Ga naar inhoud

Netwerk Failure


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Bij het uitvoeren van bepaalde acties knalt mijn internetverbinding op me PC eruit. Dit gebeurd altijd bij dezelfde acties, een voorbeeld is het uploaden van 1 specifiek bestand via WINSCP. Indien ik het bestand (van 74.424 bytes) upload wordt mijn verbinding verbroken. Echter als ik dit bestand via de verkenner FTP upload dan werkt het wel naar behoren. Ook bij andere specifieke acties wordt de verbinding verbroken met internet. Soms zelfs direct na het inloggen van de gebruiker. Ook bij het downloaden van bestanden gaat het fout.\r\n\r\nHet netwerk bestaat uit een SBS 2011 server en een aantal werk pc\'s. DHCP wordt uitgegeven door de server (10.0.0.1), de router heeft ip 10.0.0.138. Als er geen verbinding meer is kan ik niet de server/router pingen. Als ik \"ipconfig /renew\" doe krijg ik onderstaand bericht. Ik dien de netwerkadapter uit en in te schakelen en dan pas werkt de verbinding weer.\r\n[CODE]Windows IP-configuratie\r\n\r\nEr is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding.\r\n Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.[/CODE]\r\n\r\nIk heb een poging gedaan een vast ip in te stellen, dit helpt niet. Ook het uitzetten van de firewall helpt niets. Ik heb Norman Security Suite gedeinstalleerd wat ook geen effect had. Indien ik \"ipconfig /all\" doe TERWIJL de verbinding verbroken is zie ik dat ik wel gewoon een IP adres heb (zie onderstaande code). Dit probleem komt voor op minimaal 3 pc\'s in het netwerk, bij de een erger dan bij de ander.\r\n[CODE]\r\nWindows IP-configuratie\r\n\r\n Hostnaam . . . . . . . . . . . . : werkplek3\r\n Primair DNS-achtervoegsel . . . . : vuvenlo.local\r\n Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast\r\n IP-routering ingeschakeld . . . . : nee\r\n WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee\r\n DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : vuvenlo.local\r\n\r\nEthernet-adapter voor LAN-verbinding:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: vuvenlo.local\r\n Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Ba\r\nse-T Controller\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1D-60-4B-67-EE\r\n DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja\r\n Autom. configuratie ingeschakeld : ja\r\n Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::686b:afa9:d083:b82d%10(voorkeur)\r\n IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.46(voorkeur)\r\n Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0\r\n Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 21 januari 2013 12:54:09\r\n Lease verlopen. . . . . . . . . . : dinsdag 29 januari 2013 12:54:09\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138\r\n DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1\r\n DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 234888544\r\n DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-14-4F-41-32-00-1D-60-4B-67-EE\r\n\r\n DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1\r\n NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld\r\n\r\nTunnel-adapter voor isatap.vuvenlo.local:\r\n\r\n Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: vuvenlo.local\r\n Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0\r\n DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee\r\n Autom. configuratie ingeschakeld : ja\r\n\r\nTunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface:\r\n\r\n Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:\r\n Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0\r\n DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee\r\n Autom. configuratie ingeschakeld : ja\r\n[/CODE]
Link naar reactie
Als je netwerk niet direct aan een zelf betaalde backbone server hangt maar via een modem/router aan het netwerk van bijvoorbeeld een universiteit of hogeschool of anders, dan kan het zijn dat deze het verbied om te down/uploaden en je erbij het proberen uitgooit het zelfde verhaal geld overigens voor het inloggen op servers e.d.\n\nMaar het kan ook nog in je netwerkadapter ingesteld staan, ik denk overigens dat je het probleem, zo die pas is ontstaan en niet al vanaf het begin er was, daar moet zoeken.\nJe zult dan moeten inloggen in de netwerkadapter die tussen jou netwerk en het hoofd netwerk zit, de router/modem.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;631652]Als je netwerk niet direct aan een zelf betaalde backbone server hangt maar via een modem/router aan het netwerk van bijvoorbeeld een universiteit of hogeschool of anders, dan kan het zijn dat deze het verbied om te down/uploaden en je erbij het proberen uitgooit het zelfde verhaal geld overigens voor het inloggen op servers e.d.\r\n\r\nMaar het kan ook nog in je netwerkadapter ingesteld staan, ik denk overigens dat je het probleem, zo die pas is ontstaan en niet al vanaf het begin er was, daar moet zoeken.\r\nJe zult dan moeten inloggen in de netwerkadapter die tussen jou netwerk en het hoofd netwerk zit, de router/modem.[/QUOTE]\r\nHet probleem is eigenlijk ontstaan zodra we hier een nieuwe server hebben geinstaleerd. We zijn van een SBS 2003 server naar 2011 gegaan. Zoals ook al eerder gemeld is het upload/download probleem bij sommige bestanden en meestal kan ik zonder problemen bestanden uploaden. Soms verliest de computer ook netwerkverbinding bij het opslaan van een document of het openen van een Excel bestand van de server.\r\n\r\n[QUOTE=sjouwer;631666]stel ook de dns server naar 10.0.0.138 staat nu op 10.0.0.1\r\n\r\nis een extra tabblad bij de instellingen\r\n\r\nde eerste apparaat is de router en niet de server en daar moet de computer heen wijzen\r\n\r\nderouter krijgt de gateway en dns server van je server[/QUOTE]\r\nDe opzet is als volgt:\r\nModem (10.0.0.138) --> Switch\r\nIn de switch zitten alle computers (inclusief de server).\r\nOp de server staat DHCP aan en op het modem staat dit uit.\r\n\r\nIk heb de DNS server op een werkstation naar 10.0.0.138 gezet, dit lost het probleem niet op.
