Ga naar inhoud

Spam van bekende afzender


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Iemand die ik ken en ook in mijn lijst in hotmail staat, heeft mij een Engelstalig bericht gestuurd om naar een bepaalde link te gaan. Natuurlijk heb ik niet op die link geklikt, want ik wist zeker dat het niet van die persoon kon afkomen, maar het email adres was wel exact hetzelfde als van die persoon.\r\n\r\nIk heb dit tegen de betreffende persoon gezegd en deze gaf aan dat meerdere mensen zo\'n mail van die bekende van mij hebben ontvangen. Hoe is dit mogelijk? Ik heb aangegeven dat die persoon even het wachtwoord moest wijzigen van het hotmail account. Is het dan opgelost of zit het probleem ergens anders?\r\n\r\nGroet
Link naar reactie
Het advies om z\'n ww van z\'n hotmail account te veranderen is een begin, maar ook moet hij z\'n PC scannen op virussen, malware, en andere enge zaken. Het lijkt er nl op dat er iets op z\'n PC staat dat toegang heeft tot minimaal z\'n adreslijst in hotmail. Hij heeft dan de zgn Zombie PC, die dus het werk opknapt voor spammers die zijn PC gebruiken om nog meer van die troep de wereld rond te sturen en daarbij ook andere PC\'s weer besmetten. Dus zal je ook je eigen PC goed moeten scannen. \nBegin eens met[URL=\"http://www.malwarebytes.org/products/\"] MBAM[/URL] neem gewoon de Free versie en zorg dat deze wordt ge-update (is een onderdeel van de installatie, maar sla het niet over) Ik raad je aan meteen voor een diepe scan te kiezen en als er wat gevonden wordt dit ook meteen te laten verwijderen. Geef deze tip ook even door aan je vriend. Succes.
Link naar reactie
Niekie30, dat klopt, maar Apple heeft daar al een update voor gegeven. \r\n\r\nHeb zowel Sophos Anti virus, als ClamXav geprobeerd gisteren. Niets gevonden, gelukkig, maar wat een programma\'s joh! Meteen weer eraf gehaald van mijn Mac. Ze maken de Mac alleen maar langzamer.\r\n\r\nDesalniettemin, terugkomend op mijn eerste vraag. Als je een Mac hebt en je hebt het wachtwoord van hotmail gewijzigd, kunnen ze dan nog steeds in je Mac komen via dat Zombie Pc idee, zoals Anacho aangeeft?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...