Ga naar inhoud

VLC geeft kraak geluiden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb sinds kort nieuwe boxen en een receiver.\r\nNu heb ik alleen het probleem dat als ik een film (.avi of .mkv) afspeel ik kraak geluiden krijg bij dialogen. Het is niet bij elke dialoog en het is niet altijd even opvallend, het zal wel een bepaalde frequentie zijn???\r\n\r\nIk heb VLC al opnieuw geinstalleerd zonder succes, ik heb windows media player classic geprobeerd zonder succes (werkte zelfs veel slechter).\r\nAls ik bijvoorbeeld een filmpje op youtube afspeel heb ik geen problemen, ook als ik muziek luister via VLC hoor ik geen storing in de muziek.\r\nHet lijkt echt binnen dialogen in VLC voor te komen.\r\n\r\nIemand tips voor het troubleshooten of een oplossing voor het probleem?
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;630789]Wat voor receiver / boxen (2.0 /5.1/4.1/5.0)? Hoe zit de receiver aangesloten, optisch/coax/analoog?\n\nWat voor audiotrack zit er bij de videobestanden?\n\nCodec\'s installeren is bij vlc niet nodig, die zitten al ingebouwd.[/QUOTE]\n\nIk heb nu Monitor audio bx2 (2 front speakers)\nen een Yamaha RX-v373 receiver.\nverder niets dus 2.0\n\nIk had ook vernomen dat bij VLC geen codecs nodig waren.\n\nWat voor audiotrack er bij de videobestanden zit weet ik niet precies hoe ik dat kan zien, maar tot nu toe heb ik er last van bij elke film die ik afspeel.\nBij de VLC opties is dus niks aangepast aangezien ik hem helemaal opnieuw heb geinstalleerd.\nHij speelt automatisch af via stereo.\n\n\nIk kreeg bij aankoop van de speakers een set kabels, namelijk: \"Ixos biwire speakerkabel 2x3 meter\"\nMijn receiver support helaas geen Bi-wire dus heb ik het normaal aangesloten
Link naar reactie
Ik heb hem aangesloten met HMDI kabel, heb verkeerde lengtes en merken HDMI geprobeerd, zonder succes.\r\n\r\nIk zal eens kijken hoe het gaat als ik alleen het geluid van een film met een jack kabel afspeel\r\n\r\n\r\nEdit: Als ik een film vergelijk met HDMI en Jack kabel hoor ik een duidelijk verschil.\r\nDe jack geeft geen kraak op stukken waar de HDMI wel behoorlijk kraakt.\r\n\r\nLeuk setje heb je dan staan trouwens :)\r\nDit is me eerste boxen/receiver set na allemaal waardeloze PC boxjes\r\nEr is een wereld voor me open gegaan, ik heb de set eigenlijk gekocht voor muziek maar ik wil ook wel normaal een film kunnen kijken
Link naar reactie
Dan heb ik al een vermoeden waar het mee fout gaat. \n\nDownload en installeer XBMC \"Eden\"eens: [url]http://xbmc.org/download/[/url] \n\nga daar naar: \"instellingen\", dan naar \"systeem\", \"Geluidshardware\". \nGeluidsuitvoer: HDMI\nGeluidskanalen: 2.0\nVersterker ondersteund AC3 aan\nVersterker ondersteund DTS aan\n\nAls je dat gedaan hebt, dan daarmee eens een videobestand afspelen
Link naar reactie
Nice, het programma ziet er erg gelikt uit en de audio is eindelijk goed !\n\nIk kreeg nu alleen geen beeld, wel geluid en ondertiteling maar verder alleen zwart beeld.\nmaar als ik de film liet doorspelen en naar het home scherm ging dan zag ik hem op de achtergrond wel draaien, dus ik moet nog even uitzoeken wat ik daar verkeerd doe.\n\niig, Super bedankt Marc H voor je steun, ik ga hier even verder mee rommelen, mocht het morgen nog niet lukken om goed beeld te krijgen dan stuur ik je wel een p.m. dan kan dit topic dicht.\n\nEn nu, Bier!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...