Ga naar inhoud

Wijzigen van de iTunes music map


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een aparte schijf voor mijn muziek - [I][COLOR=\"Lime\"][COLOR=\"YellowGreen\"][COLOR=\"SeaGreen\"]Muziek (E: )[/COLOR][/COLOR][/COLOR] [/I] (geen externe). Als ik muziek binnen haal en het naar iTunes wil overbrengen. Plaats ik het muziek bestand op deze E-schijf en sleep het daarna naar iTunes.\n\nMaar dit kan gemakkelijker. Er is een map genaamd - [I]Automatisch toevoegen aan iTunes[/I] – wat het al zegt, als je in deze map een muziekbestand sleept, word het automatisch in iTunes gezet, maar tegelijkertijd verhuist hij het muziekbestand naar de map - [COLOR=\"Red\"][I]Mijn muziek\\iTunes\\iTunes Media\\Music[/I][/COLOR]. Als ik deze directory nou kan wijzigen naar - [I][COLOR=\"lime\"][COLOR=\"SeaGreen\"]Muziek (E: )[/COLOR][/COLOR][/I] - staat de muziek gelijk op de juiste plaats. Handig, maar\n\nIn iTunes kan je onder voorkeuren ALLEEN de plaats van de iTunes Media map wijzigen – [I][COLOR=\"red\"]Mijn muziek\\iTunes\\iTunes Media[/COLOR][/I]) -, dus niet de map die daar in staat “de Music map” - ).[I] [COLOR=\"red\"]Mijn muziek\\iTunes\\iTunes Media\\Music[/COLOR][/I] -. \n\nMijn vraag is Hoe kan deze directory wijzigen.[I] [COLOR=\"red\"]Mijn muziek\\iTunes\\iTunes Media\\Music[/COLOR][/I] naar - [COLOR=\"SeaGreen\"][I]Muziek (E: )[/I][/COLOR]
Link naar reactie
Dus simpeler gezegd, je hebt films, podcasts etc, maar je muziek wil je apart houden? Dan moet je de functie \'Keep iTunes Media folder organized\' uitzetten.\n\nWat je ook kan doen, maar wel een veel lelijkere manier is, is om een ntfs junction te maken van die music folder naar je E:\\ schijf. Om dit te doen moet je de folder \'music\' weggooien, Command Prompt openen als administrator en het volgende typen:\nmklink /j C:\\Users\\hoppeta\\Mijn muziek\\iTunes\\iTunes Media\\Music E:\\Music\n(vul voor jezelf het juiste pad in)\nDat moet het doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...