Ga naar inhoud

harddisk/router/smart tv


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om een externe harde schijf aan een router (zonder usb poort) te koppelen waarop audio en video bestanden komen en data en dat deze benaderbaar is met de pc maar ook met de smart tv.\r\n\r\nDe bedoeling is dat ik dan film\'s van de externe harde schijf kan bekijken via de smart tv.\r\nAls dit mogelijk is wat voor harde schijf heb ik dan nodig?
Link naar reactie
Normaal heeft een SMART-TV zelf usb-aansluitingen en kun je op die TV zelf de harde schijf benaderen. Daar kun je films van de tv mee opnemen. Let op dit is vaak een andere formattering en die schijf is niet meer door Wiindows benaderbaar.\r\n\r\nKan zijn dat jij bedoelt een NAS. Van de pc zet je daar de bestanden op en die NAS is benaderbaar door de SMART TV en de pc. In een NAS zit een harde schijf of meerdere harde schijven. Echter ook een LAN-kabel volgens mij, of staat via een kabel in verbinding met een router of zo\'n Sitecom als je te weinig aansluitingen hebt.
Link naar reactie
Kan alleen als de harde schijf een NAS is ,,dus een netwerk aansluiting heeft.\r\nMits goed ingesteld en geinstalleerd is hij dan door alle deelnemers van het netwerk te zien.\r\nOok door de smart-tv (als deze ook op het netwerk zit.\r\nAls je op je pc gedeelde video of muziek hebt staan ,dan zijn die ook op je smart-tv te zien.
Link naar reactie
Als je perse geen NAS met DLNA ondersteuning wilt kopen zou zoiets ook nog kunnen:\n[url]http://nl.hardware.info/nieuws/29045/500-gb-externe-harde-schijf-met-wifi-van-buffalo[/url] (Wifi hd\'s zijn ook in Nederland verkrijgbaar)\nDe vraag is dan alleen of je tv in staat is de media die op die harde schijf staat af te spelen.\n\nLet ook wel heelgoed op de snelheid van je wifi netwerk, want HD video draadloos streamen, wil nog wel eens schokkerig verlopen. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=jaru;632107]Is het mogelijk om een externe harde schijf aan een router (zonder usb poort) te koppelen waarop audio en video bestanden komen en data en dat deze benaderbaar is met de pc maar ook met de smart tv.\n\nDe bedoeling is dat ik dan film\'s van de externe harde schijf kan bekijken via de smart tv.\nAls dit mogelijk is wat voor harde schijf heb ik dan nodig?[/QUOTE]\n\nals je een smart tv hebt heb je toch ook wifi? zo niet kun je een wifi adapter kopen . door deze aan te sluiten op je tv en je draadloos netwerk kun je vanaf je tv toegang krijgen op je pc en daarvandaan ook films afspelen
Link naar reactie
Ik zal mijn bedoeling anders uitleggen,\nDe harde schijf van mijn computer is vol, nu wil ik een grotere (1 of 2 TB) harde schijf aan de router plaatsen een ethernet disk (bv. [url]http://tweakers.net/pricewatch/269814/western-digital-my-book-live-2tb/specificaties/[/url]) zodat deze ook met de smart tv bereikbaar is.\nMijn vraag is nu kan dit of moet je dan een nas gebruiken die duurder is en waar dan weer meer mogelijkheden opzit die ik dan niet gebruik.
Link naar reactie
Ik zie bij de specs van dat ding staan: \" Stream media seamlessly and transfer files without skipping a beat.\"\nDus dan zou dat moeten kunnen.\nIk heb alleen niet gezocht naar hoe ze dat dan doen. Ik bedoel, ze kunnen ook bedoelen....\"als je er een mediaspeler achter hangt, ja dan kan je media streamen\" \nDus ik zou me gewoon goed laten voorlichten in de winkel.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...