Ga naar inhoud

IMAP verbinding problemen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n \r\nDe verbinding met diverse IMAP servers loopt bij mij steeds vast. Dit gebeurt wanneer ik van de ene (imap) map naar de andere klik én vaak wanneer ik een e-mail verstuur. Het programma blijft dan zeg maar \"hangen\" op de uitgaande mail, die overigens wel wordt verzonden. Ook wanneer ik mijn mail client wil afsluiten.\r\n \r\nDe exacte foutmeldingen zijn als volgt:\r\n \r\nEerst een melding met: \"Verwijderen van berichten uit de map...\"\r\n \r\nVervolgens de melding: \"De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit\".\r\n \r\nIk gebruik Windows Live Mail versie 2009, build 14 op een Windows 7 Home Premium, maar hetzelfde gebeurt op mijn andere Windows XP computer.\r\n \r\nDe mailservers waarbij het misgaat zijn die van mijn eigen domeinnaam en die van gmail.\r\n \r\nHet volgende heb ik gecheckt.\r\n \r\n1. Het hostingbedrijf heeft mij gegarandeerd dat het niet aan hun server ligt.\r\n2. Mijn internetprovider heeft mij gegarandeerd dat het niet aan de verbinding ligt (ziggo).\r\n3. Het probleem treedt ook op wanneer ik de Windows Firewall en Security Essentials volledig uit zet.\r\n4. Het probleem treedt ook op wanneer ik het probeer met Thunderbird.\r\n5. Een ping -t naar de mailservers levert geen enkele timeout op. \r\n6. De bekabeling naar mijn pc is in orde.\r\n7. Instellingen in Live Mail, IMAP inkomend poort 993 met SSL, uitgaand 587 met SSL.\r\n Probleem treedt ook op wanneer ik de SSL beveiling uitzet en poort 143 en 25 gebruik.\r\n8. Het probleem treedt dus niet op bij een POP3-mailverbinding.\r\n \r\nIk gebruik officiële Windows installaties, met licenties. Verder geen enkele (illegale) software en heb nauwelijks programma\'s op de achtergrond draaien.\r\n \r\nWie o wie kan mij helpen aan de gouden tip...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...