Ga naar inhoud

gratis Wifi in gemeente


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sorry Ik vergeet de link erbij te zetten:\n[url]http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/veilig-online/veilig-internet-onderweg/extra/wifi-hotspots-veiligheidstips/[/url]\n\nHet is dus niet aan te raden. Andere gebruikers van dezelfde hotspot kunnen met een simpel tooltje in Firefox alles opslaan wat je doen en invult, inclusief de accounts een wachtwoorden van niet https sites.
Link naar reactie
Da\'s net als met malware en virussen. Malware is een hoofdbenaming, virussen net als bijv. trojans vallen met hun eigen benaming onder die hoofdgroep.\r\n\r\nInternetten is de hoofdgroep, downloaden, uploaden, emailen, noem maar op, zijn allemaal zaken die ook weer onder de noemer oftewel hoofdgroep internetten valt.\r\nDus inderdaad allemaal 1 pot nat.:mrgreen:\r\n\r\nMaar om antwoord te geven... wil je echt veilig zijn zou ik dus nooit met een gratis draadloze verbinding van de Gemeente (beveiligd of onbeveiligd) gaan internet bankieren.
Link naar reactie
Ik begrijp iets niet. Kijk je kan iets gratis installeren. Zo hebben ze bij ons gratis glasvezelkabels aangelegd met een kastje in de woning. Alles gratis. Maar ik kan er geen gratis gebruik van maken. WiFi het al tientallen jaren bekende begrip is het synoniem voor een draadloos netwerk. Maar kun je dat dan gratis gebruiken? Dat lijkt mij raar want dan zou iedereen zijn of haar abonnement opzeggen. \r\n\r\nJa, en dat van BlackTiger is natuurlijk een vreemde reactie. Nu weet hij ineens wel dat een dergelijke contructie onveilig is. Waar is dat dan op gebaseerd? Internetbankieren verloopt over het algemeen via bepaalde regels. 3 x kloppen, versleutelde verbinding en pasjes met pincode (identifier ABN) en gebruikersnamen met wachtwoorden etc. Verder geven de goede beveiligingsprogramma\'s vaak al aan of je op een vertrouwde goedgekeurde website zit. \r\n\r\nDus ik begrijp het nu niet helemaal of heb ik ergens iets gemist?
Link naar reactie
[QUOTE]Kan ik nu mijn internet-abonnement opzeggen en deze Wifi gebruiken?[/QUOTE]\r\n\r\nDus de gemeente zorgt voor een gratis infrastructuur maar heeft wel een \'eigen betaald abonnement\' voor gebruikers? Dan schiet je er ook weinig mee op. \r\n\r\nJa, die link heb ik wel gelezen. De inhoud maakt weer eens goed duidelijk dat het idioot is om al dat soort zaken aan mensen met een lage en gemiddelde computerkennis over te laten. Maar, ja, ik heb altijd al gezegd, dat hele pc-gebeuren is zo lek als een mandje. Dat blijkt ook nu weer met het hacken van Twitter.
Link naar reactie
[quote]Ja, en dat van BlackTiger is natuurlijk een vreemde reactie. Nu weet hij ineens wel dat een dergelijke contructie onveilig is. [/quote]\r\nEen vreemde reactie van MIJ? En \"ineens wel\"? Ik denk dat je mij met iemand anders verwisselt hoor. Anders moet je mij maar even aangeven waar ik gezegd zou hebben dat een dergelijke constructie veilig zou zijn.\r\nJa je eigen wifi thuis met goede encryptie etc. is relatief veilig, die is immers beperkt ook tot je eigen huis en krap daarbuiten.\r\nMaar een gemeentelijke wifi? Er is dus geen sprake van \"ineens\" het is eerder opmerkelijk dat jij ineens wel weet wat wifi is en dat het al zo lang bestaat, of in elk geval doet alsof want dat weet je ook pas sinds ik je datd uitgelegd hebt deze week, anders had je het niet gevraagd.;)\r\n\r\nOoit al eens gehoord van de \"man in the middel\" aanval? Vermoedelijk niet. Je kunt de verbinding met je bank nog zo veilig hebben v.w.b. sleutels en codes etc. Als iemand jouw iwifi hacked en op jouw verbinding meelift kunnen er op die manier op het moment dat jij de juiste codes stuurt ook andere overboekingen meegestuurd worden.\r\nIs ook al in het nieuws geweest, dus ja, vermoedelijk heb je dat gemist.\r\nIs verder niet erg, maar je moet dan niet gaan doen alsof ik opeens van mening zou veranderen over veiligheid.\r\n\r\nEn uiteraard moet je ook verschil maken tussen wifi thuis en wifi via de Gemeente.\r\n\r\nWifi thuis kun je gratis gebruiken op je betaalde internet verbinding.\r\nGratis wifi van de Gemeente is inderdaad geheel gratis.
