Ga naar inhoud

Messenger verwijderen gaat stroef


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Microsoft stuurde een email dat het stopt met Messenger[B]; [/B] het wordt vervangen door Skype.\n\nIk heb Skype geïnstalleerd staan en gebruik Messenger niet meer, dus dacht \"[I]Ach, ik verwijder het alvast[/I]...\".\nEen Microsoft programma verwijderen van een Microsoft (XP) systeem, dat moet toch vlekkeloos gaan ? Ja hallo... wat had je in gedachten dan ? \n\nIk naar het software scherm. Daar staat Microsoft Live Essentials, en Live Messenger. Ik Live Messenger verwijderd. En daarna voor de zekerheid even de PC herstart, want het was nogal een flinke lange verwijdering.\nNa boot kijk ik in mijn Start menu, staat daar nog een snelkoppeling voor Windows Messenger. Niet Live Messenger, maar [I]Windows Messenger[/I]. Hu ?\nIk naar Windows onderdelen in het Softwarescherm, en ja hoor, daar onder blijkt dat er ook \'een\' Messenger staat... Ik die aangeklikt, geen vervolgschermen met een keuze, nee gewoon ineens poef... \'[I]Bezig met verwijderen[/I]...\'.\nNa verwijdering kijk ik weer in mijn Startmenu, en wat denk je, nog steeds die snelkoppeling voor \'Windows Messenger\'. Ik klik, en het programma start nog steeds :confused:\nBij de Microsoft Onderdelen (Softwarescherm) mag ik alleen opnieuw installeren, niet meer verwijderen. Maar zelfs het installeren start niet, alsof de software al opdracht heeft gekregen niet meer te installeren i.v.m. de overgang naar Skype.\n\nEn dan... ik vind ineens geen Snelstart-menu links onder op mijn taakbalk meer. Even rechtsklikken op de taakbalk en bij werkbalken opnieuw het Snelstart-menu aanzetten loste dat vrij snel op, al is het vreemd natuurlijk.\nEn dan... ik vind ineens geen luidsprekericoontje meer in mijn systeemvak, mijn Volumeregelaar was weg. De software voor mijn geluidsadapter (Soundmax) werkte zover ik weet nog wel.\nIn het configuratiescherm bij \'[I]Geluiden[/I]\' kan je een vinkje zetten bij \'[I]Pictogram voor het volume in het systeemvak plaatsen[/I]\', maar zodra ik dat aanvonk kreeg ik de mededeling dat om dat te doen ik een programma voor volumeregeling geïnstalleerd moet hebben, en als ik dat wil dat ik dat moet doen in mijn softwarescherm bij de Windows Onderdelen. \nIk daar zoeken, en na een kwartier wild klikken geen enkele mogelijkheid gevonden om dat programma voor Volumeregeling te installeren, want het wordt nergens vermeld, het is helemaal niet te vinden.\n\nEven Google, en er achter gekomen dat het bestand C:\\WINDOWS\\system32\\sndvol32.exe er waarschijnlijk niet is... Gezocht in de Windows map en sub\'s, en inderdaad, niet te vinden in C:\\WINDOWS\\system32 waar het hoort te staan, maar gelukkig stond er wel eentje in de dllcache map C:\\WINDOWS\\system32\\dllcache.\nHet bestand gekopieerd naar C:\\WINDOWS\\system32, en bingo. Ik \'mag\' weer een luidspreker-icoontje in mijn systeemvak plaatsen.\n\nMocht je het bestand niet meer kunnen vinden dan kan je hem van je installatie CD uitpakken:\n1. Start een opdrachtprompt.\n2. Ga naar het CD-ROM station door de stationsletter te typen en op Enter te drukken ( b.v. E: )\n3. Ga naar de i386 map door [B]cd i386[/B] te typen\n4. Dé-comprimeer (pak uit) het sndvol32.ex_ bestand naar de juiste map door te typen:\n[CODE]expand -r sndvol32.ex_ %systemroot%\\system32[/CODE]\nDe afloop ?\nIk heb nog steeds een werkende Messenger op mijn systeem, maar ik neem ff rust, want Windows is soms zooo vermoeiend....\n\nO ja, niet vergeten: als je Messenger gaat verwijderen zorg dan dat je let op je (online ?) adreslijsten, want je hebt een mogelijkheid om deze naar Skype te exporteren. Ik zelf heb daar niets mee gedaan, maar voor de meesten zal het noodzaak zijn.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
En dat wil nou juist niet, volgens dit scherm staat het niet geïnstalleerd, maar Messenger heeft toch zijn aanmeldingsscherm in het venster er achter:\n[ATTACH]17371[/ATTACH]\nWat mij nu eigenlijk opvalt is dat ik ook Outlook Express en Windows Media Player geïnstalleerd heb staan, maar volgens die Windows onderdelen niet :confused:
Link naar reactie
Dat dit niets met die andere te maken heeft is niet waar, want ze hebben dezelfde naam. Ik zei toch al dat ik die naamsverwarringen beu ben ? :mrgreen: \r\n\r\nVinkje zetten heb ik al gedaan, en op \'[I]Volgende[/I]\' klikken, en dan doorga je een paar seconden van het tonen van vliegende bestandsnamen onder een stotterende progress bar, en dan zegtie \"[I]U heeft de Wizard Onderdelen toevoegen met succes doorlopen[/I]\", en dan is alles bij het oude, niets veranderd. 8-|
Link naar reactie
Als ik XP installeer en op verzoek WLMess erop zette, vink ik de bijgeleverde verouderde messenger altijd uit in het \"msconfig\" schermpje bij Opstarten.\n\nOverigens Om WLive Messenger te verwijderen (onderdeel van Windows |Live Essentials) Kies je in het configuratie scherm voor het verwijderen van W.L.Essentials en daarna \"onderdelen verwijderen\" daarna kan je kiezen welke onderdelen je eraf wil mikken.\n\nNiek
