Ga naar inhoud
  • 0

Verwijder toolbars en andere rotzooi met1klik


Anoniem2

Vraag

Hallo Ik experimenteer met software\nzoals ik al eerder iets had gepost dat ik achteraf niet nuttig vond \nheb ik iets gemaakt wat heel handig is.\n\nDe naam van het programma Force Byte Detector gemaakt door mij.\n\nDit programma heb ik ontworpen om vooral toolbars makkelijk te kunnen verwijderen zonder daar een heel gedoe van te maken. Voorbeeld stel je hebt Claro LTD of Babylon of Ourworld toolbar etc geinstalleerd dan vind dit programma de toolbar en verwijderd hem. Niet alleen de bestanden maar ook de meeste dingen in het register en het beste van alles je hijacked settings zoals bijvoorbeeld search the web babylon word teruggezet naar google. Zo werd elk klein detail eruit gehaald dat de uninstaller van deze toolbars zelf niet kan.\n\nDe reden waarom ik dit ontworpen heb is vooral omdat ik vaak heb gemerkt dat bij gratis software soms zonder dat je het door hebt stiekem een toolbar erbij word geinstalleerd. \n\n\nHoe het programma eruit ziet:\n[IMG]https://dl.dropbox.com/u/42058000/forcebyte.png[/IMG]\n\nUitleg over de drie opties:\n\n[B]Scanner:[/B]\n\nDit kan bepaalde Rogue\'s detecteren denk hierbij aan neppe antivirus software. Toch raad ik je aan malwarebytes te gebruiken aangezien de database van hun veel groter is.\n[B]\nCleaner:[/B]\n\nHier kun je uit 2 opties kiezen: automatisch of handmatig\n\n[IMG]https://dl.dropbox.com/u/42058000/fbd2.png[/IMG]\n\nDoor [B]een keer op het vierkantje te drukken [/B]word de actie uitgevoerd!\nDit word in de volgende versie aangepast!\n\n[B]Destroyer:[/B] (het belangrijkste gedeelte van het programma)\n\nhet enige waar je op hoeft te drukken is scan en voor de rest gebeurt alles van zelf. De scan is ook vrij snel dus je zult niet lang hoeven te wachten (dit zelfde geld ook voor de anti malware scan)\n\nDe destroyer (vernietiger) scan is voor de toolbars\n[IMG]https://dl.dropbox.com/u/42058000/vern.png[/IMG]\n\n\nWeb Guard (kan alleen uitgevoerd worden via het tray icoontje)\nHier kan je de bescherming uit een aanzetten.\n\nHet werkt als volgende: De Host file word aangepast waarop een hele lijst met websites komt te staan. Dit houd in dat als je op die websites terecht komt er niets gebeurt. Dit is een handige bescherming voor kwaadaardige websites!\n\n[IMG]https://dl.dropbox.com/u/42058000/fbdweb.png[/IMG]\n\n[B]overige informatie:[/B]\n\nAlle functies hebben 1 knop zoals je ziet. Dit is om het makkelijk te maken zodat je meteen overzicht hebt op wat je uitvoert. Het programma zelf heeft een auto-updater dat inhoud dat het programma aan het begin zichzelf bekijkt of een nieuwe versie aanwezig is.\n\nOok ondersteund dit programma op het moment 2 talen: Nederlands en Engels.