Ga naar inhoud

Dezelfde fout blijft terugkomen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo forum,\r\n\r\nIk heb sinds een paar weken een probleem waarbij eerst mijn Windows Live Mail niet meer startte. Het enige dat lijkt te helpen is om mijn grafische driver opnieuw te installeren (nvidia, zowel versie 314.07 als de beta-versie 314.21 hebben hetzelfde resultaat). Helaas is dat geen blijvende oplossing; zodra ik mijn computer opnieuw opstart moet ik weer overnieuw beginnen.\r\nDitzelfde probleem doet zich nu ook voor bij het spel Far Cry 3 - iedere keer na herstart wordt de key opnieuw gevraagd (die overigens niet geaccepteerd wordt, totdat ik de driver opnieuw installeer/repareer). \r\nBij Mycom om hulp gevraagd. Omdat het er dus op lijkt dat mijn computer zich telkens terug plaatst naar een punt waar het probleem nog bestaat adviseerden zij mij om een nieuw herstelpunt aan te maken wanneer alles werkt. Dat heb ik gedaan en toen ik na een herstart opnieuw dezelfde problemen had heb ik een systeemherstel uitgevoerd. Het hielp niets. \r\n\r\nIk snap zelf niet hoe het repareren van een driver effect kan hebben op een programma als Windows Live Mail. Bij Mycom konden ze me ook niet verder helpen dus mijn hoop ligt nu bij dit forum. Kunt u dit raadsel oplossen?\r\n\r\nVriendelijke groet,\r\n\r\nApots
Link naar reactie
lijkt me stug dat hier een driverfout de oorzaak zou zijn.\r\nmaar eens beginnen met een volledige scan met een uptodate virusbeschermer (als je die al niet had...) en zeker ook met malwarebytes antimalware (eerst updaten dan een volledige scan! dat haal je: [url]http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/download/67386d80390c3009534cec09bad421fd/[/url]
Link naar reactie
Ik heb live mail in de afgelopen weken reeds twee maal opnieuw geïnstalleerd. Dat hielp niets en nu ook Far Cry 3 door hetzelfde probleem getroffen lijkt te zijn denk ik niet dat de fout in een van die twee zit.\nVoor de zekerheid heb ik vanavond toch ook steam volledig opnieuw geïnstalleerd (en daarmee ook alle spellen), maar het probleem blijft. \nIk zal WLM toch nog eenmaal opnieuw installeren want volgens mij had ik de vorige keer tussendoor niet mijn pc herstart.\n\nEdit:\nNieuwe installatie van WLM gedaan. Direct na de installatie lukte het al niet om het programma te openen. Als test de driver opnieuw gerepareerd en ja hoor, alles werkt weer. Totdat ik de computer opnieuw opstart..
Link naar reactie
Als WLM niet gestart wil, staat er dan een vermelding in je logboeken met misschien wat info ?\nRechtsklik \'[I]Deze Computer[/I]\', en kies \'[I]Beheren - Logboeken[/I]\'. \n\n[QUOTE=Apots;636285]\nIk snap zelf niet hoe het repareren van een driver effect kan hebben op een programma als Windows Live Mail.[/QUOTE]\nJa dat is wel het rare aan dit probleem, maar ik kwam na wat hersengekraak op een mogelijkheid, namelijk het feit dat de probleem programma\'s allemaal afhankelijk zijn van Internet. (WLM is duidelijk, en Far Cry moet geactiveerd worden), en de grafische driver ook een mogelijkheid heeft om te checken voor updates.\n\nEr is in Windows zoiets als winsock (winsock2). Dat is (simpel gezegd) een catalogus waarin programma\'s zo ongeveer methoden noteren waarop ze verbinding met het netwerk (dus Internet) wensen, welke poorten ze nodig hebben etc.. En die Winsock catalogus kan corrupt raken.\n\nHet is trouwens maar een wilde gok hoor, ik kan namelijk tegelijk niet verklaren waarom een programma als Windows Live Mail dan helemaal niet opstart.\n\n\nJe vertelt overigens niet welke Windows versie je gebruikt, en ik weet daarom ook niet te zoeken voor één of andere fix om eens te proberen, en of die wel bestaat.\n\n\nNog om te proberen:\nopen een opdrachtprompt met Administratieve rechten, en type daar de opdracht:\n[CODE]SFC /scannow[/CODE]\nWacht rustig tot het programma (System File Check, ofwel Controle Systeembestanden) klaar is, dat kan even duren.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Beste Niels68 en erikdenhouter,\n\nBedankt voor de reacties. De drivers had ik al eerder volledig verwijdert alvorens ze opnieuw te installeren. Dat hielp ook niets. \n\nIk heb inderdaad in het logboek een vermelding gevonden. Ik weet zelf niet wat dat allemaal betekend, misschien dat een van jullie hier iets mee kan: de Foutoffset is 0x05173fb0, het Id van proces met fout is 0x1b28. Ik heb overigens Windows 7 Home Premium 64 bits. \nOok heb ik een System File Check uitgevoerd, maar die heeft geen fouten kunnen bespeuren. \n\nInmiddels heb ik besloten om toch te gaan voor een volledige herinstallatie. Ik had al wat backups gemaakt en het lijkt me ook wel weer prettig om weer helemaal met een \'schone lei\' te beginnen. We zullen dus nooit weten wat er hier precies mis is gegaan, maar daar kan ik wel mee leven :). \nBedankt voor jullie tijd en de suggesties!
Link naar reactie
Er is al een herinstallatie uitgevoerd ? Jammer....\r\nVoordat dit gedaan werd hadden we een reset van die Winsock kunnen proberen, want [I]nee[/I] heb je....:\r\n\r\nin een opdrachtprompt met Administratieve rechten gestart het volgende invoeren:\r\n[CODE]netsh winsock reset catalog[/CODE]\r\n\r\nMaar we zullen het niet weten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...