Link naar reactie
Dus dan zijn er inderdaad twee versies geweest, dat heb ik niet geweten, zeker omdat de één in je Softwarescherm staat, en de ander bij Windows onderdelen. Wel weet ik dat ik twee snelkoppelingen heb gezien, maar ze allebei maar in hun eigen programmagroep heb laten staan om die groepen te houden zoals ze door MS werden neergezet.\n\nZo verwijderen heb ik gedaan Niek, en onder Live Essentials had ik alleen maar Live messenger staan. Live Essentials is nu weg.\nWat nu blijft is twee Live onderdelen, los in het Configuratiescherm. Ik heb geen idee of dat hiervoor ook los stond of een onderdeel van Live Essentials was:\n[ATTACH]17373[/ATTACH]\nWat ik nog steeds raar vind is het kwijtraken van die volumeregelaar, en het uitschakelen van de Snelstartbalk. Nu ga ik mij zitten afvragen wat ik morgen tegenkom op dit gebied :s
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;632298]\r\nVinkje zetten heb ik al gedaan, en op \'[I]Volgende[/I]\' klikken, en dan doorga je een paar seconden van het tonen van vliegende bestandsnamen onder een stotterende progress bar, en dan zegtie \"[I]U heeft de Wizard Onderdelen toevoegen met succes doorlopen[/I]\", en dan is alles bij het oude, niets veranderd. 8-|[/QUOTE]\r\nB.t.w., precies hetzelfde gedrag als ik het vinkje juist weghaal, en dan op \'[I]Volgende[/I]\' klik.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;632325]Dus dan zijn er inderdaad twee versies geweest, dat heb ik niet geweten, zeker omdat de één in je Softwarescherm staat, en de ander bij Windows onderdelen. Wel weet ik dat ik twee snelkoppelingen heb gezien, maar ze allebei maar in hun eigen programmagroep heb laten staan om die groepen te houden zoals ze door MS werden neergezet.\r\n\r\nZo verwijderen heb ik gedaan Niek, en onder Live Essentials had ik alleen maar Live messenger staan. Live Essentials is nu weg.\r\nWat nu blijft is twee Live onderdelen, los in het Configuratiescherm. Ik heb geen idee of dat hiervoor ook los stond of een onderdeel van Live Essentials was:\r\n[ATTACH]17373[/ATTACH]\r\nWat ik nog steeds raar vind is het kwijtraken van die volumeregelaar, en het uitschakelen van de Snelstartbalk. Nu ga ik mij zitten afvragen wat ik morgen tegenkom op dit gebied :s[/QUOTE]\r\n.....................................................................\r\ndie 2 kun je ook rustig verwijderen.;)\r\n\r\nDie aanmeld hulp, en het hulp prgramma voor uploaden\r\n\r\n\r\nen de volumeregelaar moet je toch bij hardware geluid terug kunnen vinden.
Link naar reactie
Volumeregelaar bij hardware ? Ik heb hem al als bestand verdwaald in de DLLCache map gevonden, zie mijn eerste post. \r\n\r\nNaast dat Snelstartmenu en de volumeregeling ontbraken, heb ik exact sinds het dé-installeren van Messenger nog een extraatje: Thunderbird vraagt bij elke start of deze als standaard email cliënt moet worden gebruikt. Een vinkje in dat venster zetten bij \'[I]Telkens deze check uitvoeren als Thunderbird wordt gestart[/I]\' is hopelijk genoeg om het de volgende keer niet meer te zien.
Link naar reactie
@pietnoe,\n\nJe bestand is een gecomprimeerde map van 0 bytes, onbruikbaar dus, maar je zond me een PB met de naam van het programma (MessengerDisable) en ik vond dat programma hier:\n [url]www.dougknox.copietnoem/xp/utils/xp_mess_disable.htm[/url]\n\nDeze heeft alles (...) verwijderd, ook de map. De snelkoppeling staat er nog wel (loos te wezen), maar dat is zo verwijderd.\n\n\nVoor iemand die wil dat het wel uitgeschakeld wordt, maar niet verwijderd (geen installatie CD om eventueel terug te plaatsen b.v.) zijn er een paar methodes:\n\n[B]* [/B]of in groepsbeleid kan je hem uitschakelen (niet voor XP Home).\n[B]*[/B] of voer deze opdracht uit (niet geprobeerd door mij): \nRunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\\inf\\msmsgs.inf,BLC.Remove\n[B]*[/B] of ga naar het bestand c:\\windows\\inf\\sysoc.inf, open het met Kladblok, zoek een regel die is als \nmsmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7\nen verwijder het woordje \'hide\' uit die regel, maar laat de komma\'s staan:\nmsmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7\nNu wordt bij Windows onderdelen ineens wel een (extra) Messenger weergegeven, en wordt verwijdering mogelijk. Alleen de map \'Program Files\\Messenger\' blijft nu wel staan, en de mogelijkheid blijft het onderdeel weer toe te voegen bij Windows onderdelen.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[QUOTE=erikdenhouter;632325]\nWat ik nog steeds raar vind is het kwijtraken van die volumeregelaar, en het uitschakelen van de Snelstartbalk. Nu ga ik mij zitten afvragen wat ik morgen tegenkom op dit gebied :s[/QUOTE]\nNaweetje:\n\nhoe men- of ik het voor elkaar heeft/heb gekregen weet ik niet, maar ik wilde Internet Explorer 8 starten welke al jaren op mijn PC staat, en.... mijn icoontje was uit het Snelstartmenu verdwenen, geen IE meer op de PC te vinden.\nVia Windows onderdelen heb ik hem terug weten te installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...