\n\nEn ondersteund dit programma Tray (dat houd in dat je het icoontje rechts onderin te zien krijgt.\n\n[IMG]https://dl.dropbox.com/u/42058000/trayfbd.png[/IMG]\n[IMG]https://dl.dropbox.com/u/42058000/tray2fbd.png[/IMG]\n\n[B]En als laatst:[/B]\n\nVerder zit er nog een feedback knop op die (als je geinstalleerd hebt) outlook opent zodat je mij een email kan sturen\n\nOok zit er nog een handleiding bij.\n\n\nProgramma informatie van bestanden:\n\nDe volgende bestanden worden aangemaakt:\n\n%temp% gm_ttt_*\n\nIE Fix.exe\nForce_Ty.dll\nForce_Byte_Detector_help.chm\nForce_B.dll\nForce.dat11.exe\nForce.dat2.exe\nForce.dat0.exe\nForce Byte Web Guard.exe\nFix_System.exe\nFeedback.exe\nfbd.ico\nD3DX8.dll\nByte_Force.dll\nGhostbyte (folder) met de dll: GhostByte.dll)\nAuroraForce (folder) met de dll: AuroraForce.dll)\n------------------------------------------------------------------\nStation C:/\n\nForceByteShutDown.exe (dit verwijderd de aangemaakt bestanden in de temp,Force Byte Web Guard.log en zichzelf zodat je geen rotzooi overhoud)\n\nForce Byte Web Guard.log (waar de bestanden van Web guard in zitten 3 stuks: (de HOST file,de file die het bestand overzet en de file die het bestand verwijderd)\n-----------------------------------------------------------------\nDit programma is compatibel met: Vista/7/8\nVirus total: [URL=\"https://www.virustotal.com/file/bad7d6499e884f8393cd7ecc0378be31d142a05cc1381a3572fef3f97ecadf80/analysis/1356875725/\"]https://www.virustotal.com/file/bad7d6499e884f8393cd7ecc0378be31d142a05cc1381a3572fef3f97ecadf80/analysis/1356875725/[/URL]\nSize: 3,34 MB\n\n(hoeft niet geinstalleerd te worden kan meteen worden uitgevoerd)\n\nMocht u interrese hebben\nDownload link: [url]https://www.box.com/s/79bgd5mdxjuvgvywtmcd[/url]
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Erg leuk en bedankt voor je inzet, maar ik zal dat programma niet gebruiken.\r\n[QUOTE]Door een keer op het vierkantje te drukken word de actie uitgevoerd![/QUOTE]\r\nDit kan natuurlijk niet! Normaal is het aanvinken en bevestigen. Wat jij doet is een groot risico, laat staan dat mensen exact weten wat een dergelijke optie precies betekent.\r\n\r\nMet die Toolbars vind ik te algemeen. Ik zou liever zien dat die de Toolbars signaleert en aangeeft en je dan kunt kiezen welke je wilt verwijderen. Of is dat te simpel gedacht?\r\n\r\n[QUOTE]en andere rotzooi[/QUOTE]\r\nDat is ook vaag en gevaarlijk. Wat voor de één rotzooi is kan voor de ander belangrijk zijn. Zo had ik eens een programma dat verwijderde op extensie. Dus alle .bak werden verwijderd zonder dat ik me daar van bewust was of wist. Een ramp want het programma WordPerfect werkt met vrije extensies. Bestandsnaam, 12345678.bak of vul zelf maar iets in. Zoiets moet natuurlijk nooit kunnen (dergelijke verwijderingen).
