Ga naar inhoud

Let's Talk - Website beoordeling


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,\r\n \r\nIk ben net 2 weken bezig aan een social media site en ik zou er graag jullie mening over horen.\r\n Je kunt inloggen met gebruikersnaam: \'Gast\' en het wachtwoord: \'Gast\'.\r\n Ik ben nog maar 14 dus ik snap nog niet alles van PHP, MySQL en HTML, Daarom zijn tips en opmerkingen altijd welkom\r\n \r\n[B]Deze functie\'s werken al:[/B]\r\n Profiel aanmaken, aanpassen en gevonden worden\r\n Berichten op het Clipboard plaatsen\r\n Chatten\r\n Profielen opzoeken\r\n \r\n[B]Functie die nog niet werken:[/B]\r\n Vrienden systeem\r\n Badges systeem\r\n \r\n[B]Linkje[/B]\r\n [url]www.letstalk.iqh.nl[/url]\r\n \r\nGroeten,\r\n Matthijs
Link naar reactie
Na ingelogd te zijn verwijst home naar index.php. Die pagina bestaat niet.\nVermoed dat er alleen index.html bestaat. In die pagina heb je een stukje php-code opgenomen (afgaande op de broncode). PHP gaat niet werken in een html-bestand.\n\nPersoonlijk vind ik het wat onzinnig om allerlei menu-items te tonen, als je daar eerst voor moet inloggen.\n\nAls je klikt in 1 van de invulvelden is het mooier dat de tekst die er dan staat verdwijnt. Als ik nu middenin het veld \'gebruikersnaam\' klik, moet ik eerst moeite doen om het veld leeg te maken. Met javascript is dit relatief eenvoudig te realiseren.\n\nEen tekst als \'verder lezen\' zonder verdere tekst is ook wat zinloos.\n\n[quote]\nJou vrienden - 6 total\n[/quote]\nVolgens mij is het Jouw vrienden.\nEn waarom total en geen totaal?\n\nKan je scriptcode niet bekijken, maar als je nog niet alles snapt van PHP en MYSQL, zorg dan dat je dat eerst goed leert. In 2 weken kan dat niet. Zorg bij ongeldige invoer voor een mooie foutmelding en niet een 404-error.\n\nBij \'Vind vrienden\' staat Zoeken! in de blauwe balk.\n\nWat kun je met \'Mijn Profiel\'?\n\nLog uit werkt niet. Als ik op de knop \'terug\' klik, ben ik nog steeds ingelogd.\n\nWat kan ik met \'badges\'? Hoe kom ik er aan?\n\nEr staan links naar vrienden, maar als ik daar op klik gebeurt er niets.\n\nAls ik klik op \"alles bekijken\" ([url]http://www.letstalk.iqh.nl/Active_SearchFriends.html[/url]) bij vrienden, volgt er een blanco pagina 404 pagina.\n\nOm bij het klikken op 1 van de taalvlaggen Google-translate te openen vind ik geen elegante oplossing.\n\nAanmelden: maak een radiobutton voor geslacht: m/v\nWat moet je met mijn adres en woonplaats? Waar vul ik postcode in?\nWat stelt het veld met al die bolletjes voor?\nKan geen account aanmaken?\n\nVerder mis ik nog zaken als algemene voorwaarden, disclaimer, contact informatie, KvK vermelding, privacy-statement.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;634273]Na ingelogd te zijn verwijst home naar index.php. Die pagina bestaat niet.\r\nVermoed dat er alleen index.html bestaat. In die pagina heb je een stukje php-code opgenomen (afgaande op de broncode). PHP gaat niet werken in een html-bestand.[/QUOTE]\r\n\r\nBij het PHP script verwijst naar Active_index.php, dus ik weet niet wat er fout is gegaan bij u, op al mijn computers en die van mijn vrienden werkt dit systeem\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nPersoonlijk vind ik het wat onzinnig om allerlei menu-items te tonen, als je daar eerst voor moet inloggen.[/QUOTE]\r\n\r\nHier komen later voorbeelden (Uitleg, Foto\'s en video) met hoe dat onderdeel van de site werkt.