Ga naar inhoud

Java / beveiliging / netwerkje / aanschaf


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste, \r\n\r\nDit jaar wil ik een netwerkje met dlna hebben maar weet niet goed wat de beste optie is watbetreft 1 of 2 netwerken en andere zaken.\r\nIk wil straks dit : (netwerkje met dlna) : smart-tv + NAS + Ipad + IPcamera met op afstand via smarttelefoon / Ipad2 of internet elders te kunnen benaderen , en/of niet in het netwerk de desktopXP pc en laptopXP waar de java op staat.\r\n\r\nNu heb ik geen netwerkje. Ik heb dus een desktoppc en een laptop, ze werken beiden op het Zyxel P-2602H-D1A modem maar zien elkaar niet. Maakt nu ook niet zo uit. Die harde schijven staan praktisch vol.\r\n\r\nIk speel op spelpunt.nl en asobrain.com dat beide java nodig heeft, Ik weet dat java kwetsbaar is voor de beveiliging. > dat wil ik verbeteren thuis. (java.com Version 7 Update 10)\r\n\r\nVerder heb ik nog een hoop Word2003 (.doc) en Excel bestanden (.xls) op mijn desktopPC windows XP servicepack3. En een laptopXPservicepack3. Beide met Avira internet security.\r\n\r\n\r\nVragen:\r\n\r\n1a Als het qua beveiliging verstandiger is de oude pc en laptop vanwege geïnstalleerde java niet in het totaalnetwerk op te nemen, is het dan mogelijk een tweede apart netwerkje te creeren op dezelfde modem+router inéén zyxel P-2602H. Heb ik dan voor het tweede netwerkje een tweede router nodig? \r\nMijn modem heeft geen wireless internet voor de Ipad dat is opgelost met een Cisco accespoint zonder router.\r\n1b De java die ik nodig heb voor het online spelen van spellen kan helaas niet op de Ipad, kan dezelfde java wel op een android tablet?\r\n1c De Ipad2 gebruik ik nog niet zo heel lang \r\nEr is wel een app Windows-office voor de Ipad beschikbaar maar is die dan volledig en compatibel met .xls2003 en .xlsx ?\r\n\r\n2) Is het mogelijk mijn usbprinter HPdeskjet 845c aansluiten op de NAS met inbouw usb en vanaf Ipad of wat ook dan ook printopdracht kunnen geven. Kan dat? Sommige Nassen hebben een extra usb-aansluiting die is eigenlijk bedoeld voor aansluiting externe harde schijf. Kan ik dan installsoftware van de printer zetten op de Nas en, Als ik twee netwerkjes doe , is er dan een oplossing voor het hebben van maar 1 printer .\r\n\r\n3) Is het mogelijk vanaf Ipad en oude laptopXP en desktoppc en smarttelefoon en IPcamera direct bestanden op te laten slaan op de NAS? Dus geen bestandopslag op voornoemde Ipad-laptop-desktoppc. Of is het altijd dubbele opslag.\r\n\r\n4) Als het nieuwe netwerk er is moet ik dan voor alle apparaten elk die aangesloten zijn in het netwerk antivirus hebben . Of is er een andere oplossing.\r\nSorry voor de grote lap tekst en vele vragen .\r\n\r\nGroeten Don.
Link naar reactie
Op welke termijn ga je dit aanschaffen?\nHet zijn nog wel wat inversteringen. Als je oude printer vervangt door een wifi printer heb je al een behoorlijk probleem minder. En die 100 euro zal ook nog wel kunnen.\nHeb zelf een netwerkje met een Nas en op elke pc/laptop hier in huis draait java.\nDe Nas (Qnap 419P) is goed beveiligd en daar draait geen Java op. Als men probeert erop te komen door het ww uit te testen gaat het Ip 24 op blokken, na 5 pogingen. \nIk heb geen verstand van Ipads, maar er zijn routers in de handel waar je 2 netwerkjes op kunt draaien.\nKijk voor 2 routers in één netwerk even hier [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75078&highlight=netwerk[/url] om je een idee te geven.\nHet zal aan de NAS liggen en jou instellingen of dat ding van buitenaf te bereiken is. (volgens mij is bijna elke nas daar toe in staat, maar laat je goed voorlichten of lees je in)\nEn elk apparaat wat in hetzelfde netwerk als de nas hangt, moet daar bestanden op kunnen zetten.\nEn nee ik vermoed dat Java niet gaat werken op Android. [url]http://www.tomshardware.co.uk/forum/51690-21-java-android-tablets-honeycomb[/url]\nMaar er kan in korte tijd veel veranderen.\nIk las trouwens ergens dat spelpunt over gaat op flash en afscheid gaat nemen van java, maar kan dat nergens bevestigd krijgen. \nTrouwens had je deze al gelezen: [url]http://www.spelpunt.nl/news/entry.php?349-Bingo-Nu-nog-Beter[/url]! (Ik kwam hem net tegen.\nEr zijn vast anderen die de overige vragen kunnen beantwoorden, maar via google kom je zelf ook een heel eind.\nVooral nu je nog geen idee welke merken en types je wilt aan gaan schaffen is het lastig koffiedik kijken verder.\n\nNiek
Link naar reactie
Goh leuk dat je zo snel reageert Niekie30. Naast de oude meuk , heb ik een samsung smarttv , smart telefoon samsung en ipad. De smarttv is nog niet aangesloten op internet wel coax (heb geen 3ineenpakket, Dus wat ik nog wil aanschaffen is een Nas, IPcamera buiten en wellicht een tweede router. \r\nNu weet ikzelf niet zozeer wat nou het verschil is tussen flash en java kan iemand dat verduidelijken.\r\nJe linkjes heb ik bekeken, de 1e link is uitleg installeren 2 netwerken maar zover ben ik nog niet . de 2e link java-android ik denk dat je gelijk hebt , de derde link spelpunt-flash is alleen voor spelpunt-bingo-spellen geschikt gemaakt. Bij spelpunt zit ik bij schaken en die heeft java.\r\nIk wil als het even kan helemaal geen desktoppc of laptop meer van wat voor besturingssysteem dan ook. Eventueel schaf ik naast de Ipad nog een andere cheaptablet aan voor het spelen van spelpunt en asobrain zodra die sites aangepast zijn . voor het draaien op een tablet. \r\ngroetjes Don.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...