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE]Met die Toolbars vind ik te algemeen. Ik zou liever zien dat die de Toolbars signaleert en aangeeft en je dan kunt kiezen welke je wilt verwijderen. Of is dat te simpel gedacht? [/QUOTE]\n\nHij vraagt ook als het een toolbar vind of je hem wilt verwijderen of niet\nin die keuze ben je vrij in.\n\nBij elke optie staat ook beschreven wat het doet\n\nen met de vierkantje ik zal daar een andere oplossing voor vinden!\n\nBedankt voor de feedback\n\n[QUOTE]en andere rotzooi [/QUOTE]\n\nhet spijt me dat ik hier niet geheel duidelijk over was.\nom te beginnen heeft de rotzooi niks te maken met legale echte programma\'s bijvoorbeeld Microsoft office Word. ook heeft het verder niets met .bak files te maken.\n\nWat ik hiermee bedoel is het volgende: sommige programma\'s worden ook wel eens stiekem geinstalleerd zoals: Browser manager of Browser Companion deze worden soms meegeleverd bij toolbars.\nmet de rotzooi bedoel ik deze gevallen waaronder sommige spyware programma\'s.\n\nnogmaals bedankt voor de feedback en het is goed dat je het vraagt om enige verwarring tegen te gaan
Link naar reactie
  • 0
[IMG]https://dl.dropbox.com/u/42058000/fbdnew.png[/IMG]\r\n\r\nDe nieuwe versie vraagt bevestiging voordat je wat wilt verwijderen\r\nde interface is een beetje veranderd \r\nen via instellingen kun je bescherming aan en uit zetten waarbij alles automatisch word gedecteerd\r\n\r\nvoor enige vragen stel ze gerust :)\r\n(Via het pijltje rechtsboven kunt u de handleiding vinden)\r\n[URL=\"https://dl.dropbox.com/u/42058000/ForceByteCloud/Release/EN/release%20notes.log.ini\"]https://dl.dropbox.com/u/42058000/ForceByteCloud/Release/EN/release%20notes.log.ini[/URL]\r\nHier staan de geschiedenis van de programma versies in.\r\n\r\nOverigens zijn er meer toolbars en rogue antivirus signatures toegevoegd aan de anti-malware en destroyer guard. De nieuwe privacy guard beschermt je tegen cookies en schoont om de minuut al je cookies op (hierdoor krijg je geen problemen als je surft op internet)
Link naar reactie
  • 0
Jammer van de schrijffout: \'dit verwijderd\' in plaats van \'dit verwijdert\'. Let daar op! Anders lijk je onbetrouwbaar, net als in spammails! Houd je dus even bezig met spellingsregels. Dit (hij, zij, het) heeft stam (=verwijder) + t. Alleen als er een hulpwerkwoord bij staat, zoals worden en zijn, moet er een d staan! Is helemaal niet moeilijk om te onthouden! Hang dit boven je computer!\n\nJe snapt wel dat ik géén wiskunde/computerknobbel heb!
Link naar reactie
  • 0
Je signaleert 1 tiepfaut en daarmee zou het hele bericht onbetrouwbaar zijn? :(\n\nAls je dan toch iemand op een fout wijst, wees dan volledig. Er staat nog wel een d / t fout in, ik mis een paar punten en hier en daar een hoofdletter ontbreekt.\n\nAls het dan om spelling gaat: volgens mij is het plaatsen van een ! in de laatste drie zinnen (en vier in totaal) ook niet helemaal volgens de spellingregels.\nUitroepteken: Aan het eind van een bevel/uitroep.\n\nDaarnaast is het, volgens mij, wiskunde-/computerknobbel, met streepje.\n\nEr zijn genoeg topics alleen al op dit forum waar veel meer typefouten in staan.\n\nLaten we proberen om mensen te helpen. Als een topic echt onleesbaar wordt, omdat er geen enkel leesteken in staat en de woorden dusdanig afgekort worden dat het niet meer leesbaar is, geef ik je groot gelijk om er een opmerking over te plaatsen.
