Ga naar inhoud

Snelheid router op modem provider


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een modenrouter van Online. Zo\'n TG712. 4 poorten, maar 100Mb.\r\nAls ik nu een snelle router daarop aansluit (routergedeelte TG712 eerst uitschakelen), dan moet dat op zo\'n 100Mb poort.\r\nDie router wordt dan mijn netwerk met 1Gb poorten en 450Mb/s wifi.\r\nMaar alles wat van buiten komt (internet) gaat via dat modem via die 100Mb poort.\r\nDus ondanks een snelle router zal mijn internet nooit boven die 100Mb uitkomen.\r\nAlle verkeer binnen het netwerk wel, maar internet nooit.\r\nZie ik dat goed ?\r\n\r\nNu is mijn internet nog een ADSL, dus boven die 100 komen we niet, maar ik overweeg glasfiber.
Link naar reactie
Dat is alleen een probleem, als je internet sneller is dan 100Mbps. Online is bij mijn weten standaard ADSL 20Mbps max. Als je een fiber verbinding neemt, krijg je ook een ander modem, een adsl modem is daarvoor ongeschikt. Je kunt eens kijken wat voor specs dat modem heeft. Als je glas verbinding al boven de 100Mbps uitkomt natuurlijk.
Link naar reactie
Als al je andere werkstations ook zijn voorzien van Gigabit poorten en de bekabeling in orde is: Ja. Totdat je naar \"buiten\" gaat. \nMaar je gaat dus een router, achter een router zetten en dat vergt nog wel wat aanpassingen. \n\nLees deze eens door: [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75540&highlight=routers[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Die was ik tijdens het zeken al tegengekomen.\r\nIn de CI van deze week staat een artikel over hoe een router achter een modem-router geplaatst wordt.\r\nDie van je provider. Daarvan schakel je het router gedeelte bijna uit. Dwz je geeft de tweede een vast IP adres maakt hem lid van de DMZ en schaklet wifi uit.\r\nDe nieuwe router fungeert dan als echte router en de originele alleen nog als modem.\r\nIk moet het nog testen hoor, maar de beschrijving is vrij duidelijk.
Link naar reactie
Lijkt me hetzelfde als we hier ook beschreven hebben op het forum.\r\n\r\n[quote]de originele alleen nog als modem.[/quote]\r\nNeen, hij werkt nog steeds als router, alleen geeft hij alles door naar router 2. Maar de NAT functioneert o.a. gelukkig nog steeds.\r\nHet zou fijner zijn als je die modemrouter in bridgemode zou kunnen zetten, dan werkt hij echt alleen nog als modem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...