Ga naar inhoud

Glasvezel


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wij hebben bij ons ook een kabelnetwerk liggen die van UPC en die vertellen ook doodleuk dat de kabel dus net zo snel is als het glasvezel omdat er glasvezel zou liggen tot aan de wijkkast wat dus niet zo is.\nMaar de ervaringen van de mensen in ons en omliggende dorpen is van heel andere aard, zeker 60% is overgestapt naar glasvezel puur vanwege de kwaliteit van het beeld op de TV.
Link naar reactie
  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=stroke33;631571]...zeker 60% is overgestapt naar glasvezel puur vanwege de kwaliteit van het beeld op de TV.[/QUOTE]\r\nEn is dat niet de overgang van analoge kabel TV naar digitale TV ? Veel mensen kennen dat onderscheid niet, en tussen die twee is er natuurlijk een verschil.\r\n\r\nOok is het zo dat er bij analoge coax kabel TV storing kan ontstaan door het dvb-t (digitenne) systeem, en dat resulteert in interferentie strepen in verzadigde kleuren (althans zo ervaar ik het). De allerbeste coax kabels (hier gratis verstrekt trouwens) gebruikt bij je apparatuur (van TV naar muurdoos) kan dat remmen.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;631574]Nee dat is lang geleden al gebeurt, het gaat om digitaal signaal wat gewoon slecht is.[/QUOTE]\r\n\r\nLang niet iedereen is overgestapt op digitaal ,,want zo\'n kastje kost geld. Je kunt nog steeds gewoon analoog kijken ,overal!\r\nAls ze dan nu wel de overstap maken naar glas vezel ,is het wel een overstap van analoog naar digitaal. en daar zit groot verschil in.\r\n\r\nDigitaal over glasvezel ,of andere kabel kan volgens mij geen verschil in zitten. Het is allebei een digitaal signaal ,wat door je tv verwerkt wordt tot beeld. Als er storingen zijn krijg je blokjes of het beeld staat stil ,maar het wordt nooit minder scherp of minder van kleur.\r\n\r\n\r\nWat een gezeur op dit topic. Zolang je niet bij elkaar naar de tv kunt kijken kun je NOOIT beoordelen of bij iemand de kwaliteit minder is als die van jouw.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;631606]\nDigitaal over glasvezel ,of andere kabel kan volgens mij geen verschil in zitten. Het is allebei een digitaal signaal ,wat door je tv verwerkt wordt tot beeld. Als er storingen zijn krijg je blokjes of het beeld staat stil ,maar het wordt nooit minder scherp of minder van kleur.[/QUOTE]\nYep, een slecht signaal bij analoog resulteert over het algemeen in dansende streepjes, spikkels (\'sneeuw\') of storende horizontale spikkellijntjes b.v. door brommers.\nAnaloog kan dacht ik ook onscherp worden (zonder sneeuw) maar dan is er in de kabelcentrale waarschijnlijk een versterker niet in orde.\n\nBij een slecht digitaal signaal is de algemene beeldindruk wel scherp en goed, maar verblokken er van allerlei velden samen tot niets, en soms helemaal geen beeld. Het signaal kan niet zwak ontvangen worden, het is er of het is er (een kort moment) niet.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Hmm dan is de schotel ontvangst dus ook niet overgegaan op digitaal jaren geleden want bij slechte ontvangst word toch echt het beeld streperig of wazig. Er moest een speciale ontvanger voor worden gekocht want de analoge ontvanger werkte niet meer.\nDe afstelling van de schotel kwam wel een stuk nauwkeuriger.\n \nBij de HD kanalen evenwel word het beeld nooit wazig of streperig alleen net wat je zegt alleen blokkerig of ineens geen beeld meer met sneeuw en regen.\n\nEr is dus wel verschil tussen digitaal en digitaal.
Link naar reactie
Schotels zijn een aantal jaar geleden inderdaat over gegaan op digitaal ,maar ze zijn er waarschijnlijk nog steeds als analoog .Heb een aantal jaren geleden zo\'n ding gekocht ,compleet voor 100 euro (conrad) Dan heb je minder kanalen ,maar werkt nog steeds.\nVoor digitaal moest de tuner vervangen worden ,en de LNB ,of hoe dat ding ook heet wat aan de schotel zit en waar het signaal langs binnen komt.\nMaar destijds was dat best prijzig.
