Ga naar inhoud

Hacken mailprogramma


Aanbevolen berichten

Ik zou als eerste het wachtwoord veranderen en goed naar de beveiliging van e.e.a. kijken. Maar als dat ding bij een provider staat, kan je zo de helpdesk bellen en vragen of de mailbox soms ook wordt uitgelezen van een ander IP dan het jouwe. \nBij mijn provider kreeg ik op die vraag gewoon antwoord. Ze zullen echter niet vertellen, als dat zo is, vanaf welk ip er dan mee gelezen wordt.\n\nNiek
Link naar reactie
Dat is makkelijk genoeg te doen als ze het email wachtwoord achterhaald hebben.\r\n\r\nErvaring met mijn klanten heeft al geleerd dat er trojans zijn die dit doen, alhoewel degenen die de wachtwoorden krijgen, dat over het algemeen gebruiken om er spam mee te versturen.\r\n\r\nDus vraag aan Vaisonne.... om welke reden heeft je man dat idee?\r\nLaat je man de pc eens scannen met Malware Bytes, liefst -voor- dat je de wachtwoorden wijzigt, want als er iets in zit heeft wachtwoorden wijzigen van tevoren weinig zin.
Link naar reactie
We krijgen geen gekke mails of er worden mails verzonden vanaf ons adres. De indruk die hij heeft komt doordat er specifieke woorden worden gebruikt waarvan hij denkt dat hij de enige is die dingen zo verwoord. \nOndertussen hebben we alles nagelopen en de wachtwoorden veranderd dus we wachten verder even af.\nBedankt voor alle tips en het meedenken!!!
Link naar reactie
Oke prima bedankt.\r\nHou het gewoon even in de gaten voor de zekerheid. Dat er niets uit die scan is gekomen is in elk geval een teken dat er vermoedelijk geen trojan of virus is wat een wachtwoord gestolen heeft.\r\n\r\nDat iemand een bepaade manier van bewoordingen overneemt kan gebeuren als hij deze vaker in een mail leest en dat ook wel interessant vind. Gebeurt mij ook wel eens bij de zaak en ook bij gewone mail communicatie.\r\n\r\nDoch men wete maar nooit dus gewoon in de gaten houden, zolang er geen gekke dingen gebeuren is er vermoedelijk niets aan de hand. Het kan nooit kwaad na te vragen als zich iets voordoet.\r\nSuc6.
Link naar reactie
[quote]iemand kan je email adres gebruiken om namens jouw te verzenden terwijl hij jouw wachtwoord niet weet[/quote]\r\nDat klopt, maar dan kan de ontvanger in de header altijd zien dat ie daadwerkelijk ergens anders vandaan komt.\r\nMoet je wel een beetje verstand van header hebben. Echter dan gaat het alleen om mail verzenden, niet om mail lezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...