Link naar reactie
Ik ben bang dat je 2 dingen door elkaar haalt in het begin van het topic, namelijk het up/downloaden en de internet verbinding.\n\nAls je namelijk zoals je schrijft via FTP upload (waar naar toe internet of de server? ) downloaden (waar vandaan internet of de server ? ) als je up/download via FTP naar de server die via de switch verbinding maakt met de computers (dus eigenlijk rechtstreeks) dan zit de HTTP fout in die verbinding en dan hoogst waarschijnlijk in de Server want die is nieuw.\nAls je niet naar het internet kunt up/downloaden via HTTP dan zit het in het modem/router.\nMaar waarom leg je de oude server niet even terug aan de switch en vergelijkt de instellingen en maakt dan natuurlijk de nieuwe server gelijk aan de oude.\n\nMits alles altijd zo heeft gezeten qua volgorde zou het nu met de nieuwe server precies zo moeten werken.
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;631721]wat zegt de eventviewer op de sbs server als de verbinding verbroken wordt?[/QUOTE]\r\nIk zie geen bijzonderheden. In het lokale logboek (op de pc) zie ik het volgende:\r\n[CODE]Waarschuwing 23-1-2013 14:09:55 DNS Client Events 1014 Geen\r\nInformatie 23-1-2013 14:09:28 Service Control Manager 7036 Geen\r\nFout 23-1-2013 14:09:06 AtcL001 194 Geen\r\nFout 23-1-2013 14:09:06 AtcL001 194 Geen\r\nFout 23-1-2013 14:09:06 AtcL001 194 Geen\r\nFout 23-1-2013 14:09:06 AtcL001 194 Geen[/CODE]\r\n\r\nGebeurtenis 1014:\r\n[code]In de naamomzetting voor de naam DC01.vuvenlo.local is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.[/code]\r\n\r\nGebeurtenis 7036:\r\n[code]De Windows Error Reporting Service-service heeft nu de status wordt uitgevoerd.[/code]\r\n\r\nGebeurtenis 194:\r\n[code]Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 194 van bron AtcL001 niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.\r\n\r\nAls de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.\r\n\r\nDe volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen: \r\n\r\n\\Device\\NDMP15\r\n\\DEVICE\\{6F4B5319-5FD1-4A21-92C3-FD5D800B417E}\r\n\r\nKan het opgegeven brontype niet vinden in het kopiebestand[/code]\r\n\r\n[QUOTE=stroke33;631724]Ik ben bang dat je 2 dingen door elkaar haalt in het begin van het topic, namelijk het up/downloaden en de internet verbinding.\r\n\r\nAls je namelijk zoals je schrijft via FTP upload (waar naar toe internet of de server? ) downloaden (waar vandaan internet of de server ? ) als je up/download via FTP naar de server die via de switch verbinding maakt met de computers (dus eigenlijk rechtstreeks) dan zit de HTTP fout in die verbinding en dan hoogst waarschijnlijk in de Server want die is nieuw.\r\nAls je niet naar het internet kunt up/downloaden via HTTP dan zit het in het modem/router.\r\nMaar waarom leg je de oude server niet even terug aan de switch en vergelijkt de instellingen en maakt dan natuurlijk de nieuwe server gelijk aan de oude.\r\n\r\nMits alles altijd zo heeft gezeten qua volgorde zou het nu met de nieuwe server precies zo moeten werken.[/QUOTE]\r\nIk snap de verwarring.\r\n\r\nHet uploaden/download van FTP gebeurd naar een server buiten ons netwerk. Dit gaat bij een specifiek bestand fout via WINSCP, via de verkenner uploaden verloopt echter prima. Het openen van sommige bestanden van onze internet SBS server zorgt er ook voor dat de verbinding weg valt. Dit gebeurd vooral vaak bij excel bestanden.\r\n\r\nHet aansluiten van de oude server is helaas geen optie, de hardeschijf van deze is sporadisch overleden en daarom hebben we met spoed een nieuwe server neergezet. Andere server is dus niet meer bruikbaar.\r\n\r\n-----\r\n\r\nNa het verder doorzoeken op event 194 lijkt het probleem nu opgelost dankzij [url=http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itpronetworking/thread/14fc08fb-f62b-4f86-b59f-d7a4d685b3fe]dit[/url] draadje.\r\n\r\nIk heb de volgende stappen uitgevoerd en kan inmiddels probleemloos uploaden naar een externe server. Voor de rest zal ik moeten ervaren of er nog problemen zijn. Iedereen alvast bedankt!\r\n[CODE]netsh interface tcp set global rss=disabled\r\nnetsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled\r\nnetsh int ip set global taskoffload=disabled[/CODE]
Link naar reactie
Omdat deze oplossing betrekking heeft met een Nvidia network adapter en je dus in de Windows 7 netsh compleet op disabled hebt gezet zou ik toch even verder lezen [URL=\"http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc778925%28v=ws.10%29.aspx\"]hier[/URL] waarom het met de 2003 server aangesloten wel goed ging en met de 2011 server niet. Mede omdat in het draadje verderop wat je geeft, dezelfde oplossing word gegeven voor een 2003 server.\n\nIk hoop uiteraard dat het blijft werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...