Ga naar inhoud

Photoshop CS6


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nSinds december 2012 ben ik voor een jaar geabonneerd op de software van Photoshop CS6 omdat de aankoop ervan enorm duur is. Een abonnement was dan voor mij een godsgeschenk.\r\n\r\nAls ik de tool Uitsnijden wil gebruiken en ik klik hierop, wordt de gekozen foto zwart. Ik moet dan uit het kader rond de foto klikken om ze opnieuw te kunnen zien.\r\nWil ik nu op de foto een gedeelte uitsnijden, word de foto opnieuw zwart zodat ik niet kan zien wat ik aan het doen ben. Klik ik uit de foto dan zie ik ze weer. \r\nOok als ik links of rechts het uitsnijdkader kleiner wil maken, zie ik niets anders dan geflikker.\r\nDit had ik niet in de vorige CS5 uitgave. Wat er aan de hand is weet ik niet. Misschien gebruik ik verkeerde instellingen of zo.\r\n\r\nVolgende instellingen bij de tool Uitsnijden staan aangevinkt:\r\n- regel van derden en overlay automatisch tonen\r\n- klassieke modus gebruiken + uitsnijdschild inschakelen met dekking van 75%\r\n- uitgesneden pixels verwijderen\r\n\r\nIn Voorkeuren - Prestaties, is GPU gebruiken aangevinkt alsook GPU gebruiken om sneller berekeningen uit te voeren en Anti-aliashulplijnen en -paden. Tekenmodus is ingesteld op Geavanceerd.\r\nDe gedetecteerde GPU is AMD Radeon HD 7450 op een nieuwe HP Pavilion pc van 12 december 2012 met Windows 8 64 bits.\r\n\r\nHopend op een antwoord met de groetjes van Alain1949.
Link naar reactie
In die voorkeuren die je hebt gevonden moet je eens beide opties voor het gebruik van GPU uitschakelen. Mogelijk dat het dan beter gaat.\nVan wat ik lees heeft het daar namelijk iets mee te maken. De foto zou namelijk niet zwart moeten worden, maar er zou een halfdoorzichtige zwarte laag overheen moeten komen. Bij jou werkt duidelijk dat halfdoorzichtige niet.\n\nMocht het uitschakelen van de GPU functies een oplossing zijn, kijk dan ook eens of je alle updates van Photoshop hebt geinstalleerd en de nieuwste driver voor je grafische kaart gebruikt (te downloaden op [url]www.ati.com[/url]). Als er inderdaad updates zijn voor een van beide, dan daarna nog eens proberen met ingeschakelde GPU functies.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;631210]Maar het werkt nog, en is een stuk makkelijker te onthouden dan jouw link![/QUOTE]\r\n\r\nOp die oude link word je doorgeschakeld naar een AMD site ,\r\n\r\nEn die link werkt zeer slecht.:(:@\r\n\r\nHier kom je gelijk waar je moet zijn. met een paar klikjes de juiste driver,:roll:\r\n\r\n [url]http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx[/url]
Link naar reactie
FooBar en Desperado,\r\n\r\nBedankt voor jullie reacties. Er is een update voor Catalyst Control Center maar ik weet niet of deze nieuwer is dan degene die ik nu heb namelijk versie 2012.1114.401.6988. Ik ben maar een leek op dit vlak en het zou te gek zijn dat ik een oudere update zou installeren.\r\nIk heb de twee opties voor GPU gebruik uitgeschakeld maar ik krijg nog steeds dat zwarte scherm als ik de tool voor Uitsnijden aanklik.\r\nUpdate voor Photoshop kan ik momenteel niet uitvoeren. Er staan er 4 klaar maar de Adobe Application Manager werkt al twee dagen niet meer.\r\nDus ook hier zit ik vast.\r\nWeet misschien toch iemand een oplossing?????\r\nGroetjes, Alain1949
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...