Link naar reactie
De digitale satelliet ontvangers zijn zo duur niet meer, ik heb er hier 2 staan 1 met harde schijf en 1 zonder, de tweede koste 90 euro los in de internet winkel en de eerste was 100 euro bij kanaaldigitaal, een schotel set kost zo rond de 150 euro.\nAllebeide overigens met HD kanalen ontvangst.\n\nUiteraard zijn er ook veel duurdere systemen tot zelfs wel 3000 euro.\nZoals ik al schreef hebben alleen de HD kanalen last van artefacten (de blokjes in beeld en totaal wegval van beeld) bij slecht tot heel slecht weer.\n\nErik,\n\nAnaloge installaties worden allang niet meer verkocht, of eventueel alleen nog in speciale hobby zaken voor mensen die meer doen met satelliet doen dan enkel TV kijken, maar die zijn dan ook wel erg duur en heel groot, groter dan 3 m doorsnee en draaibaar. Die ontvangen er o/a het radio verkeer tussen ISS en de grondstations mee.
Link naar reactie
  • 5 weken later...
[QUOTE=Niekie30;631567]Die krijg ik ook, terwijl hier al glasvezel ligt, maar alleen nog even moet worden aangesloten. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nEr is in 2008 en 2009 een fout gemaakt met het aanleggen van glasvezel. De kabel werd gelegd tot in de verdeelkast van de wijk. Van daaruit bleef de verbinding met de huisadressen lopen via een bestaande en trage koperdraadverbinding. De blunder is door KPN bevestigd. KPN zegt met gedupeerde klanten contact op te nemen over een oplossing voor het eventueel te duur betaalde abonnement van de laatste vijf jaar.\r\n\r\n\r\nDe blunder met glasvezelverbinding heeft niet alleen in Hengelo plaats gehad. Ook bewoners in de gemeenten Roosendaal, Apeldoorn, Oosterhout en Zoeterwoude zijn op dezelfde wijze gedupeerd. Het zou gaan om in totaal 20.000 klanten.
Link naar reactie
Niek,\r\n\r\nMisschien is het een idee om even na te denken over het volgende, het fiber netwerk word aangelegd door Reggefiber en nu doet het feit zich voor dat 52% van de aandelen in handen van KPN is:o buiten dat is het natuurlijk ook zo dat de rest van de aanbieders soms met heel leuke aanbiedingen komen;) die toch niet langer mogen duren dan één jaar, let vooral op de extra\'s zoals bijvoorbeeld de 100 gratis films kijken bij XS4All:cool:
Link naar reactie
Hier legt CIF het aan. En het maakt me niet uit van wie het is. Het is de provider die al 18 of 20 jaar het internet signaal in dit gebied verzorgt en dat gaan ze nu over het glasvezel netwerk doen.\nDe eerste jaren met wat problemen toendertijd, maar ze waren ook de eerste in de wereld met internet via de kabel.\nIk ga sowieso al veel goedkoper werken met glasvezel.\nBovendien heb ik liever goede en bekende service, dan dat ik 10 of 20 euro minder betaal en storingen heb, met een onbereikbare helpdesk.\nIk ben overigens totaal geen film liefhebber.:-)\n\nNiek
Link naar reactie
Ja je betaald nu dus nog steeds extra voor extra zenders. Die 13,50 nu en voor het plus pakket wat minder, dus wat dat betreft is er niets verandert.\r\n\r\nMaar sinds de komst van HD zijn wel die gratis films en series erbij gekomen, vermits je uiteraard voorzien bent van een ontvanger die ITV aan kan, anders heb je er niets aan.:)\r\nBij xs4all kosten die 100 films niets. Alleen is dat bij Ziggo volgens mij maandelijks en worden ze met enige regelmaat ververst. Bij xs4all ga je na die 100 films betalen, als ik het goed gelezen heb.\r\n\r\nBuiten dat feit is xs4all veel duurder met de internet snelheid en bij Ziggo gaat TV niet ten koste van de snelheid. Dus ik zou ook Ziggo nemen.;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...