Ga naar inhoud

Excell-werkblad


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Excel heeft daar een functie voor: [url]http://office.microsoft.com/nl-nl/excel-help/cum-rente-HP005209038.aspx[/url]\n\nMaar de berekening is op zich heel eenvoudig, daar heb je Excel niet eens voor nodig:\neindbedrag = startbedrag * (1 + rente / 100) ^ looptijd\n\ndus stel je legt 100 euro in en krijgt 5% rente. Dan is het resultaat na 9 maanden: 100 * 1,05 ^ 9 = 155,13
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;631668]\n\nMaar de berekening is op zich heel eenvoudig, daar heb je Excel niet eens voor nodig:\neindbedrag = startbedrag * (1 + rente / 100) ^ looptijd\n\ndus stel je legt 100 euro in en krijgt 5% rente. Dan is het resultaat na 9 maanden: 100 * 1,05 ^ 9 = 155,13[/QUOTE]\n\nEffe heel simpel klopt dit niet helemaal. Anders wil ik graag het rekening nummer hebben van de bank die het op deze manier berekend..... :-)\n\nNiek
Link naar reactie
Een bank geeft rente op jaarbasis. Hier werd rente op maandbasis gevraagd. Dus het zal niet zijn voor de rente die een bank geeft :)\n\n[QUOTE]Oh ja, als ik dat zelf kon, had ik dat niet gevraagd. Zal later nog eens kijken of een dergelijk rekenblad niet op intermet te vinden is. [/QUOTE]\n\nA1: startbedrag\nB1: rentepercentage\nC1: looptijd\n\nD1: [B]=A1*(1+B1/100)^C1[/B]
Link naar reactie
Ik zie dat er iets mis gaat met het getal achter Rente: N9 moet dus zijn 5%/12.\n\nIn dit geval spaar je dus 100 euro per maand (-100) terwijl de jaarrente 5% is en de looptijd 12 maanden. 5% / 12\nEr wordt aan het eind van de maand betaald daarom een 1. Betaal je aan het begin van de maand dan moet dat een 0 zijn. \n\nNiek
Link naar reactie
Hulk, ik denk dat je op [URL=\"http://www.worksheet.nl/forumexcel/zoekresultaten.php?cx=partner-pub-6138348416401890%3A9666252961&cof=FORID%3A10&ie=UTF-8&q=rente+op+rente+berekenen&sa=Zoeken&siteurl=www.worksheet.nl%2Fforumexcel%2F&ref=www.worksheet.nl%2Fdownloads%2Fsearchresult&ss=17583j17730495j24&siteurl=www.worksheet.nl%2Fforumexcel%2F&ref=www.worksheet.nl%2Fdownloads%2Fsearchresult&ss=17583j17727281j24\"]dit forum[/URL] precies vind wat jij bedoelt, als je er even rondkijkt dan vind je het kant en klare Excel formulier al in de bovenste.\n\n[URL=\"http://www.gratiscursus.be/excell_2003/index.htm\"]Maar misschien heb je hier ook wat aan??[/URL]
Link naar reactie
[QUOTE=rama;631731]Nog even een toevoeging.\nAls je de jaarrente wil terug rekenen naar een maandrente moet je de 12de wortel nemen of de negatieve 12de macht. Bijv. de jaar rente is 5 %. Dit is 1,05. Dan is de maand rente 1,05 tot de macht 1/12. Dit is 1,00407 pmnd.\nDus 0,4 % pmnd[/QUOTE]\n\n0,4166666666666667% om precies te zijn:D\n \nTussen haakjes Hulk de zipfile met de Excel file van Obelix al geopend???
Link naar reactie
Ik heb dat wel geopend en het klopt niet. Inderdaad, ik ga niet bezig met excell want dan ben ik een week bezig en dan werkt het nog niet. Ik heb een werkblad gekregen van iemand voor tien jaar vast zoals ik al heb aangegeven en dat is rente op rente per jaar. Dus ik dacht zal niet zo moeilijk zijn per maand. Maar laat mooi zitten. Ik wacht de bankgegevens wel af, kijken of het klopt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...