Ga naar inhoud

Netwerk met Horizon TV box


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\nIk lees hier allerhande info over twee routers in een netwerk, maar ik kom er niet goed uit.\r\nDe situatie die ik wil opzetten is ook wel anders denk ik.\r\n\r\nIk heb een wifi ADSL/router de SMC7904WBRA. Die heb ik altijd gebruikt voor mijn thuisnetwerk in combinatie met ADSL internet.\r\nNu ben ik overgestapt naar de UPC Horizon TV box met internet (ik weet nog niet of ik er zo blij mee moet zijn, maar dat is een ander verhaal). Ik wil de oude router gebruiken om internet door te geven aan een audioreceiver met internetradio die op de eerste verdieping staat.\r\n\r\nIk heb de UPC Horizon box via het menu opgenomen in het bestaande thuisnetwerk. Internet op de PC via de Horizon box werkt zonder problemen.\r\nIk heb de SMC router naar boven verhuisd en via een netwerkkabel aan de audioreceiver verbonden. Ik kan vanaf de PC de audioreceiver gewoon zien en op de audioreceiver kan ik ook de gedeelde mediabestanden die op mijn PC staan afspelen. Ik krijg op deze manier alleen geen internetverbinding op de audioreceiver.\r\nDoe ik iets fout? Moet ik de zaak op een andere manier aan elkaar hangen? Moet ie ergens wat instellingen veranderen?\r\n\r\nAls iemand me een stap voor stap uitleg zou kunnen geven dan zou dat fijn zijn. Ik ben wel een beetje technisch maar al die technische netwerktermen begrijp ik niet zo goed.\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
[quote]Doe ik iets fout? Moet ik de zaak op een andere manier aan elkaar hangen? Moet ie ergens wat instellingen veranderen?[/quote]\r\nHeb je de SMC router als switch ingesteld? Ja dan moet je wat instellingen veranderen.\r\nWe hebben juist een stap voor stap uitleg gegeven in het onderwerp wat bovenaan staat.\r\n\r\nJouw situatie is niet anders dan wat [url=http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=625207&postcount=2][u][color=red]hier[/u][/color][/url] (klik) omschreven staat v.w.b. wat je doen moet.\r\n\r\nIk zou zeggen probeer dat eerst uit en als je er niet uit komt, geef dan aan wat er niet lukt.\r\nHet kan wel zijn dat jouw ip range anders is, maar dat hoef je dan maar naar jouw ip range aan te passen.
Link naar reactie
Hallo BlackTiger,\r\nBedankt voor de snelle reactie. Ik had die draad al zitten doorlezen (al moeilijk genoeg voor mij).\r\nMaar ik loop al vast bij de eerste stap. Ik heb geen idee hoe ik in de instellingen van de router in de Horizon kan kijken en daar wijzigingen in kan aanbrengen.\r\nAls ik de Horizon met een netwerkkabel aan mijn PC hang dan signaleer hij een netwerk. Bij de eigenschappen zie ik dit (zie bijlage)\r\n\r\nBetekent dit dat er maar één IP-adres is en dat ik daar verder niest aan hoef te doen?
Link naar reactie
Ik heb daarna ook even in de tweede router gekeken want daar kan ik wel gewoon instellingen veranderen. Maar dan zie ik niet zo direct waar ik moet zijn. De pagina waar de meeste dingen op staan die in je handleiding worden genoemd staan op deze pagina (zie bijlage), maar dan weet ik nog niet welke keuze ik moet maken.
Link naar reactie
HA, daar ben ik weer :)\r\n\r\nIk heb kunnen inloggen in de Horizon. Daar zie ik dat het laagste IP-adres 192.168.2.104 is met een poolsize van 19 (dus tot 123). Er staat echter dat ik die niet kan veranderen.\r\nIk neem dus aan dat ik de Horizon verder met rust moet laten en alles moet regelen op de SMC. Nu nog de juiste plekken vinden waar ik dingen moet veranderen. Als je me daar mee kunt helpen dan kom ik er denk ik wel :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...