Ga naar inhoud

draadloze router aansluiten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allen,\r\n\r\nAllereerst: voor iedereen die dit leest: het allerbeste voor 2013!\r\n\r\nDe reden van deze post:\r\n\r\nIk heb een draadloos WiFi-modem van Ziggo. Een Ubee EVW 3200 om precies te zijn. Dat ding hangt in mijn meterkast. Met het gevolg dat het WiFi-signaal in mijn huiskamer erg zwak en instabiel is. Als ik geluk heb....\r\n\r\nOm dit probleem te tackelen heb ik het volgende bedacht. Ik wil een draadloze router installeren in mijn woonkamer. Die router wil ik vervolgens verbinden met het draadloze modem in mijn meterkast via het snelste type netwerk kabel. Dit is toch CAT7?. Die netwerkkabel wil ik ook mooi \'wegwerken\' door deze via een loos stopcontact naar de meterkast te trekken.\r\n\r\nNu heb ik 2 vragen:\r\n\r\n1. Heeft iemand ervaring met het trekken van een (CAT7) netwerk kabel door een loos stopcontact? Zo ja, kan dit zonder problemen?\r\n\r\n2. Natuurlijk ben ik ook op zoek naar een (zeer) goede draadloze router. Suggesties iemand?\r\n\r\n\r\nIk hoor graag en alvast bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie
Allereerst ook de beste wensen voor 2013.\n;Mijn ervaring is dat een UTP kabel een slechte treksterkte heeft dus je moet heel voorzichtig zijn met het door de buis trekken van de kabel.\nverder zul je de ene stekker er naderhand aan moeten zetten want ik denk niet dat er een complete stekker door de buis past. \nvoor wat betreft een goede router duur hoeft niet persé goed te zijn ik heb er niet veel ervaring mee maar linksys is in mijn opinie geen slechte keus.\nMaar euh..... waarom zet je die Ubee niet in de kamer en verleng je de kabel vanuit jouw meterkast niet door die loze buis naar je huiskamer?
Link naar reactie
Ook de besten wensen van mij!\r\nTja... Cat7... dan ben je wel voorbereid op de toekomst, die kan 10 Gigabit aan.\r\nWat bedoel je met een \"loos\" stopcontact? Bedoel je die gele pijp waar normaliter draad voor stopcontacten wordt getrokken (ook wel pijlenbuis oftewel pvc electriciteitspijp)?\r\n\r\n1.) Zoja, dat zou normaliter wel kunnen. De kabel is ook wel ietwat afgeschermd, maar het is toch niet goed om UTP kabel direct tegen elektriciteitskabel op te leggen. Dus zolang dat niet gebeurt is er niets aan de hand. Gebeurt dit wel is er normaliter nog niets aan de hand maar is er een iets grotere kans op storingen, ligt er aan hoe goed die elektriciteitskabel weer geisoleerd is etc.\r\n\r\n2.) Er zijn er velen. Ik ben zelf niet kapot van het merk maar dat is een ervaring van lang geleden. In november werd de Sitecom WLR-6000 als beste getest door de consumentenbond.\r\nHet voordeel van Sitecom is dat als je deze registreert, je er dan 10 jaar fabrieksgarantie op hebt. In het goedkopere segment kun je daarnaast ook kijken naar Linksys en bijv. D-Link etc.\r\n\r\nAndere goede routers zitten in het hogere prijssegment, dan moet je gaan denken aan bijvoorbeeld de Fritzbox (bijv. de 7390) of de Draytek. Het leuke van de Fritzbox is dat je daar ook een soort van telefooncentrale van kunt maken, dat zit ingebouwd in de firmware.\r\nHandig als je via Voip wilt bellen o.a.
Link naar reactie
Tis een modem/router dat ding, een extender in de woonkamer zou al zomaar voldoende kunnen zijn.\r\n\r\nOf die Ubee EVW 3200 alleen als modem gebruiken in bridge mode met \"radio\" uit.\r\nOverigens ben ik in het bezit van een Belkin Play Max die een Netgear W3000 ( prut ding) heeft vervangen, een dual-band, wel zo handig.
Link naar reactie
[quote]Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan.[/quote]\r\nHeel simpel, omdat die makkelijk oplossing van jou even duur is als een \"moeilijke\" oplossing die helemaal niet zo moeilijk is.\r\nDaarom raad ik ook vrijwel nooit een range extender aan. Qua prijskaartje hebt je daar ook een mooie draadloze router voor, die je altijd kunt inzetten met als voordeel dat je dan ook nog 4 switchpoorten hebt. alleen maar voordeel dus.\r\n\r\nJe kunt inderdaad ook de Ubee in bridgemode zetten en dan heb je al helemaal niks aan range extenders of wifi versterkers en dus wel degelijk een router nodig, dat is voordeel 3. Je kunt het modem in bridgemode zetten en dan kun je nog steeds je router gebruiken.:)\r\n\r\nEen router heeft dus alleen maar voordelen boven andere apparatuur.\r\nIn bridgemode laten zetten van de Ubee is misschien nog de beste oplossing aangezien bekend is dat het wifi bereik van die Ubee dingen niet bepaald geweldig is.
