Ga naar inhoud

tablet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mocht je het wachtwoord nooit vervangen hebben, dan is het wachtwoord van je draadloze router vast te vinden op een sticker die aan de onderzijde van het apparaatje geplakt zit (zo krijg je \'m nl. meestal van je internet provider).\r\n\r\nEn anders even op de site van de internet provider de handleiding van de draadloze router erop naslaan.\r\n\r\nIs het trouwens het eerste apparaat dat je ooit draadloos probeert te verbinden? Ik kan me niet voorstellen dat je dat wachtwoord niet eerder hebt moeten ingeven voor een ander apparaat. Ik het al zoveel apparaten draadloos moeten (her)verbinden, dat ik die WPA2 netwerksleutel al kan dromen. :mrgreen:
Link naar reactie
Er staat onder of achterop je modem 2 groepen van cijfers en letters de één is het SSID ofwel de naam van de router/modem en het andere is de WPA code.\nAls je nu op je Tablet bij instellingen naar Wifi instellingen gaat en een vinkje bij netwerkmelding zet dan krijg je een eindje verder naar beneden enkele SSID\'s (modem/router namen)en daar zal ook de jouwe bij staan, als je deze aanklikt dan krijg je de vraag of je verbinding wilt maken, dat wil je natuurlijk en kiest dus ja, nu komt er een invul regel waar je de WPA code van je Modem/router invult, als je dit hebt gedaan dan geeft de Tablet zelf aan dat je verbonden bent (let goed op de kleine en grote letters vul het precies zo in als het op de Modem/router staat zonder fouten).
Link naar reactie
als ik op instellingen druk krijg ik een lijst met WiFi aansluitingen waaronder mijn modem met de aanduiding dat deze beveiligd is. Druk ik hierop dan krijg een schermpje waarin het wachtwoord wordt gevraagd en na invulling hiervan komt de mededeling dat dit onjuist is. het wachtwword heb ik dus overgenomen van het modem.
Link naar reactie
Er is een account om op de router zelf in te loggen in de gebruikers interface. Dat is vaak \" admin en ww= admin\" maar dat staat in het manual van dde router.\nDaarnaast heb je een netwerknaam en een key/sleutel/wachtwoord voor je draadloze netwerk. Die heb je zelf kunnen instellen (door in te loggen op de router) Of hij staat inderdaad onderop de router. dat ligt aan merk en type.\n\nNiek
Link naar reactie
De WPA sleutel van een Experia box van KPN heeft een reeks van 12 cijfers en kleine en grote letters zoals dit bijvoorbeeld WPA/WPA2 ( PgnF8DdY38xG ) en dan dient alleen het gedeelte tussen haakjes te worden ingevuld.\nElke Experia box van KPN heeft en andere sleutel dus een andere combinatie van cijfers en kleine en grote letters.\nLet overigens op dat je niet per ongeluk de WPA/WPA2 code door elkaar haalt met de SSID want ze staan op de sticker dicht bij elkaar.\n\nAls je dit ooit hebt verandert dan moet je de Experia box van KPN resetten door met een paper clip in het kleine gaatje achterin/onderin te prikken (wel voorzichtig)\n\nO en als je in de adresbalk van je browser dit intikt 192.168.2.254 dan kom je in de Experia box, de START inloggegevens van een Experia box van KPN zijn Inlognaam= admin Wachtwoord = 123456\n\nAls je dit ooit hebt verandert en vergeten dan moet je de Experia box van KPN resetten door met een paper clip in het kleine gaatje achterin/onderin te prikken (wel voorzichtig)
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;631204]Verwar het wachtwoord ook niet met de netwerksleutel/key.[/QUOTE]Tsja, in Android 4.x wordt gevraagd om een \"wachtwoord\", in Windows 7 NL om een \"beveiligingssleutel\" en onderop mijn Ziggo draadloze router staat \"wachtwoord(WPA2)\" ... En dan hebben we nog niet eens in het configuratiescherm gekeken van de draadloze router voor de terminologie die daarin verzonnen is ... Best verwarrend voor de leek!
Link naar reactie
even een reactie: mijn WPA/WPA2 heeft 10 cijfers/letters en SSID betsaat uit de naam Thomson met daarachter cijfers en letters. Het wordt voor mij nu wel heel ingewikkeld, ben 84 en heb in de jaren wel wat opgestoken maar ben niet technisch dus graag wat simpel. Waarom reageert het tablet niet op de AccessKey van het modem en ook niet op de verdere gegevens zoals de SSID en de WpA/WPA2. Het moet toch vrij eenvoudig zijn om dit tablet met mijn modem te verbinden of speelt het thuisnetwerk een rol?
Link naar reactie
Is er in huis toevallig ook een PC met Windows 7 NL draadloos aangesloten op de router?\r\n\r\nDan klikken op het icoontje daarvoor rechts onderin de taakbalk en een rechterklik op de SSID naam Thomson_xxxxx en dan kiezen voor \'Eigenschappen\'.\r\n\r\nDan moet je in één van de twee tabjes ook nog de beveiligingssleutel kunnen zien wanneer je \'Tekens weergeven\' aanvinkt. En da\'s dan het wachtwoord dat ingegeven moet worden op de tablet.\r\n\r\nEDIT: Ok, laat maar. :mrgreen:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...