Ga naar inhoud

Vervangen netwerk hub


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb even een vraag met betrekking tot het vervangen van een netwerkhub.\r\nWand de huidige is oud en een beetje gaar. En wil hem vervangen voor een snellere.\r\n \r\nVroeger was het zo, dat als je meerdere hub\'s en routers aan alkaar wilde koppelen.\r\nJe een crossed utp kabel moets gebruiken, als er geen uplink poort opzat.\r\nIs dat nog steeds zo. Of herkennen de nieuwe hub\'s / switches dat nu zelf.
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;630979]Hubs zijn al heeeeeeeel erg oud.................\r\n\r\nVolgens mij werken 99.9% van de huidige netwerkproducten nu automatisch, ik heb mijn crosskabel recent weggegooid (was ook maar cat5 volgens mij).\r\n\r\nNiels.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb mijn crosskabel afgelopen weekeinde nog gebruikt. Kan toch handig zijn.\r\n\r\nDan gaan we even opzoek naar een nieuwe switch.\r\nZijn er nog aanbevelingen. Ik zat zelf te kijken naar een sitecom.\r\nHet moet goed en niet al te duur zijn.
Link naar reactie
[quote]Volgens mij zijn er niet echt slechte switches[/quote]\r\nNou.... De prestaties van Gigabit switches vergeleken met de prijsstellijng wil nog wel eens flink uit elkaar liggen.\r\nDe meeste gigabit switches doen het qua prestaties niet zo heel veel beter als anderen, terwijl sommige van die switches een behoorlijke partij (kan oplopen tot meerdere tientjes) duurder zijn dan gelijk presterende apparaten.\r\n\r\nEr zijn als het goed is wel een paar testen over te vinden.\r\n\r\nInderdaad heb je geen crosslink utp meer nodig dat is lang geleden en hubs worden eigenlijk ook niet meer verkocht voor thuis (als ze uberhaupt nog verkocht worden) aangezien die een langzamere werking hebben.\r\n\r\nZeer goed presterende en goedkope switches zijn die van TP-Link. En het leuke daarvan? Ze zijn ook nog eens goedkoop. Deze kwamen ook als mee van de beteren uit de test.\r\nGa maar eens naar de prijs kijken van een 8-poorts TP-Link gigabit switch.\r\nEn zoek dan eens naar de prijsjes voor andere 8-poorts 10/100/1000 switches... dan kun je v.w.b. bepaalde merken best schrikken van het verschil.:)
Link naar reactie
De gemiddelde huis tuin en keuken gebruiker gebruikt de maximale capaciteit van een gigabit switch nooit (gigabit up en downstream per poort gelijktijdig over alle poorten) maar voor het overzetten van data naar bijv. een nas is het wel lekker als dat enigszins op tempo gaat. Vandaar het advies voor gigabit.\n\nWat betreft TP-Link kan ik beamen dat daar vooral positieve verhalen van bekend zijn en ben ik het met Black Tiger eens.\n\nFuncties zoals PoE of managed heb je veelal niet nodig en als je het wel nodig zou hebben dan zou je dat wel geweten hebben!\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...