kloppen overigens precies: Tint 160 Intensiteit 0 Helderheid 240; Rood 255, Groen 255, Blauw 255 Geeft inderdaad de kleur groen. \r\n\r\nAls ik de Tint 29, Intensiteit 240, helderheid 233, rood 255, Groen 251, Blauw 240 invoer krijg ik normale witte achtergrondkleur. Ik kan echter alleen kiezen voor \"Aan aangepaste kleuren toevoegen\" . Het lukt mij niet om het pallet met Basiskleuren te definiëren en die gekke groene kleur weer wit te maken.\r\n\r\nOndertussen heb ik ook geprobeerd een nieuwe gebruiker aan te maken of de themes uit de resources map te kopiëren, helaas geen resultaat.\r\n\r\n\r\nWeet iemand een manier om de basiskleuren te definiëren, of wat van bovenstaande de oorzaak/oplossing is?\r\n\r\nAlvast bedankt voor de moeite!
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;636622]Heb je gecontroleerd of je kabel tussen scherm en video uitgang van de pc nog goed vast zit?\r\nOf is het een laptop?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDank voor je moeite. \r\nHet is een laptop. Het is echter geen hardware-weergave probleem.\r\nAlle kleuren, en ook wit wordt gewoon goed weergegeven. Alleen is op een aantal plekken waar je wit zou verwachten de kleur groen, alsof op de plek van de basiskleur wit, de kleurinstellingen zijn gewijzigd.\r\n\r\nVoorbeeld: paint starten, je krijgt dan 2 rijen met standaard kleuren, linksonder is normaal wit; nu is het groen. Alle andere kleuren kloppen. Plus: internet explorer: maakt gebruik van windows kleuren, dan is wat wit moet zijn groen. Internetpagina\'s met bijvoorbeeld afbeelding met wit worden wit weergegeven.\r\n\r\nAls ik handmatig wit selecteer, kan ik die gewoon gebruiken, en wordt die ook gewoon weergegeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...