Ga naar inhoud

mail overzetten op nieuwe PC


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb nu het Windows mail programma op mijn pc staan. Dit tot volle tevredenheid. Komend weekend ga ik m`n pc vervangen en mijn vragen zijn :\r\n\r\n1. moet ik windowsmail op de nieuwe pc opnieuw installeren (denk het wel)\r\n2. als dat gelukt is , blijft het mailprogramma op mijn oude pc dan ook nog werken ?\r\n\r\nOude pc heeft windows vista, nieuwe windows 7. Ik heb internet via UPC en op hun site zie ik een instructie staan hoe windowsmail te installeren. Dit lijkt me niet zo moeilijk alhoewel ik een redelijke leek ben, maar hebben jullie nog Tips voor mij ? Na het weekend laat ik weten of alles gelukt is
Link naar reactie
Gebruik de optie mail exporteren van Windows Mail [was toch Vista op die Computer]\r\n\r\nHet oude Windows Mail programma blijft zolang je er niets aan verandert gewoon werken.\r\n\r\n.\r\n.\r\n\r\nEn op de W7 Computer kun je Windows Live Mail installeren . \r\n\r\nEr zijn natuurlijk nog meer mail programma\'s dat is dan eigen keuze
Link naar reactie
De voor mij al ruim 10 jaar de meest veilige methode is Mozilla Thunderbird in combinatie met Mozbackup en heb dus voor de extra veiligheid twee kopijen op twee externe schijven staan.\nMozilla Thunderbird neemt als je dat wilt alle instellingen over van Windows Live Mail zodat je eigenlijk alleen nog Mozilla Thunderbird op je nieuwe Windows 7 ja zelfs 8 computer hoeft te installeren zonder instellingen en dan met Mozbackup op de nieuwe PC de backup terug te zetten. Overigens als je Mozbackup installeert op je oude PC dan kun je na het maken van de backup de map waarin Mozbackup staat op een stick zetten te samen met de backup file en dan Mozbackup starten op de nieuwe PC vanaf de Stick en hoef je Mozbackup niet eens te installeren op je nieuwe PC.
Link naar reactie
Als Windows Live Mail niet in de programma\'s op je nieuwe pc voorkomt:\n\nDownload op de nieuwe pc dan vanaf hier [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-live/essentials-home[/url] Windows live Essentials. Kies tijdens het downloaden voor \"Onderdelen downloaden\" en vink uit wat je niet nodig hebt. (Het zijn 8 of 9 onderdelen). Laat in elk geval Windows live mail geselecteerd staan.\nDat programma installeer je op de nieuwe pc. \n\nOp de oude pc kies je in WindowsMail voor exporteren ( het meest linker menu bovenaan) en kiest als locatie een map op een externe schijf.\nDan naar contactpersonen: Ook die exporteer je (bijv. als .csv bestand) naar een map op de ext. hd.\nVervolgens kan je onder EXTRA de accounts vinden. Ook die kan je exporteren naar een map op de externe schijf.\n\nOp de nieuwe pc start je Windows Live Mail op en importeer je het spul weer op bijna dezelfde wijze. \nAlleen zit de import functie bij WLM links boven onder \"OPTIES\" waar je kunt kiezen voor MAIL of ACCOUNT.\n\nLinks onderin kan je naar je contactpersonen. Die kan je vervolgens ook importeren.\n\nNiek
Link naar reactie
niek,\r\ndank voor je uitgebreide en voor mij duidelijke uitleg:\r\n\r\nsamengevat op nieuwe pc Windows live mail zetten. De gegevens o.a. contactpersonen vanuit Windowsmail van oude p.c. exporteren dmv deze eerst op een externe HDD te zetten en daarna via de HDD in het Windows live mail programma op de nieuwe PC te importeren.\r\n\r\nMaandag ga ik er mee aan de slag en ik denk dat ik er nu wel ga uitkomen
Link naar reactie
Als je in Vista de mailmap in z\'n geheel wil kopiëren naar de externe hd kan dat ook. \nZet in de map opties de optie \"verborgen bestanden zichtbaar maken\" aan. Blader naar je persoonlijke mappen en kies daar de map Appdata > Microsoft > Windows Mail. De hele laatste map kan je met kopie en paste op je externe hd zetten en daaruit kan je zo je mail importeren in WLMail. \n\nNiek
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Lezen\r\n\r\n [url]http://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail.html[/url]\r\n\r\nEn Let OP\r\n\r\nLET OP: De informatie op deze pagina gaat over de oude versie van Windows Live Mail en is alleen bedoeld voor gebruikers van Windows XP die WLM reeds hebben geïnstalleerd. De nieuwe versie (Windows Live Mail 2011) kan namelijk alleen worden gebruikt onder Windows Vista en Windows 7!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...