Ga naar inhoud

Slecht draadloos internet


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb het volgende probleem wat waarschijnlijk al vaker behandeld zal zijn, maar kom er niet uit.\r\nIk heb in de meterkast een draadloos modem van ziggo staan. In de woonkamer heb ik super bereik, wat niet zo gek is. Maar in de andere ruimtes van het huis en boven verdieping ( betonvloeren ) heb ik zeer slecht tot geen bereik. Ik heb al geprobeerd door middel van repeaters TP-Link WA830RE het bereik te vergroten. Maar geen / slecht resultaat, repeaters zijn wel goed geconfigureed. In het hele huis is bedraadnetwerk aanwezig, dat is het probleem niet maar wil juist het draadloze netwerk gebruiken voor laptops, ipad’s en smartphones en dat gaat nu niet. Laatst stond er een artikel in de computeridee van het netwerk van de faq-man daar in gaat hij aan dat hij wifi-basis stations gebruikte. Wat en welk type zou hij hier mee bedoeld hebben ? Ik heb de faq-man al gemaild maar krijg geen antwoord op mijn mail’s. Weet iemand wat ik moet doen ? Ik wil wel namelijk in het hele huis goed draadloos internet hebben ?\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nLucas.
Link naar reactie
@ Deperado - dat heb ik ook al geprobeerd. Maar dat trekt ie ook niet. Dan heb ik in de woonkamer geen draadloos internet meer.\n\n@ Niels68 - dus dan kan ik die tp-link WA830RE voor gebruiken ? Daar zat ook een acces point functie op dacht ik. Dus zelfde SSID en wachtwoord gebruiken kan dus wel zodat je op het zelfde netwerk blijft ?
Link naar reactie
Ten eerste zou ik dat modem/router ding van ziggo eens buiten de meterkast op de muur hangen. \nAls hij nu bijvoorbeeld is de buurt van de gasmeter hangt (of er op staat) heb je vanzelf een heel slecht bereik. (Te veel ijzer)\n\nAls je dan op de eerste verdieping een acesspoint hangt aan één van de kabels, gaat het allemaal goed komen.\nInderdaad zelfde ssid en ww.\nLaptop kiest vanzelf het netwerk met het beste bereik.\n\nNiek
Link naar reactie
Niekie30 / P.A.N.G, bedankt voor jullie bijdrage. \r\nIk heb eens ff gekeken maar kom er niet uit. \r\nEven voor de info, Ik heb 2 mogelijkheden 1 Sitecom WLR-4000 en 2 TP-Link WA830RE. \r\n\r\nIn het Ziggo modem staat alles als volgt :\r\n\r\nIP Ziggo 192.168.178.1\r\nWan 83.81.234.213\r\nSubnet Mask 255.255.255.000\r\nDHCP starting local address 192.168.178.10 t/m 21\r\n\r\nWat moet ik als IP invullen bij de sitecom ?\r\n\r\nDHCP heb ik uit gezet in de sitecom\r\n\r\n( Op het moment dat ik DHCP uit heb gezet en IP bv naar 192.168.178.200 kan ik de sitecom niet meer benaderen )\r\n\r\nLucas
Link naar reactie
[QUOTE=lucas2002;636569] ik heb ook zo iets al geprobeerd met een sitecom modem met wireless functie.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je de sitecom wil kunnen bereiken, moet de utp kabel van je laptop daar even in. Via dat Ziggo ding kom je daar niet meer. \r\n\r\nOverigens kwam ik hier [url]http://tweakers.net/productreview/60231/tp-link-tl-wa830re.html[/url] nog een review tegen over die TP-link die niet voldeed. \r\n\r\nWant als je het moeilijk wilt doen, kies je voor wifirouter om boven bereik te krijgen.\r\n\r\nWil je het gemakkelijk doen: Een accespoint boven op de kabel aansluiten, danwel de TP-Link goed configureren en op de juiste locatie plaatsen. (Ongeveer halverwege tussen Ziggo en boven.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Hallo allen,\r\n\r\nIk ben er uit. \r\nIk heb gisteren tot in de nacht lopen puzzelen..\r\nBeide werken nu.\r\n\r\nAls eerste de TP-Link genomen, via 192.168.0.254 en admin in de setup gekomen.\r\nDaar eerst DHCP sever uit gezet, gesaved, daarna SSID aangepast gesaved en daarna WW en gesaved.\r\nEn aan gegeven dat het een AP ( access Point ) moest zijn, veder niks !\r\nDaarna de thuis-netwerk kabel in de TP-Link gestoken en super signaal.\r\n\r\nIdem gedaan met de Sitecom 192.168.0.1 WW admin is een router met wifi.\r\nHier alleen de netwerkkabel in een LAN poort gestopt.\r\n\r\nOok deze werkt super.\r\n\r\nIk heb dus geen IP adressen aan moeten passen.\r\nWas eigenlijk meer van plug and play \r\n\r\nBedankt voor het meedenken.\r\n\r\nVriendelijke groet,\r\n\r\n\r\nLucas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...