\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nAls je klikt in 1 van de invulvelden is het mooier dat de tekst die er dan staat verdwijnt. Als ik nu middenin het veld \'gebruikersnaam\' klik, moet ik eerst moeite doen om het veld leeg te maken. Met javascript is dit relatief eenvoudig te realiseren.[/QUOTE]\r\n\r\nIk zag zelf die probleem ook al, ik werk hier nog aan.\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nEen tekst als \'verder lezen\' zonder verdere tekst is ook wat zinloos.[/QUOTE]\r\n\r\nHier geld ook, de site is nog niet al dus er komt zeker nog verdere tekst.\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nVolgens mij is het Jouw vrienden.\r\nEn waarom total en geen totaal?[/QUOTE]\r\n\r\nIn mijn eerste post staat al dat het vrienden systeem nog niet werkt, dus is puur en voorbeeld en sorry voor de spel-fout\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nKan je scriptcode niet bekijken, maar als je nog niet alles snapt van PHP en MYSQL, zorg dan dat je dat eerst goed leert. In 2 weken kan dat niet. Zorg bij ongeldige invoer voor een mooie foutmelding en niet een 404-error.[/QUOTE]\r\n\r\nIk zag zelf die probleem ook al, ik werk hier nog aan.\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nBij \'Vind vrienden\' staat Zoeken! in de blauwe balk.[/QUOTE]\r\n\r\nGa ik gelijk aanpassen! :D\r\n \r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nWat kun je met \'Mijn Profiel\'?[/QUOTE]\r\n\r\nJe profiel bekijken, de link werkt nog niet, wordt ook aan gewerkt\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nLog uit werkt niet. Als ik op de knop \'terug\' klik, ben ik nog steeds ingelogd.[/QUOTE]\r\n\r\nDit komt omdat uw sessie op de computer wordt opgeslagen. na het afsluiten van uw browser wordt de sessie verwijderd.\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nWat kan ik met \'badges\'? Hoe kom ik er aan?[/QUOTE]\r\n\r\nHier geld ook dit stond al in de eerste post, Dit werkt nog niet\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nEr staan links naar vrienden, maar als ik daar op klik gebeurt er niets.[/QUOTE]\r\n\r\nHier geld ook dit stond al in de eerste post, Dit werkt nog niet\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nAls ik klik op \"alles bekijken\" ([url]http://www.letstalk.iqh.nl/Active_SearchFriends.html[/url]) bij vrienden, volgt er een blanco pagina 404 pagina.[/QUOTE]\r\n\r\nDit moet zijn: Active_SearchFriends.[B]php[/B], waar stond deze fout dan kan ik het aanpassen???\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nOm bij het klikken op 1 van de taalvlaggen Google-translate te openen vind ik geen elegante oplossing.[/QUOTE]\r\n\r\nDit is een tijdelijke oplossing voor de vele bezoekers uit Amerika.\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nAanmelden: maak een radiobutton voor geslacht: m/v\r\nWat moet je met mijn adres en woonplaats? Waar vul ik postcode in?\r\nWat stelt het veld met al die bolletjes voor?\r\nKan geen account aanmaken?[/QUOTE]\r\n\r\n1. Adress wordt niet weergeven, woonplaats wel zo bent u makelijker te vinden als mensen zoeken op Drop/Stad.\r\n2. Bolletjes: Gewenste wachtwoord\r\n3. Account kan worden aangemaakt an aangepast, we zorgen er nog voor dat er ook een melding komt waneer er is aangemeld\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;634273]\r\nVerder mis ik nog zaken als algemene voorwaarden, disclaimer, contact informatie, KvK vermelding, privacy-statement.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben 14, dit zijn niet de eerste dingen waar je aan denkt als 14 jarige die gewoon lekker aan het programeren is. Ik ga dit nog wel aanpassen
