Ga naar inhoud

OS via een usb to ide/sata converter?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heb hier een gedateerde Inspiron 2200 (PP10S notebook) met XP Home. Af en toe verticale strepen op het scherm. De BSOD’s vliegen je om de oren met een heel scala aan stopfouten. Voornamelijk eindigend op 50 (met wisselende parameters) maar ook vele andere. Of hij start op met Memory Faillures (heb geheugen reeds vernieuwd) of met missende drivers (system32\\Drivers\\Ntfs.sys) of hij opent met de melding dat er ddl bestanden voor de kernel moeten worden geladen enz. enz. In apparaatbeheer geen gele uitroeptekens. De HDD al gecontroleerd met diagnostiek van fabrikant + reparatie uitgevoerd(WD)Snelle scan van HD Tune: alles oke. Diepe scan van HD Tune geeft 2 beschadigde blokjes aan. Heb het schijfje nu via usb (to sata converter) aan m’n eigen computer hangen om persoonlijke mappen veilig te stellen. Heel verhaal, maar wilde graag duidelijk zijn. Wil thans (als ultieme poging) op \'t schijfje een nieuw OS installeren maar ben even kwijt hoe ik dat doe zonder m’n eigen partities of bootmgr. aan te tasten.(Eerdere poging om nieuw OS via de Inspiron zelf te installeren strandde bij de setup fout nr 4 hetgeen zou wijzen op beschadigde of incompitabele hardware) Graag advies:confused:
Link naar reactie
De beschadigde blokjes zitten in de eerste 5 GB Huidige partities c en d, ieder groot 30 GB Dus 2 nieuwe partities aanmaken t.g.v. resp. 5 en 55 GB? Dan komt het nieuwe OS dus niet op C (5gb) maar op de nieuwe partitie D (55GB) Kan dat? En die nieuwe partities kan ik alleen via een set up aanmaken via eigen computer omdat installeren op inspiron stukloopt op set up fout 4.. Na het partitioneren de set up afbreken en kijken of de set up in de inspiron gewoon verder gaat?
Link naar reactie
Welke Windows versie heeft \'ie? Open cmd als administrator en typ: sfc /scannow\nVoor Windows XP heb je de cd nodig, voor Vista en later niet. Hij controleert dan de systeembestanden op fouten. Als die in de beschadigde sectoren zitten zullen ze in ieder geval opnieuw aangemaakt worden. Dan kan je wat makkelijker werken zonder om de 3 minuten een BSOD te krijgen. Het is verstandig dit proces te doen totdat hij zegt \'Geen beschadigde bestanden gevonden\'.\nAls het niet helemaal lukt doe je de DVD van Windows erin en zeg je \'startup repair\'. Die kàn ongeveer hetzelfde, alleen dan zonder dat Windows in gebruik is. Ook kan je op die DVD command prompt openen en buiten Windows om werken. Als er echt grove fouten in het systeem zitten kan het zijn dat als je dit via Windows doet hij zegt dat er fouten zijn gevonden, maar ze niet heeft kunnen repareren. Dan is dit een betere manier.
Link naar reactie
Het probleem is: na de nieuwe partitionering (c 5gb en d 55gb) blijft hij c formatteren. Als ik dan alsnog op D installeer loop ik direct tegen een BSOD aan. (Stopfout 0x0000007B.enz). Bovenstebeste meedenkers bedankt allemaal. Er wordt mij zo een ander schijfje aangereikt. Ik zou zeggen: probleem opgelost. Nogmaals dank allemaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...