Ga naar inhoud

Sitecom router DNS-probleem?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

We hebben glasvezel (XMSnet) en een SiteCom wireless router. Afgezien van af en toe een keer resetten, functioneerde alles vrij aardig, maar sinds iets meer dan een week moet er regelmatig gereset worden. De WiFi verbinding werkt nog prima en apps als twitter doen het ook, maar benaderen van websites lukt niet meer. \n\nIk heb al het één en ander uitgezocht en het volgende ontdekt. Het lijkt een dns-probleem. Pingen naar ip-adressen buiten ons netwerk lukt. Als ik statisch één of meer andere dns-servers op onze pc\'s of laptops configureer werkt ns-lookup ook en die pc\'s hebben geen last meer van het probleem. \n\nIk kan nu gaan uitzoeken hoe ik op onze smartphones en iPod\'s alternatieve dns-servers configureer, maar eigenlijk wil weten wat de oorzaak is en dat probleem oplossen. Ik heb uitgebreid gezocht, maar geen mogelijkheid gevonden om alternatieve dns-servers te configureren op mijn SiteCom (WL-340/WL-341). Deze geeft via DHCP alleen 192.186.0.1 als dns-server.\n\nWie kan me verder helpen?
Link naar reactie
Mogelijk is er nieuwe firmware voor je router: [url]http://www.sitecom.com/support-product/productid/703#drivers[/url] (kies de goede versie)\n\nVerder helpt het echt resetten (verzonken knopje ingedrukt houden) en daarna opnieuw configureren van de router vaak bij dit probleem. \nZelf moet ik dit hier om de 12 a 15 maanden doen met een Eminent hier. \nIneens is het probleem er en na een fabrieks- reset en nieuwe config, loopt het weer als een zonnetje.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;632833]\r\nVerder helpt het echt resetten (verzonken knopje ingedrukt houden) en daarna opnieuw configureren van de router vaak bij dit probleem. \r\nZelf moet ik dit hier om de 12 a 15 maanden doen met een Eminent hier. \r\n[/QUOTE]\r\n[QUOTE=Niekie30;632833]\r\nWeet je BT Deze heb ik pas een klein jaartje, hij is super snel\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nklopt \'t als ik \'t niet snap?;)\r\n\r\nMaar m\'n onderschrift klopt wel!!!\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties. Op één windows phone na heb ik op alle appratuur hier in huis een paar alternatieve dns-en geconfigureerd. Op een windows phone schijnt dat niet te kunnen. De komende avonden ben ik even heel druk met andere zaken. Dit weekend zal ik een reboot proberen. Ik laat de resultaten daarna wel even weten.
Link naar reactie
Gister eindelijk mijn router gereset. Resetten was een fluitje van een cent, eerst even een back-upje van de configuratie gemaakt, daarna reset naar factory instellingen en vervolgens de config weer teruggezet.\r\n\r\nDe noodzaak was niet meer zo hoog ,nu ik op vrijwel alle pc\'s en smartphones een tweede of derde dns had geconfigureerd. Sinds een week heeft ook de windows phone al geen klachten meer. Voorlopig werkt alles dus. Misschien dat ik nog eens test met één of meer pc\'s met alleen de dns server van de router ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...