Link naar reactie
Moet gewoon kunnen, heb paar dagen terug voor een maat de utp kabel getrokken naar de 1ste etage met een trekveer, alleen weet ik niet of jij wel een trekveer hebt. En ja de advies is het toch zonder de RJ45 connectoren te doen en ze later erop te krimpen, anders krijg je ze never nooit door de goot heen. Zolang er geen andere kabels in de goot zitten moet het geen probleem zijn en goed advies van hierboven is de wifi uit te zetten op je modem in de meterkast en de externe router als je wifi apparaat te gebruiken. De modem moet in de meterkast blijven omdat ziggo advisseert die zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting te houden.
Link naar reactie
Als er al een niet gebruikte kabel in de buis zit, tape je daar de utp aan zonder stekker en trekt met de oude kabel, de nieuwe erin. (Heb je geen trekveer nodig)\n\nBij de Praxis etc. verkopen ze hele mooie opbouw muurcontacten voor utp, met een kaartje erbij hoe je de 8 gekleurde draadjes moet aansluiten. \n\nEn lees deze even door, over hoe je 2 routers in 1 netwerk zet. [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75078&highlight=routers[/url]\n\nAls alles toch draadloos in je huis is, zou ik trouwens voor een acces point gaan en gewoon Cat 6 kabel nemen \nVoordeel acces point: Veel gemakkelijker te configureren. \n\nNiek
Link naar reactie
Nadeel: Accesspoint=even duur als een router. Zelfde nadeel dus als een range extender.\r\n\r\nEn zoveel moeilijker is een router niet te configureren, alleen even zorgen dat je LAN range binnen de juiste ip range valt en da\'s alles. Voor de rest is de configuratie voor het draadloze deel hetzelfde als bij een Accespoint. Router blijft handiger. Zeker als je eventueel nog in bridgemode wilt met het modem, daar kan een AP namelijk ook niets mee.
Link naar reactie
cat7 is echt niet eenvoudig door een elektriciteitsbuis te trekken, is behoorlijk dik en stug voor deze doeleinden.maar kan wel.vooral bij die ribbelpijp de zgn flex is het een rotklus.net zoals niek zegt, zorg ervoor dat de kabel in de muur niet teveel naast 220 leidingen lopen, 6 meter maximaal vlak naast elkaar. wil je toch 10 Gig aan snelheid kunnen halen is cat6E ook genoeg. heb je genoeg aan 1GB dan zou ik gewoon cat5E adviseren. is deze kabel alleen voor je ubee bedoeld dan is cat5E voldoende. kijk even in je menu van de ubee of je output power op 100 procent staat, en inderdaad de sterkte is niet om over naar huis te schrijven.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;629918]\r\n\r\nBij de Praxis etc. verkopen ze hele mooie opbouw muurcontacten voor utp, met een kaartje erbij hoe je de 8 gekleurde draadjes moet aansluiten. \r\n\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nJe moet dan wel stug kabel gebruiken en aan beide kanten zo\'n doosje plaatsen, flexibel kabel krijg je niet (nouwelijks) op een wandcontactdoos.\r\n\r\nNiels
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;630117]Je moet dan wel stug kabel gebruiken en aan beide kanten zo\'n doosje plaatsen, flexibel kabel krijg je niet (nouwelijks) op een wandcontactdoos.\r\n\r\nNiels[/QUOTE]\r\n\r\nAan 1 kant kan de stekker er gewoon aan blijven, want die hoeft niet door de buis. Ik heb pas alles hier vervangen voor Cat6E en een dubbele netwerkkabel naar m\'n NAS neergelegd. Weer aan de zelfde doosjes. Maar inderdaad wel draad met een harde kern gebruikt. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;630126]Aan 1 kant kan de stekker er gewoon aan blijven, want die hoeft niet door de buis. Ik heb pas alles hier vervangen voor Cat6E en een dubbele netwerkkabel naar m\'n NAS neergelegd. Weer aan de zelfde doosjes. Maar inderdaad wel draad met een harde kern gebruikt. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben momenteel een bedraad netwerk thuis aan het aanleggen, mijn vertrouwen in draadloos met meerdere computers tegelijk is niet zo groot, en heb een 10 inch patchpannel in de meterkast. (dit even ter info en niet echt on topic)\r\n\r\nNiels
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...