Ga naar inhoud

Contactpersonen in live mail 2012


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Op mijn laptop met Windows 8 gebruik ik live mail 2012. Als ik een mail wil sturen aan een groep uit mijn contactpersonen, komt er in het \'Aan\' vak een +gevolgd door de naam van de groep (bv. +Fietsclub). Als ik op het plusteken tik, verdwijnt de hele groep. Voordien openden zich de namen van alle contactpersonen in die groep. Ik moet nu iedere persoon afzonderlijk ingeven.\r\nIk kan niets vinden bij de instellingen van mail om dit probleem op te lossen. Wie weet het wel?\r\n\r\nIrene
Link naar reactie
Dag Irene,\r\n\r\nIk heb geprobeerd om jouw probleem te reconstrueren. Zal wel even van tevoren zeggen dat ik NIET Windows 8 en Windows Live Mail 2012 gebruik, maar Windows Vista met Windows Live Mail 2011.\r\nIk heb even een groep (heet eigenlijk \'Categorie\' in WLM 2011) aangemaakt met een paar leden erin.\r\nDaarna maak een nieuwe mail aan; achter \'Aan\' vul ik de eerste letters van die nieuwe categorie in en meteen wordt die nieuwe categorie getoond. Ik klik erop en hij staat achter Aan, inderdaad met een plusteken ervoor. Als ik op dat plusteken klik (of op de naam van die groep, maakt niet uit) dan klapt die groep/categorie open en worden alle namen van die groep getoond. Zo hoort het. En het is ook normaal dat je die groep daarna niet meer in kunt klappen. Alle leden van die groep/categorie blijven zichtbaar achter Aan.\r\n\r\nAls [U]jij[/U] op het plusteken klikt, dan verdwijnt echter de hele groep. Wat is er gebeurd? Ik denk dat jouw groep/categorie helemaal leeg is! Wat de oorzaak daarvan is, kan ik niet zeggen.\r\nJe zult die groep/categorie opnieuw aan moeten maken.\r\nStart geen nieuwe e-mail, maar klik in WLM linksonder op Contactpersonen.\r\nKlik op de Categorie die jij dacht aangemaakt te hebben. Is dat Fietsclub?\r\nWorden nu de leden van die categorie genoemd? Ik vermoed van niet. Je zult die categorie nu zelf weer moeten gaan vullen met alle leden van die fietsclub. Klik daarna op Afsluiten in dat venster.\r\nMaak nu een nieuwe e-mail aan en richt die aan de Fietsclub. Wat gebeurt er dan wanneer je op het plusteken klikt?\r\nOverigens begrijp ik niet goed, waarom je op het plusteken zou willen klikken. Wil je misschien aan 1 of 2 leden van de Fietsclub geen mail sturen?
Link naar reactie
Ik had dat plusje nog nooit geklikt, maar heb een groep van 6 personen, als ik op het plusje klik, dan verschijnen er maar 3. Niet dat het mij hindert, maar t\'is misschien wel een bug in WLMail.\n\nEn nu ik het controleer...... het ding verzend hem ook maar aan 3, terwijl er echt 6 namen in de groep staan.. \nIk ga er eens even een studie van maken, want er klopt inderdaad iets niet Irene.\n\nNiek
Link naar reactie
Het rare is: Als ik de groep bekijk via categorie, dan staan er echt 6 personen in.[B] Als ik op categorie bewerken klik, zie ik er maar 3. [/B]Op die manier het ik de 3 anderen weer toegevoegd en nu zie er bij het \"plusje\" weer 6 staan.\n\nVolgens mij gaat zoiets fout bij het synchroniseren van het adresboek met Windows Live Mail of Gmail. Na een nieuwe installatie ben ik altijd ook al m\'n groepen kwijt trouwens. Maar goed, hier draait het dan weer. \n\nMogelijk kan Irene de namen ook controleren, zoals ik hierboven omschrijf. \n\nNiek
Link naar reactie
Niek,\r\nProbleem opgelost. Zoals je aangaf, was de groep \'Fietsclub\' leeg. (Hoe dat gekomen is, weet ik niet). Na opnieuw vervolledigen kan ik gewoon zoals voorheen allen aanschrijven.\r\nJe vraagt me waarom ik op het plusteken klik. Ik denk dat, wanneer ik de groep niet open, de betreffende personen geen mail ontvangen. Volgens jou hoeft dat dus niet. En ja, je hebt gelijk. Ik heb het net geprobeerd en het gaat prima zonder openklikken.\r\nWeer een probleem opgelost waarvoor mijn dank.\r\nIrene:D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...