Link naar reactie
  • 0
Misschien dat de redactie er een artikeltje aan wil wijden?\nZal wel allang iemand een berichtje met deze tip gestuurd hebben :-)\n(vind het wel eens lachen als er weer eens een tip in staat die al eens in CID besproken was)\n\nBuiten de enkele vraagsteller zitten er op het forum toch meer ervaren mensen die met 2 muisklikken zo\'n toolbar kwijt zijn.\nMaar kom wel eens bij mensen die nog maar een klein scherm hebben en zomaar 6 of meer extra werkbalken verzameld hebben en geen idee hoe daar vanaf te geraken :-)\n\nVind de reacties trouwens best opbouwend en Johannes zegt het netjes en ook waarom dat belangrijk is en ben ik het wel mee eens. \n\nMet een vermelding in het blad zit je gelijk bij de juiste doelgroep en wij hier zullen het voornamelijk in het achterhoofd houden om in voorkomend geval het iemand aan te kunnen raden even dit tooltje te draaien.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Aladin;631195].......................Buiten de enkele vraagsteller zitten er op het forum toch meer ervaren mensen die met 2 muisklikken zo\'n toolbar kwijt zijn.\nMaar kom wel eens bij mensen die nog maar een klein scherm hebben en zomaar 6 of meer extra werkbalken verzameld hebben en geen idee hoe daar vanaf te geraken :-) ..................[/QUOTE]\nHoi Aladin.\n \nNou, met 2 klikken???\nIk heb ook weer eens last van Babylon, sinds gisteren.\nKrijg je niet weg met 2 klikken.\nWas er langere tijd vanaf, maar opeens zit alles er weer onder.\nOp elke partitie is weer een exe bestandje neergepleurt, en er staan op die partities meerdere Babylon dingen, dus je kunt verwijderen wat je wilt, even later is het er weer.\n \nBen weer zoekende hoe dat tegenwoordig wel definitief eraf kan, gaat blijkbaar steeds moeilijker.\n \nJe kunt nog zulke goede virusscanners en andere dingen gebruiken, ik gebruik ook steeds de laatste updates.\nBij installeren van iets let ik speciaal op de naam Babylon en andere toolbars om NIET aan te vinken.\nMaar in sommige gevallen betekend het UIT vinken juist Aanvinken.\nEn dat weet je dan niet, dus gaat het ongemerkt.\n \nIk baal ook weer als een stekker.\nGebruik overigens IE en Firefox.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Niekie30;632394]@Burgkop: een uitstekende try-out dus met dat programma van Jaguar91. Zelf blijf ik schoon, dus ga het niet testen.\nMaar wel knap gemaakt vind ik.\n\nNiek[/QUOTE]\nGeen idee, het verhaal is mij wat uitgebreid.\nHeb die ADWCleaner gebruikt, werkt makkelijk en in mijn geval doeltreffend.\n\nJe hoeft niets te installeren, dus je kunt er ook mee kijken of er zooi op je computer staat, zou je eens kunnen kijken voor de aardigheid.\nDenk toch dat iedereen wel ongemerkt wat op loopt.\nJe hoeft niets te verwijderen, dan kun je die cleaner weer verwijderen van buroblad, wordt niet geïnstalleerd.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Animal;632463]Daarom zeg ik ook \"tijdens installatie beter lezen\"[/QUOTE]\nJe snapt blijkbaar niet wat ik bedoel, dat heeft geen bal met lezen te maken.\nAls er staat: ik wil ...... installeren, dan moet je dat normaal gesproken aanvinken.\nWil je het niet hebben, dan vink je het uit.\n\nHet vakje is dan leeg.\nMaar toch wordt het dan geïnstalleerd.\n\nZo doe je dat altijd, gaat meestal goed en dat weten veel van die grappenmakers. Dus draaien ze het onzichtbaar om en als gebruiker zie je dat niet.\n\nHet is wel een ergernis, temeer ik er juist heel goed op let.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=burgkop;632467]Je snapt blijkbaar niet wat ik bedoel, dat heeft geen bal met lezen te maken.\r\nAls er staat: ik wil ...... installeren, dan moet je dat normaal gesproken aanvinken.\r\nWil je het niet hebben, dan vink je het uit.\r\n\r\nHet vakje is dan leeg.\r\nMaar toch wordt het dan geïnstalleerd.\r\n\r\nZo doe je dat altijd, gaat meestal goed en dat weten veel van die grappenmakers. Dus draaien ze het onzichtbaar om en als gebruiker zie je dat niet.\r\n\r\nHet is wel een ergernis, temeer ik er juist heel goed op let.[/QUOTE]\r\n..\r\nDus toch maar goed kijken , wat ze voor je in petto hebben.\r\n\r\nNiet goed lezen of kijken ,geeft vaak veel gratis rommel .:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...