Ga naar inhoud

windows 7 SSD naar HD


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als je een computer gaat verkopen is het belangrijk om alle data op alle harde schijven te vernietigen. Je weet immers nooit wat er anders nog terug te halen is en wat daar mee gebeurt. Zie hier voor geschikte software: [url]http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/tp/free-data-destruction-software.htm[/url]\n\nWindows installeer je daarna vers op de gewiste harde schijf.
Link naar reactie
[QUOTE=kater;633786]Hoi, Ik ga een nieuwe computer kopen.\r\nDe SSD van mijn huidige computer haal ik eruit.\r\n.\r\nKan ik de Windows 7 home 32 bits van de SSD overzetten op de Harde schijf van 640 GB?\r\n\r\nHoe moet ik dat doen?[/QUOTE]\r\n\r\n De SSD met W7 zal op een andere Computer niet werken.\r\n\r\n\r\n Op de huidige Computer kun je SSD clonen naar de Harddisc van 640 GB\r\n\r\nLet op Windows is Computer gebonden.
Link naar reactie
[QUOTE=kater;633786]Hoi, Ik ga een nieuwe computer kopen.\r\nDe SSD van mijn huidige computer haal ik eruit.\r\n.\r\nKan ik de Windows 7 home 32 bits van de SSD overzetten op de Harde schijf van 640 GB?\r\n\r\nHoe moet ik dat doen?[/QUOTE]\r\n\r\nNee! Dat kan niet maar zo.\r\nDat word sowieso een nieuwe installatie, en als je dat wilt doen met de Windows 7 home 32 bits uit de oude computer, dan zul je een Windows 7 home 32 bits DVD moeten hebben.\r\nBuiten dat (je schrijft niet wat je oude computer is, een laptop of desktop) zul voor de veiligheid van je gegevens de oude schijf moeten schoonmaken en dat is voor een SSD niet zo verstandig, maar is de SSD de enige schijf in de oude computer? Zo nee dan allebeide de schijven verwijderen (je kunt overigens als er plaats voor is beide oude schijven wel in je nieuwe computer plaatsen) en dan zul je op de nieuwe Harde schijf van 640 GB een verse installatie moeten doen van Windows 7 home 32 bits, zorg er dan wel voor dat je de registratie code van de sticker goed overneemt en opslaat op een ander medium (papier) en daarna de sticker op de oude computer vernietigd.\r\n\r\nMaak overigens van de SSD de C:\\ schijf in je nieuwe computer voor extra snelheid.
Link naar reactie
[QUOTE=kater;633786]Hoi, Ik ga een nieuwe computer kopen.\r\nDe SSD van mijn huidige computer haal ik eruit.\r\n.\r\nKan ik de Windows 7 home 32 bits van de SSD overzetten op de Harde schijf van 640 GB?\r\n\r\nHoe moet ik dat doen?[/QUOTE]\r\n\r\nHeb je andere topic gelezen. \r\nIk neem aan dat je bij je nieuwe pc een 64bit versie koopt en de ssd houdt.\r\nJe oude pc verkoop je met een 640 GB hd erin neem ik aan.\r\n\r\nWat je nodig hebt is een dvd van Windows 7 32 bit en het serial. \r\nJe bouwt de andere schijf in je oude computer en installeert Windows en de drivers. Als de HD van jou was, wis dan wel alle gegevens, na een backup.\r\n\r\nJe ssd bouw je straks in je nieuwe pc en bij de installatie verwijder je alle partities en zet er opnieuw W7 64 bit op. Wel eerst je persoonlijke data backuppen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...