Ga naar inhoud

Glasvezel


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ken nog een geval , daar kunnen ze niet met de glasvezel in de meterkast komen , betonnen gebouw.\r\nBinnendoor dan moet die kabel bij andere mensen door het appartement , geeft de eigenaar van het gebouw geen toestemming voor.\r\n\r\nBuiten langs de Gevel idem dito pas gerenoveerd , dus de eigenaar wil daar geen kabels op hebben .\r\nOok voor vernielingen is dat een kwetsbare plek.
Link naar reactie
Ik heb toch maar even gebeld met de provider, omdat ik mijn abonnement ben aangegaan in 2011 toen de glasvezel hier nog moest worden aangelegd, had ik gekozen voor het zilver pakket zoals dat toen heette (brons, zilver, goud) de termen zijn verandert en daarmee ook de abonnementen en de snelheden (instap 50/50, standaard 100/100, premium 500/500) daardoor had ik dus een lagere snelheid.\r\nAlles even hersteld was zo gebeurt en een en al vriendelijkheid (ik ben overigens niet anders gewend van mijn provider al 20 jaar lang)\r\nIk heb net even opnieuw getest de snelheid klopt nu wel 100/100 en gelijk even een film gedownload van 5 Gb, deze was in 6 minuten binnen;)\r\n\r\nNu maar hopen dat heel Nederland binnenkort op glasvezel overgaat.\r\nHet gaf tijdens de aanleg buiten minimaal rommel en ook het naar binnen brengen was in een poep en een zucht gebeurt.\r\nDe activatie was binnen 20 minuten dus rond en was alle geregeld, en nu dus na één telefoontje is het dus echt helemaal af en kunnen we aan het eind van de maand de schotels van het dak halen om verder alleen nog te genieten van de glasvezel.(D)\r\n\r\nHet scheelt hopelijk weer een hoop ergernis en koukleumen als de schotel weer eens was verwaaid in de storm.:mrgreen:
Link naar reactie
Het gaat in dit geval niet perse om het internet maar meer om de beeldkwaliteit van de televisie.\r\nBij ons is de kabel ondanks de digitalisering enkele jaren geleden nog net zo slecht als 20 jaar geleden toen het nog analoog was, het analoge signaal van de satelliet was zeker 10X beter dan het analoge signaal van de kabel toen.:(\r\nEn hetzelfde geld hier voor het verschil in digitaal kabelsignaal en satelliet signaal op heden nog steeds.:(\r\nFamilie een eindje verderop in de straat heeft nu ook hetzelfde als ik heb alleen een lagere bit-rate 50/50 maar zij hebben ook nog de kabel niet opgezegd (gebeurt aan het eind van deze maand) dus kun je het naast elkaar zien en dat is echt betreurenswaardig welk een abominabele kwaliteit de kabel levert.+o(\r\n\r\nWat ik wel zal missen zijn de voetbalwedstrijden die we samen keken bij mij omdat mijn beeld van de satelliet vele malen beter was dus.(D):cry:\r\n\r\nMaar we kunnen nu om beurten bij elkaar gaan kijken:p(D)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;630621]Bij ons is de kabel ondanks de digitalisering enkele jaren geleden nog net zo slecht als 20 jaar geleden toen het nog analoog was, het analoge signaal van de satelliet was zeker 10X beter dan het analoge signaal van de kabel toen.:([/QUOTE]\r\n\r\nIk kan je daar niet helemaal volgen...\r\nHet analoge kabelsignaal is nog steeds analoog. Daar kan ditigalisering niets aan veranderen.\r\n\r\nDigitale tv over de kabel is wat anders. Daar betekent de kwaliteit van de kabel alleen \"je kunt het wel of je kunt het niet zonder storingen ontvangen\". De kwaliteit van het beeld op het moment dat je beeld hebt is niet afhankelijk van de kwaliteit van de kabel.\r\n\r\nWat wel zou kunnen is dat digitale tv over glasvezel in een hogere bitrate wordt uitgezonden dan digitale tv over de kabel. Dan ga je het verschil wel zien natuurlijk. Ik zou het op zich wel interessant vinden om er achter te komen of dat inderdaad zo is. Nu kan ik hier geen glasvezel, dus ben op de kabel aangewezen (adsl ga ik niet meer aan beginnen), maar toch.
Link naar reactie
Bij het digitale tv signaal via de kabel is het verschil tussen bijvoorbeeld Nederland 1 en Nederland 1 HD niet te zien het beeld is gewoon onscherp en nee het heeft niets met de tv te maken want het beeld is nu perfect op zowel Nederland 1 en Nederland 1 HD en bij de HD voetbal uitzendingen van sport 1 HD is het beeld nog beter.\n\nIk heb dat al en keer met twee gelijke toen nog CRT TV\'s laten zien aan de monteurs van UPC en toen werd mij duidelijk te verstaan gegeven dat zij die kwaliteit nooit konden halen.\nMaar de beleving word pas echt erg als je het naast elkaar ziet, kabel digitaal en satelliet digitaal het verschil werd nog erger toe ik overschakelde naar een analoge zender op de satelliet die ook nog analoog op de kabel zat \n\nAls ik nu bij familie overschakel tussen kabel en glasvezel op de zenders Nederland 1 en Nederland 1 HD dan is het beeld van de kabel waziger.
Link naar reactie
Ik heb even wat gegoogled, en ben het volgende tegen gekomen:\n Ziggo, SD 7 Mbps, HD 12 Mbps\n Glasvezel, SD 8 Mbit MPEG2, HD: 13~14Mbit MPEG4\n\nIn hoeverre de bronnen betrouwbaar zijn weet ik niet, maar zie het als het bewijs dat tv via glasvezel inderdaad beter is.\n\nKPN\'s tv over ADSL zou het met slechts 4 Mbps voor SD en 8 Mbps voor HD moeten doen.
Link naar reactie
Ziggo gebruikt ook glasvezel ,,alleen het laatste stuk van verdeelkast tot huizen niet.\r\nDigitale tv ,in dezelfde resolutie is volgens mij overal even scherp . Daar heeft het soort kabel niks mee te maken. Als het signaal snel genoeg gaat om de tv zonder storing van beeld te kunnen blijven voorzien zal er geen verschil zijn.
Link naar reactie
Iets anders....in mijn straat is bij rioolrenovatie de glasvezelkabel kapot getrokken door een dragline. Dan komt er zo\'n pief met een hightech apparaatje die glasvezelsprietjes effe aan mekaar lassen maar ik vraag me af of die lichtpulsen nu wel net zo vlot doorgejaagd worden. Iemand enig idee? Ik heb nu nog kabel en kan kiezen maar vrees een slecht(er) beeld door die las.
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;630679]Iets anders....in mijn straat is bij rioolrenovatie de glasvezelkabel kapot getrokken door een dragline. Dan komt er zo\'n pief met een hightech apparaatje die glasvezelsprietjes effe aan mekaar lassen maar ik vraag me af of die lichtpulsen nu wel net zo vlot doorgejaagd worden. Iemand enig idee? Ik heb nu nog kabel en kan kiezen maar vrees een slecht(er) beeld door die las.[/QUOTE]\r\n\r\nJe kunt het glasvezel abonnement een poosje naast nemen, abonnementen zijn tegenwoordig per maand opzegbaar.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...