Link naar reactie
Licht aangebrand noemt men dat. Man doe toch niet zo moeilijk, beetje humor moet je tegen kunnen. \r\n[QUOTE]WiFi het al tientallen jaren bekende begrip is het synoniem voor een draadloos netwerk.[/QUOTE]\r\nDat is natuurlijk een verwijzing naar die betreffende topic. Kijk en jij weet precies wat WiFi is. Ik lap een dergelijke omschrijving volledig aan mijn laars (o.a. op Wikipedia), zoals ik al duidelijk heb gemaakt. Als iemand tien A4\'tjes nodig heeft om iets uit te leggen dan kan ik je verzekeren dat het hele stuk totaal geen inhoud heeft, m.a.w. het gaat nergens over! \r\n\r\nNu heb je het ineens over \'gemeentelijke wifi\'. En in topic 15 ga je uitleggen dat het wel veilig kan? Ben ik dan helderziend? Goed, dat artikel van Niek heb ik iets te laat gelezen. Het is toch vreemd dat niemand er dan in slaagt om mij uit te leggen wat gratis gemeentelijke WiFi dan precies is. Ik heb nog geen enkele overheid meegemaakt die ook maar iets gratis weggeeft. Ze willen voor alles geld ontvangen. Er is een ontelbare reeks aan belastingen van de landelijke, provinciale, gemeentelijke overheid en je moet ook nog aan de waterschappen betalen.
Link naar reactie
[quote]Licht aangebrand noemt men dat. Man doe toch niet zo moeilijk, beetje humor moet je tegen kunnen.[/quote]\r\nNee dat is niet licht aangebrand, ik stel alleen prijs op mijn reputatie.\r\nIk kan best tegen humor, maar laat dan ook blijken dat het om humor gaat. Had je er een smilie bij gezet had ik het heel anders opgevat. Maar in elk geval is dan bij deze duidelijk dat je het humoristisch bedoelde.:)\r\n\r\nKijk, dat jij Wikipedia aan je laars lapt, kan ik niets aan doen, heb ik er niet uit opgemaakt. Die verwijzing was bedoeld om je te laten zien dat je zo\'n woordje ook met Google kunt opzoeken, maar het is gewoon een ander woord (eigenlijk het originele woord) voor draadloos.\r\nDus er is geen grote uitleg van veel woorden voor nodig. In Wikipedia wordt de betekenis van de afkorting uitgelegd, het ontstaan ervan etc. Dat is voor mensen die er in geinteresseerd zijn.\r\n\r\n[quote]En in topic 15 ga je uitleggen dat het wel veilig kan? [/quote]\r\nHuh? Ik dit nu ook humorisch bedoeld of heb je niet goed gelezen?\r\nIk sprak over \"[b]relatief[/b] veilig\" in een thuis situatie. Ik neem aan dat je weet wat het woord relatief betekent en ik heb ook uitgelegd waarom dat zo is, dus ik begrijp deze opmerking helemaal niet, of je moet hem weer humoristisch bedoelen.\r\n\r\n[quote]Nu heb je het ineens over \'gemeentelijke wifi\'.[/quote]\r\nDat \"nu\" is ook in posting #15 en ik heb het niet \"ineens\" over gemeentelijke wifi, maar het hele onderwerp van TS gaat over gemeentelijke wifi. Ik legde alleen het verschil in veiligheid uit vanwege jouw opmerking.\r\n\r\nMisschien dat we langs elkaar heen praten en er daarom een misverstand ontstaat want ik lees eigenlijk deze vraag weer van je:\r\n[quote]Het is toch vreemd dat niemand er dan in slaagt om mij uit te leggen wat gratis gemeentelijke WiFi dan precies is.[/quote]\r\nEn dan komen er bij mij toch de nodige vraagtekens. Wat is er moeilijk aan de uitleg dan?\r\nWifi = draadloos.\r\nGratis = zonder te betalen.\r\nGratis wifi = draadloos zonder te betalen.\r\nNu begrijp ik wel dat \"gratis\" niet altijd echt \"gratis\" hoeft te zijn, dus misschien is dat je twijfel?\r\n\r\nGemeentelijke gratis wifi is dus gratis draadloos netwerk waar iedereen in de stad gebruik van kan maken. Als je het heel diep wilt doordrijven zullen alle burgers er wel voor betalen want er zal een internet verbinding bij de Gemeente voor nodig zijn en die moet de Gemeente betalen dus feiteilijk betalen alle burgers van die Gemeente er aan mee.\r\nMaar voor bezoekers van de Gemeente is het gratis.\r\n\r\n[quote]Ik heb nog geen enkele overheid meegemaakt die ook maar iets gratis weggeeft.[/quote]\r\nIk wel, er is een Gemeente, ik dacht Leiden, waar al jaren gratis wifi bestaat. Daar stond ik toen ook heel verbaast van te kijken toen ik dat las.\r\nVan de andere kant.... ook gratis is relatief, gezien de Gemeente zelf het internet abonnement wel moet betalen en dus in feite alle bewoners.\r\nMaarja, stel er is een dure internet verbinding van glasvezel van 300 euro per maand. In een gemeente met 50.000 inwoners, en dat is al een kleine gemeente, dan spreek je over 0,006 euro, dus 6 tiende cent. Da\'s peanuts en als inwoner kun je dan wel overal internetten in je woonplaats, ook met je telefoon.\r\nAlleen zou ik er niet mee gaan internet bankieren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...