Link naar reactie
Je vraagt om een reactie op een site die nog (lang) niet af is.\nTsja. Had ik beter moeten lezen, maar als er zoveel nog niet werkt, dan is het misschien handiger om daar eerst werk van te maken.\nOf vraag mensen om alleen het design te beoordelen.\n\n\n[QUOTE=Let\'s Talk;634278]Dit komt omdat uw sessie op de computer wordt opgeslagen. na het afsluiten van uw browser wordt de sessie verwijderd.\n[/quote]\nEn wat nou als ik een openbare pc (bv bibliotheek) gebruik? Dan wil ik gewoon kunnen uitloggen. Kijk naar/zoek eens op sessies (SESSION).\nControleren of iemand is ingelogd door (alleen) het gebruik van een cookie kan ik je afraden. Straks kopieer ik de cookie naar een andere pc. Als ik de browser niet afsluit, maar de cookie verwijder krijg ik een melding: \"Document verlopen\n Dit document is niet meer beschikbaar.\"\nWaarom dan niet netjes redirecten naar de hoofdpagina / inlogscherm?\n\n[QUOTE=Let\'s Talk;634278]\nDit is een tijdelijke oplossing voor de vele bezoekers uit Amerika.\n[/quote]\nWaar baseer jij op dat er vele bezoekers zijn uit Amerika?\nAls je je echt op Amerikanen richt, zou ik openen met een Engelstalige pagina. Nog beter: zorg ervoor dat de taal automatisch wordt geselecteerd. \n\n[QUOTE=Let\'s Talk;634278]\n1. Adress wordt niet weergeven, woonplaats wel zo bent u makelijker te vinden als mensen zoeken op Drop/Stad.\n2. Bolletjes: Gewenste wachtwoord\n3. Account kan worden aangemaakt an aangepast, we zorgen er nog voor dat er ook een melding komt waneer er is aangemeld\n[/quote]\nDie informatie moet je geven bij het aanmaken van een account. \n\n[QUOTE=Let\'s Talk;634278]\nIk ben 14, dit zijn niet de eerste dingen waar je aan denkt als 14 jarige die gewoon lekker aan het programeren is.[/QUOTE]\nWaarom telkens je leeftijd noemen? Je wilt een website maken. Of je 14, 41 of 91 bent, maakt mij niet uit. Als jij een website maakt, zul je moeten zorgen dat deze goed werkt en dat alle mogelijke beveiligingen zijn ingebouwd/controles worden uitgevoerd. \nJe moet er toch niet aan denken dat je site gehackt wordt?\nAls je niet overal aan wilt/kunt denken, maar lekker wil programmeren, doe het dan op kleine schaal en begin met bv een site voor je familie, vereniging, etc.\nGeloof mij: in twee weken kun je geen 100% betrouwbare website maken in PHP en MYSQL. Daarvoor zitten er te veel valkuilen in met name controles, foutafhandeling en beveiliging.\n\nIk hoop dat je het wachtwoord wel versleuteld opslaat?\n\nIk mis trouwens nog de \'gebruikersnaam\' en \'wachtwoord\' vergeten mogelijkheid.\n\nJe clipboard is gesorteerd op oud eerst en de nieuwste onderaan? Zou het omgekeerd selecteren. Waarom gebruik je tabellen om de \'clips\' te tonen?
Link naar reactie
[QUOTE=Let\'s Talk;634281]Ik mag toch wel een foutje maken (of een vautje:) ) Of doe ik nu weer iets verkeerds?[/QUOTE]\r\n\r\nAls je betrouwbaar wilt overkomen, zul je moeten zorgen dat ook tekstueel alles in orde is. En hoe denk jij dat met Translate op te gaan lossen? Zie in 1 van je reacties hierboven staan Drop ipv dorp. Tsja. Kan leuk worden als je zulke tiepvauten maakt op je website. Benieuwd hoe bezoekers, zeker buitenlanders, dat gaan lezen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...