Ga naar inhoud

Q-Link


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Door een naïef figuur werd ik gewezen op deze website.\n[URL]http://www.qlink.be/qlink/qlink_home.html[/URL]\n\nDat doet me denken aan ons aller Nico Haak en de Bio-Stabiel.\nZijn er nou werkelijk mensen die denken dat een dergelijk hangertje een ander dan placebo effect op je fysieke gesteldheid kan hebben?\n\nAlleen voor de verkoper denk ik.
Link naar reactie
Het tegenover gesteld werkt echt er is veel overtuigend bewijs van en je kunt het ook zelf uitproberen, dus waarom zou dan het placebo effect van zo\'n ding niet werken??:confused:\r\n\r\nJe kunt heel makkelijk iemand ziek maken (geld niet voor iedereen) als je maandag op school komt of op je werk spreek met enkele vrienden af dat je allemaal om de beurt tegen een bepaalde persoon steeds gaat vertellen hoe rottig hij/zij er uitziet en of hij/zij zich wel lekker voelt, voordat het 12 uur is is de persoon ziek naar huis.:-S\r\n\r\nVerbeelding is een zeer krachtig instrument. :cool:\r\n\r\n[QUOTE]Wel als men daarmee bewust mensen geld afhandig maakt. [/QUOTE]\r\n\r\nOok de regering en de lagere overheden gebruiken verbeelding als instrument, om het volk geld afhandig te maken dus zo\'n heel groot probleem schijnt het niet te zijn;)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;634384]\nJe kunt heel makkelijk iemand ziek maken (geld niet voor iedereen) als je maandag op school komt of op je werk spreek met enkele vrienden af dat je allemaal om de beurt tegen een bepaalde persoon steeds gaat vertellen hoe rottig hij/zij er uitziet en of hij/zij zich wel lekker voelt, voordat het 12 uur is is de persoon ziek naar huis.:-S\n[/QUOTE]\n\nOf hij denkt: \"Krijg allemaal de pest maar, ik voel me prima en jullie zijn gek ;-)\"
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;634391]\"placebo effect \" ??\r\nIk weet niet wat je hier mee probeert te zeggen ,,maar een placebo werkt wel !\r\nHet werkt omdat de patient er in gelooft en niet weet dat het ding of medicijn eigenlijk niks doet.\r\nHeel veel kwaaltjes zitten tussen de oren ,en zijn dan hiermee prima op te lossen.[/QUOTE]\r\n\r\nPrecies Animal, er worden niet voor niets zoveel placebo medicijnen voorgeschreven, gewoon omdat het werkt!:D
Link naar reactie
Het is volgens mij allemaal gebaseerd op toeval, en de achtergebleven indruk van dat toeval.\nAls mensen zich ziek voelen, voelen ze zich na verloop meestal weer beter. Die groep die net voor dat punt een \'medicijn\' genomen heeft heeft daar een positieve indruk van, en een deel van weer die groep zal het vervolgens promoten. De rest vergeet het gewoon, en zal niet snel een campagne voeren dat het [I]niet[/I] geholpen heeft.\n\nHet is ongeveer hetzelfde verhaal van die ene overlevende van 100 mensen in dat vliegtuigongeluk[B];[/B] die ene verklaart tot zijn of haar god gebeden te hebben, en daardoor gered te zijn, en over [I]die[/I] persoon wordt het programma gemaakt, maar die 99 die dood zijn, en ook tot hun god gebeden hebben (en waarschijnlijk dezelfde god), die hoor je niet, daar gaat het programma niet over.\nHet verhaal wat overleeft is de winnaar, meer niet.
Link naar reactie
[QUOTE=ricky1;634414][B]Mundus vult decipi, ergo decipiatur.[/B] \r\nDeze Latijnse spreuk die toegeschreven wordt aan Petronius, luidt vertaald: ’De wereld wil bedrogen worden, dus wordt zij bedrogen’.[/QUOTE]\r\n\r\nNatuurlijk wil je bedrogen worden want wij verwachten allemaal iets beters, vandaar dat ook de overvloed aan auto merken, PC merken, Mobiel merken enz enz.\r\n\r\nEr word dan ook door iedereen gretig gebruik gemaakt van deze menselijke (behoefte), en zeg nooit \"ik niet\" want dat kan flink tegenvallen als je terug kijkt in je eigen geschiedenis.\r\n\r\nHet placebo \"ik zal behagen\" [URL=\"http://nl.wikipedia.org/wiki/Placebo_%28middel%29#Voorbeelden_verwachtingseffect\"]lees hier meer[/URL].\r\n\r\nHierop is overigens veel meer gebaseerd dan genezing alleen, ook een gewonnen wedstrijd van je o zo geadoreerd voetbal team heeft deze effecten net als overigens een goed antwoord op een forum vraag en de oplossing dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...